Kalau abg tak ada jaga diri dan ank. Isteri Abam tampil buka mulut bongkar tanda tanda sebelum Abam pergi menghadap illahi.

Kalau abg tak ada jaga diri dan ank. Isteri Abam tampil buka mulut bongkar tanda tanda sebelum Abam pergi menghadap illahi.

Abam atau nama sebenarnya, Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan, 32, menghembvskan nafas terakhir di kediamannya pada pagi Isnin (10 Februari) akibat demm panas.

Kalau abg tak ada jaga diri dan ank. Isteri Abam tampil buka mulut bongkar tanda tanda sebelum Abam pergi menghadap illahi.
Kalau abg tak ada jaga diri dan ank. Isteri Abam tampil buka mulut bongkar tanda tanda sebelum Abam pergi menghadap illahi.


Gempak berkesempatan untuk bertemu dengan balu pelawak itu, Siti NurHidayah Mohd Ali, 28, bersama anak lelaki mereka, Syed Uthman Hamzah Al-Juffery yang kini berusia lima bulan di kediaman keluarganya.

ARTIKEL MENARIK: Ini kritikan pedas dari warganet selepas tular sekeping gambar adegan kurang manis suami Emma Maembong dengan Chacha Maembong.

Loading...

Di sini, di kongsikan tanda-tanda sebelum Abam pergi buat selamanya yang disedari oleh Hidayah. 1. Sebulan sebelum pergi, dia nak balik kampung (keluarga mertua) dulu untuk makan beramai-ramai. Bila sampai masa untuk makan, selalunya Abam akan berada di meja makan. Tapi, masa tu Abam nak makan sekali bersama-sama ahli keluarga lain bersila di bawah. Lepastu dia makan juga pucuk ubi yang dimasak oleh Hidayah walaupun keras.

2. Dalam tempoh itu juga, setiap hari Abam suruh masak telur dengan sayur-sayuran. Sampai ditegur isterinya tak jemu ke makan benda yang sama. Abam cakap,”abang tak payah jemu dengan masakan sayang”. 3. Hidayah dan Hamzah akan ikut Abam pergi ke mana-mana. Mereka ke Johor dan masa ‘reheasel’ Maharaja Lawak Mega (MLM) Abam bawa Hidayah dengan Hamzah sampai ke tengah malam.

Sebelum ni Abam tak pernah bawa. Itu adalah kali pertama dan terakhir sepanjang perkahwinan mereka. 4. Abam luahkan perasaan untuk makan asam pedas pada hari Rabu tapi kena ke Melaka. Mereka gerak dari pagi ke sana lepas makan tengah hari Abam rasa tak puas sebab tak kena dengan citarasa. Malam tu, ulang lagi sekali makan yang sama, baru lah kena dengan tekak Abam. Abam juga nak makan cendol durian lalu terus dibelikan.

5. Hari Jumaat tu, sampai saja depan rumah Abam cakap dengan kawan-kawan dia,”kalau aku buat salah, aku minta maaf tau.” 6. Malam tu sebelum nak tidur, Abam peluk Hidayah dan Hamzah sambil saling memandang. Abam cakap, “sayang kalau abang takda, jaga diri, jaga anak tau sambil menangis. Hidayah terdiam tanpa berkata-kata.

Loading...
loading...

7. Keesokkan harinya (Sabtu), Abam demam dan s@kit kepala. Masa Hidayah masuk bilik, Abam pegang tangan sambil ulang cakap benda yang sama. Banyak kali Abam ulang,”dengar ni abang pesan, kalau abang takda jaga diri dan anak.” Hidayah fikir Abam main-main ja.

8. Hari Ahad, Abam dah mula mengadu tak larat dan s@kit kepala sangat. Hidayah suruh Abam mandi dulu sebelum jamah makanan. Hidayah ikut Abam ke bilik air dan masa tu Abam minta dimandikan. Hidayah turutkan saja. Lepastu, Hidayah ajak Abam makan tapi pada awalnya ditolak. Hidayah paksa juga Abam makan nasi dengan sup ayam bersama-sama.

9. Dalam jam 2 pagi, Abam minta nak mandi sebab berasa panas. Lepas selesai tu, Abam duduk di kerusi sambil cakap dia dah tak larat. Walaupun Abam tengah s@kit, dia tetap ambik kisah pasal Hidayah. Sentiasa tanya sama ada okey ke tak. 10. Dalam jam 5 lebih Abam cakap nak rehat. Kebetulan masa tu Hamzah merengek nak susu. Abam tidur di belakang Hidayah dan bila Hidayah bangun perasan hidung Abam berbuih.

Mula-mula Hidayah fikir Abam letak tuala yang diberi namun salah tanggapan tu. Memang buih dan apabila dikejut Abam sudah tidak memberi respon. Al-fatihah (dibaca). Semoga AAbam ditempatkan di kalangan orang yang beriman.

Sumber : Gempak via Sinar Viral Network

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post