PU Abu dibe3lasah sams3ng

PU Abu dibe3lasah sams3ng

YA ALLAH! Sampai macam tu sekali korang benci dia?” demikian reaksi netizen selepas melihat kesan calar pada kedua-dua belah tangan pencetus ummah (PU) Abu Sufyan.

PU Abu dibe3lasah sams3ng
PU Abu dibe3lasah sams3ng

Netizen tertanya-tanya berhubung punca sebenarnya kesan luvka di tangannya itu berdasarkan sebuah foto yang dikongsikannya di Instagram pada Selasa.

ARTIKEL MENARIK: Pernah dikatakan ‘giIa’, Iqram Dinzly solatkan jenazzah Mejar Zahir belakang menteri


Tanpa menyatakan dengan jelas, PU Abu atau nama sebenarnya Mohd Abu Sufyan Mokhtar Rozaidi meluahkan rasa syukur sungguhpun terus menerima ujian daripada Allah.
Menerusi kapsyen, PU Abu memberi gambaran seolah-olah kesan cal4ar dan lvuka itu berlaku selepas dia didatangi beberapa individu.
“Alhamdulillah, aku diuji lagi. Aku bersyukur kerana tidak ada apa-apa yang berlaku hanya sekadar calar balar di tangan.
“Empat lima orang bilangan yang tak cukup untuk menumbangkan aku sebab aku yakin Allah sentiasa ada dengan aku.
Antara komen netizen yang tertanya-tanya mengenai status gambar yang dimuat naik PU Abu.
“Allah sebaik-baik pelindung. Ujian didik jiwa kita untuk lebih kuat. Kuncinya hanya satu iaitu sabar,” katanya.

loading...

Rata-rata netizen di laman sosial meluahkan rasa simpati dan ingin tahu malah pelbagai spekulasi dibuat termasuk kemungkinan dia dipukul atau terlibat dalam pergaduhan.
“Bertabahlah, kuatkan semangat. Setiap orang ada dugaan tersendiri. Harap ustaz Abu kuat dan kekal yakin hadapi ujian mendatang.
“Kenapa pula tu Abu? Ada orang puvkul Abu ke?
“Ya Allah… Takkan sampai macam tu sekali korang benci? Sampai buat dia macam ni. Ingat, dia cari rezeki untuk keluarga. Aku bukan back up, tapi fikir balik kita pun tak sempurna.
“Aku doakan orang yang buat kat kau dapat balasan dan aku doakan kau berubah jadi yang lebih baik,” tulis netizen di Instagram.
Pendakwah bebas ini pernah mendapat perhatian netizen sekitar April lalu selepas kisah perceraiannya dengan bekas isteri, Ain ‘Afini Latif dihebahkan di laman sosial.
Kontroversi melibatkan PU Abu terus berpanjangan apabila muncul seorang wanita dikenali sebagai Hana Azraa atau nama sebenarnya Nurhannah Azra Mohd Zakir yang didakwa sebagai orang ketiga disebalik penceraiannya dengan Ain ‘Afini.
PU Abu akhirnya mengesahkan mengahwini Hana Azraa pada awal Mei lalu.
Dia mempunyai seorang anak lelaki hasil perkahwinan dengan Ain ‘Afini iaitu Muhammad Adam Aysar yang dilahirkan pada 7 Jun lalu.
p/s: Semoga PU Abu baik-baik sahaja dan tidak ada perkara serius berlaku kepadanya
Apa kata anda? Kongsikan bersama kami
sumber: mstar via tubeviral

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post