Di Cemuh Rakyat Indonesia Kerana Kenyataan Ini Dalam Temuramah Di US,Tak Sangka Ini Yang Keluar Dari Mulut Agnes

Di Cemuh Rakyat Indonesia Kerana Kenyataan Ini Dalam Temuramah Di US,Tak Sangka Ini Yang Keluar Dari Mulut Agnes

“Video temu ramah penyanyi Agnez Monica atau kini lebih selesa dikenali sebagai Agnez Mo kini menjadi buat mulut buat netizen-netizen dari negara jiran, Indonesia.

Di Cemuh Rakyat Indonesia Kerana Kenyataan Ini Dalam Temuramah Di US,Tak Sangka Ini Yang Keluar Dari Mulut Agnes
Di Cemuh Rakyat Indonesia Kerana Kenyataan Ini Dalam Temuramah Di US,Tak Sangka Ini Yang Keluar Dari Mulut Agnes

Ia susulan dengan kenyataan Agnez Mo yang apabila mengakui bahawa dirinya tidak ada drah Indonesia. Malah pelantun lagu ‘Matahariku’ ini juga dia hanya dilahirkan di Indonesia sahaja.

ARTIKEL MENARIK: R4yuan Dit0lak, Ini Hukum4n Yang Akan Dikenakan Terhadap Farid Kamil


Mengaku kacukan Jerman, Jepun dan China

Video Youtube Build Series by Yahoodiadakan pada 22 November 2019 lepas,bagi yang mengikuti perkembangannya Agnez Mo kini sedang menerpa nama untuk ke peringkat antarabangsa.


Itu sebab dia begitu aktif hasilkan muzik Inggeris dan kini dia telah menetap di Amerika Syarikat. Dia diundang ke temuramah tersebut berikutan dengan penghasilan single terbaru berjudul Diamond. Dalam interview tu Agnez Mo ada ceritakan tentang dirinya dan budaya serta muzik di Indonesia.

Dia ada menjelaskan bahawa dirinya sama sekali tidak ada drah Indonesia dan dia hanya lahir disitu. Bagaimanapun dia menjelaskan yang di bangga membesar di negara tersebut.
Sebenarnya saya tak ada drah Indonesia. Saya ada drah Jerman, Jepun dan China dan saya hanya lahir di Indonesia”
Dalam video tersebut, menurut TribunnewsAgnez juga ada menjelaskan tentang keagamaan di Indonesia, kata Agnez, dia mengaku dirinya kaum minoriti di negara tersebut.
Saya Kristian, dan majoriti disana agama Islam. Jadi saya taklah nak kata yang saya tak layak tinggal disana kerana orang disana boleh terima saya seadanya, cuma saya selalu ada fikir yang saya ni lain tak macam mereka
Agnez juga ada menjelaskan dia harus overcome apabila dirinya berlainan daripada majoriti itu. Apa yang dia cuba nak sampaikan adalah sikap dan perpaduan yang dipupuk dalam kalangan orang-orang dari negara seberang.

Tapi kenyataan tentang latar belakang dirinya itu ternyata mengundang kem4rahan orang ramai,  Agnez Mo telah dilabel sebagai lupakan kulit.

loading...

Dilabel kacang lupakan kulit oleh netizen
Keratan video itu terus tular di Twitter dan menjadi bualan hangat netizen negara jiran. Tapi ada juga yang sokong.
Dulu Agnez manggung di luar negeri pakek atribut Nusantara dibilang cultural appropriation. Sekarang dia bilang nda punya darah Indonesia dimaky maky. Ngenez. Monangis 🙁
— VK (@vctrkmng) November 26, 2019
Buka twitter kok pada heboh bahas @agnezmo yg katanya bak 'kacang lupa kulitnya' hanya gara2 potongan video saat dia diinterview di NY.
Agnez cuma bilang klo dia bukan pure pribumi (keturunan cina, jerman, jepang) & that's a FACT.
DIA GA BILANG KALO DIA BUKAN ORANG INDONESIA !
— Kao (@transkripsi) November 26, 2019
Imo, ada kesalah pahaman di sini, yang dimaksud Agnez Mo ini garis keturunan, bukan nationality. Sama kaya gue, gue kelahiran bandung, lahir dan besar di bandung, tapi orang tua gue gak ada darah sunda since mereka lahir dan besar di jakarta https://t.co/Fpz5FPj006
— Sid L / Pasifik (@sdlnkfrd) November 26, 2019
Susulan dengan kec4man hebat yang diterima itu, penyanyi yang terkenal dengan lagu “Tak Ada Logika” ini tampil perjelaskan isu tersebut. Melalui IGnya, dia menjelaskan yang dia bangga dibesarkan di Indonesia.

Saya cuba pertahankan perbaduan dalam keterangkuman budaya” – Agnez Mo
Saya dilahirkan dalam budaya yang ada berbagai-bagai budaya. Saya cuba nak pertahankan keterangkuman budaya. Bhinneka Tunggal Ika bermaksud perpaduan dalam kepelbagaian. Saya akan selalu jujur kepada dunia bagaimana kaum minoriti seperti saya diberi kesempatan untuk mengejar impan”
Jangan lah terlalu mudah salah sangka dia bukanlah nak kata dia lupa diri, dia menjelaskan lasal usul dan latar belakang keluarganya yang mungkin ramai tak tahu.

Sumber: lobakmerah 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post