(Video) 'Dia yang buat salah, dia tampar orang' - Pemandu Myvi kena tampar kerana persoal tindakan suspek

(Video) 'Dia yang buat salah, dia tampar orang' - Pemandu Myvi kena tampar kerana persoal tindakan suspek

Viral di media sosial klip video seorang lelaki warga Arab dilaporkan ditampar lelaki yang merampas petak parkirnya.

(Video) 'Dia yang buat salah, dia tampar orang' - Pemandu Myvi kena tampar kerana persoal tindakan suspek
(Video) 'Dia yang buat salah, dia tampar orang' - Pemandu Myvi kena tampar kerana persoal tindakan suspek

Menurut individu yang memuat naik video itu di Twitternya, Shafika berkata, mangsa sudah lama menunggu petak parkir tersebut, namun secara tiba-tiba isteri kepada suspek datang dan terus berdiri di petak parkir tersebut.

ARTIKEL MENARIK: 'Bau busuk apa ni?' - Bapa temui mayat anaknya (janda) dalam bungkusan selimut


"Main cop parking dan bila orang marah, ditamparnya orang itu. Bukan nak rasis but this chinese guy and his wife just slap people while they claim parking as their, while kereta Myvi itu dah tunggu lama. 

"After panggil security guard baru tau nak lari. Sorry, record tak clear because I was shaking. 

"Ceritanya, Myvi itu dah tunggu belakang parking itu before the previous car keluar. Tiba-tiba wife chinese itu keluar dari kereta and stay there untuk cop parking for her husband. 

loading...

"Her husband pusing satu round untuk sampai ke parking yang wife dia cop, while Myvi itu dah tunggu lama. 

"Then bila dah sampai, dia pintas Myvi itu dan terus masuk parking, keluar kereta like nothing happens. So yang kereta Myvi ini of course la bengang dan cakap kat dia why suddenly take that parking while diorang dah tunggu lama? 

"By the way, yang drive Myvi itu was Arabian. Then the chinese guy tengking lelaki itu dan tampar. Dia yang buat salah dan dia yang tampar orang. Then my friend called security and diorang terus nak chaw (beredar). 

Main cop parking & bila org marah, ditamparnya org tu. Bukan nk racist, but this Chinese guy & his wife just slap people while they claim parking as their while kereta myvi tu dh tunggu lama. After panggil security baru tau nk lari. Sorry, record tk clear bcause i was shaking. pic.twitter.com/jt2YUHnFsD
— shafika💫 (@nurshfka) September 10, 2019

"After that, I ask the Arabian guy to make a police report. But apa yang sedihnya kat sini is he told me that police will do nothing since dia Arabian. Hmm, kat sini dah tunjukkan sisi negatif rakyat Malaysia kat orang luar. 

"Some chinese were so good and know how to respect people but some are not. I respect chinese who have a manners. My boss and colleague are also chinese but they were nice and know how to respect others. Some chinese je yang tak tahu nak hormat orang dan tunjuk gangster," katanya.

Menurut Seksyen 50(3) Akta Pengangkutan Jalan 1987, perbuatan cop (letak kerusi/moto/kon/pasu bunga/ampaian baju, berdiri atas petak parking dan sebagainya) petak meletakkan kenderaan merupakan kesalahan.

Undang-undang ini boleh digunapakai di semua kawasan ada ada di tempat awam mahupun di premis swasta termasuk pusat beli-belah.

Hukuman bagi pesalah cop parking ditetapkan di bawah Seksyen 119 yang membawa penalti tidak lebih RM2,000 atau sehingga RM4,000 atau penjara tidak lebih 12 bulan bagi kesalahan seterusnya.

Bagi pengguna yang menghadapi situasi seperti itu adalah dinasihatkan untuk menghantar aduan ke WhatsApp JPJ 0134498997 atau emel ke aduantrafik@jpj.gov.my dengan turut menyertakan butiran pengadu, lokasi, tarikh, masa, no pendaftaran kenderaan dan butiran kejadian. 

Sumber: Shafika via The Reporter 

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post