(Video) Lelaki Melayu Yang ‘Bertinju’ Di Tol Dengan Pembuuli Jalanan Memohon Bantuan ‘Dana’ Dari Netizen

(Video) Lelaki Melayu Yang ‘Bertinju’ Di Tol Dengan Pembuuli Jalanan Memohon Bantuan ‘Dana’ Dari Netizen

Kecoh di media sosial dimana satu rakaman video tular menunjukkan satu perg4duhan terjadi di kawasan Tol Penchala, Kuala Lumpur. 

(Video) Lelaki Melayu Yang ‘Bertinju’ Di Tol Dengan Pembuuli Jalanan Memohon Bantuan ‘Dana’ Dari Netizen
(Video) Lelaki Melayu Yang ‘Bertinju’ Di Tol Dengan Pembuuli Jalanan Memohon Bantuan ‘Dana’ Dari Netizen

Rasa semua dah tau apa yang terjadi tetapi tidak semua tau apa terjadi selepas itu. Jom baca..

ARTIKEL MENARIK: Video] “Scndall Aliff Aziz Buat Hal Lagi,Selamba Badak Live Sambil Mmber Kat Belakang Sedut ‘Serbuk Putih’ ??


“KAMI selalu berdepan dengan pembvli jalan raya, tetapi inilah yang paling t3ruk dan menyvsahkan,” kongsi Yusmarlis Adrin Anas.

Menurut wanita berusia 32 tahun itu, dia bersama suaminya, Mohamad Fazrien Mohd Ziear dan dua anaknya sedang dalam perjalanan ke Damansara apabila berlaku insiden prov0kasi dengan sebuah kereta lain sehingga mencetuskan perg4duhan, dalam kejadian di Plaza Tol Bukit Kiara, pada Selasa.

Jelas Yusmarlis, gara-gara insiden ini, suaminya terpaksa dihadapkan ke m4hkamah atas kes4lahan berg4duh di tempat awam.

“Saya tidak tahu apa m4salah pemandu itu. Pada mulanya suami memandu di laluan paling kanan dan apabila menyedari ada kereta laju di belakang, dia cuba mengubah ke laluan kiri.

“Dan ketika itu kenderaan itu tiba-tiba memotong dari arah kiri dan berada dekat kereta kami. Saya memang tidak tahu apa masalah dia yang memandu secara tidak selamat.

“Sampai di depan tol, suami berhentikan kenderaan dan dia mula meny3rang suami. Memang ada perg3lutan di situ dan suami cuba mempert4hankan diri.

loading...


“Kalau lihat dalam rakaman video, suami saya cuba untuk berhenti berg4duh,” jelasnya kepada mStar.

Jelasnya selepas insiden itu dia terus membuat laporan p0lis.

“Pada mulanya kami buat laporan dan pegawai polis pesan jangan kongsi video rakaman di laman media sosial kerana kes dalam siasatan.

“Keesokannya (Selasa) video itu sudah jadi viral. Viral itu bukan dari pihak kami. Jadi memandangkan k3s dah viral, polis terus memanggil pemandu itu memintanya membuat laporan seterusnya dia dan suami dihadapkan ke m4hkamah pada Jumaat (esok).

5d838b74138d0.png

“Memang situasi ini amat mem3natkan kami. Kami bukan mahu memanjangkan cerita, tetapi bila dah jadi macam ni, terpaksalah terima.

“Gara-gara insiden itu juga, anak sulung saya yang berusia 4 tahun mengalami kec3deraan akibat terh4ntuk di bahagian kerusi walaupun memakai tali pinggang keledar kerana ketika itu dia berada di tempat duduk belakang,” tambahnya yang tinggal di Rawang.

Dalam pada itu, Yusmarlis berterima kasih kerana rata-rata yang menonton video tersebut tahu apa yang sebenarnya berlaku.

“Ada yang meng3cam ada yang menyokong. Tetapi saya mahu t3gaskan jangan timbulkan isu mengenai rasis kerana sebelum ini ramai pembuli jalan raya tak kira bangsa. Mungkin nasib saya kali ini agak tidak baik kerana dibulii seperti ini.

“Sesiapa sahaja yang berada dalam situasi kami, mestilah m4rah kerana ia melibatkan nyawa kami terutamanya anak kecil.

“Saya harap kes ini biarlah diselesaikan secara adil,” katanya.

DIMINTA BAYAR D3NDA ATAU MASUK P3NJARA

Fazrien Yin adalah salah seorang daripada dua orang dalam video yang tular tersebut. Menurut beliau, mahkamah telah menetapkan d3nda RM1000 atau perlu dipenjarakan selama 6 bulan sekiranya g4gal membayar denda. Ini kenyattan daripada beliau.

Bismillahirrahmanirrahim..Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha penyayang
Mungkin anda semua dah tahu dan tengok kejadian musibah yang menimpa Diri saya, Isteri dan anak2 kecil saya..Esok saya akan di jatuh hukum denda / penjara yang berjumlah maksimum Rm1000 ( SATU RIBU RINGGIT ) di Mahkamah Jalan Duta KL.
Dengan rendah Diri saya buangkan Rasa Malu dan Ego demi Nasib Anak anak berjumlah 4 orang yg menjadi tanggungjawab saya..SAYA MERAYU DAN MEMOHON bantuan rakan rakan Online dan langsung untuk memberi saya sedikit sumbangan KeWangan sehingga Terkumpulnya Satu ribu ringgit Malaysia untuk membayar denda Kanun 160…masuk lah penjara 6 bulan sekiranya gagal membayar.
Beberapa bulan ini kami sekeluarga mengalami masalah Kewangan yang Agak Kronik kerana Atas sebab sebab kegagalan dalam kerja dan perniagaan.dan kelmarin terjadi insiden yang malang membuatkan saya lebih terbeban lagi…
kewangan semasa dan Simpanan saya masih tidak cukup Rm780 untuk membayar denda tersebut.
Akaun ambank atas Nama TBFP INTERPRISE ni akaun saya masuk duit niaga saya yang saya guna harian. AMBANK 8881027090450. Boleh berhubung dengan saya Www.Wasap.my/60123240448
Hari ini beliau memuat naik satu video untuk memberitahu bantuan kewangan untuk membayar denda sudah mencukupi. Ini kata kata terima kasih beliau.

SYUKUR, CUKUP SEMUA

Hari ini beliau memuat naik satu video untuk memberitahu bantuan kewangan untuk membayar denda sudah mencukupi. Ini kata kata terima kasih beliau.


Sumber : MSTAR ONLINE / Fazrien Yin
Kredit: EE via Sinar Viral Network

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Aku
-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post