Selepas Lihat Video Ustazah Dipaksa Merngkak, Dr Maszlee Akhirnya Mula Bersuara. Ini Kata Kata Dr Maszlee

Selepas Lihat Video Ustazah Dipaksa Merngkak, Dr Maszlee Akhirnya Mula Bersuara. Ini Kata Kata Dr Maszlee

Di kala tumpuan rakyat kini terarah kepada isu membabitkan perletakan jawatan perdana menteri dan kemelut pembentukan kerajaan baru, tiba-tiba muncul satu klip vdeo seorang ustazah dipaksa ibu murid merngkak di dalam kelas.


Selepas Lihat Video Ustazah Dipaksa Merngkak, Dr Maszlee Akhirnya Mula Bersuara. Ini Kata Kata Dr Maszlee
Selepas Lihat Video Ustazah Dipaksa Merngkak, Dr Maszlee Akhirnya Mula Bersuara. Ini Kata Kata Dr Maszlee

Kjadian terbabit mendapat kec4man ramai warganet yang meluahkan rasa kesal kerana tidak menyangka masih ada perlakuan kuno seperti itu pada zaman ini.

ARTIKEL MENARIK: Semua komponen PH calonkan Anwar PM ke-8

Loading...

Bekas menteri pendidikan Maszlee Malik hari ini menyatakan rasa kecewa berhubung sebuah klip video yang tular yang dikatakan menunjukkan seorang ustazah sekolah dipaksa merangkak di hadapan murid-murid di sebuah sekolah yang tidak dapat dikenal pasti.
“ Sebagai seorang yang pernah berada sangat dekat dengan guru-guru dan seringkali mendengar luahan mereka, kejadian ini sangat-sangat menyedihkan saya.
“ Hati saya berasa kec3ewa setelah melihat video tersebut,” kata Maszlee dalam ciapan di Twitter hari ini.
Dalam video berdurasi lebih tiga minit itu, seorang individu yang dipercayai ibu kepada seorang anak murid memaksa ustazah tersebut merngkak, selepas dipercayai anak dia disuruh merngkak sehari sebelum itu.
Video itu memaparkan ustazah berkenaan merngkak mengelilingi bilik darjah sambil dilihat oleh seorang lagi guru.
Tindakan merngkak beliau turut diikuti oleh beberapa murid yang berada dalam bilik darjah itu.
Mengulas tindakan ibu tersebut yang dilihat cuba menghukum ustazah tersebut kerana mendenda anaknya sehari sebelum itu, Maszlee berkata bahawa individu tersebut sepatutnya mengadakan perbicangan dengan pihak sekolah sekiranya tidak puas hati dengan hkuman terhadap anaknya.
“ Tidak rugi jika kita mengambil sedikit masa merenung dan bersabar.
“ Kerana pada akhirnya, apa jua tindakan kita seharusnya adalah untuk satu tujuan iaitu mendidik anak-anak kita agar menjadi manusia yang bermanfaat di masa hadapan,”
kata Maszlee yang juga ahli parlimen Simpang Renggam.
Dalam video itu juga individu berkenaan cuba menjustifikasi tindakannya sambil mengatakan bahawa anaknya takut ke sekolah selepas disuruh merngkak.
“ Anak saya sampai takut nak pergi sekolah tahu? Mana lah saya tahu, sekarang berlaku kat sini sampai ke rumah dia terus bagitahu,” kata individu tersebut.
Susulan isu tular tindakan seorang ibu menyuruh ustazah kepada anaknya, merngkak keliling kelas sambil diperhatikan oleh para pelajar lain, gara-gara berang anak cedera selepas didnda ustazah berkenaan.
Bagaimana pun, maklumat terbaru mendapati ibu murid tersebut dan ustazah itu telah pun bersemuka dan menyelesaikan msalah mereka dengan cara baik tanpa melibatkan mana-mana pihak ketiga.

Loading...
loading...

Saling minta maaf

Menerusi laman Facebook, Bagan Datuk Kini, ibu dan ustazah yang mengajar di Madrasah Ad Diniah Islamiah, Parit 15, Sg Pulau, Bagan Datuk, Perak, telah bertemu semula dan saling memohon maaf atas apa yang telah berlaku
Justeru, kes ini dikatakan sudah selesai dengan kedua-dua belah pihak bersetuju untuk tidak memanjangkan lagi isu ini. Oleh itu, diharapkan perkara ini menjadi pengajaran buat ibu bapa, murid serta guru sekolah.
Berikut merupakan kemaskini status dari Cikgu Fadli Salleh yang sangat berang dengan pengh1naan terhadap ustazah tersebut.

Sementara itu, video tersebut mengundang kemarahan pengguna media sosial yang menganggap ia sebagai menjatuhkan maruah guru tersebut.

“ Bawa berbincang lah.. tak payahlah nak aib kan macam ini,” kata pengguna media sosial bernama Ramizu Osman.
“ Ini bia4dab. Sangat! Bia4dab g1ila! Perangai macam ini, datang dengan niat buruk kepada ustazah yang mengajar ilmu agama. Memaksa ustazah tu merngkak sambil merakam dan memperleke3hkan.
“ Kau tak suka anak didenda tak payah hantar anak ke sekolah la mak cik. Kau ajar sendiri. Masalahnya kau pun tak pandai nak ajar anak, orang tolong ajar bukan nak berterima kasih, tapi datang nak memalukan pula,” kata seorang lagi pengguna media sosial.
Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih
Sumber :Harian Metro , Sinar Harian , malaysiakini  via KL Viral

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post