Netizen pan4s haati bila AC Mizal gelar Elly Mazlein ‘used car’. Ini reaksi Elly Mazlein

Netizen pan4s haati bila AC Mizal gelar Elly Mazlein ‘used car’. Ini reaksi Elly Mazlein

Malam tadi, telah berlangsungnya Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2019 yang ke 32.

Netizen pan4s haati bila AC Mizal gelar Elly Mazlein ‘used car’. Ini reaksi Elly Mazlein
Netizen pan4s haati bila AC Mizal gelar Elly Mazlein ‘used car’. Ini reaksi Elly Mazlein

Sudah dijankakan, setiap tahun anugerah ABPBH ini akan berlangsung dengan sangat meriah terutamanya dengan kehadiran dan sorakan daripada para penyokong serta fan club artis kegemaran mereka.

ARTIKEL MENARIK: Dia boleh tahan sampai 5 jam sahaja, pendedahan Dr Amalina Bakri mengenai kekasih barunya buat warganet tergamam.


Bukan setakat itu, ABPBH juga sering kali tak pernah gagal untuk menampilkan gandingan hos yang mantap untuk memeriahkan acara tersebut. Tahun ini, Dato’ AC Mizan dan Elly Mazlein telah dipilih dan digandingkan bersama untuk mengacarakan anugerah tersebut.




NIAT pengacara Datuk AC Mizal ingin bergurau dengan Elly Mazlein dengan melabelkan pelakon itu ‘used car’ (kereta terpakai) ketika mengendalikan Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) ke-32 pada malam, Ahad mengundang kecaman netizen.

Gurauan yang mengaitkan isu peribadi Elly atau lebih mesra dipanggil Kak Lina Pom Pom itu dianggap kete3rlaluan memandangkan malam kemuncak anugerah tersebut ditayangkan secara langsung.

loading...

Rata-rata netizen di laman sosial Twitter berang apabila AC Mizal melabe3lkan seorang wanita dengan objek dan menjadikan ia bahan je3naka.

Panggil Kak Lina used car?

Bagi sesiapa yang menonton anugerah tersebut sama ada ditelevisyen dan secara langsung, pastinya terhibur dengan lawak jenaka oleh kedua-dua pengacara ini. Namun disebalik lawak jenaka berkenaan, dikatakan Dato’ AC Mizan tidak pe3ka dan berjenakan menye3ntuh hal sensitivi1ty peribad1i Elly Mazlein .

Jahat doh AC panggil Kak Lina “used car”. LIVE satu Malaysia tengok kot. Kesian dia 😔 pic.twitter.com/PzrB7xdwdh
— SANGKAR 🥊 (@NasirPasir) September 22, 2019
Ekoran dari kejadi1an berkenaan, seorang netizen telah memuat naik balik sebuah petikan video yang menyatakan bahawa Dato AC Mizan berjenaka ka@sar dengan Elly Mazlein ataupun mesra dengan Kak Lina Pom Pom.

Tapi Kak Lina tak kisah pun…

Elly Mazlein turut memuat naik clip berkenaan di laman Instagramnya. Jelasnya, dia tidak kisah langsung dengan jenaka oleh Dato AC tersebut dan menyuruh orang ramai agar berte3nang.

“Jangan sensi1tive sangat.. Kita chill chil sejuk sejuk ya.” Katanya.

Nak buat lawak pun agak-agaklah!
Namun, penyataan Dato AC Mizan yang mengatakan Elly Mazlein sebagai used car, telah mencetuskan kema@rahan netizen dan mengatakan pengacara tersebut melawak dengan agak keterla@luan.

AC Mizal gelar Elly Mazlein 'used car'
AC Mizal gelar Elly Mazlein 'used car'
Posted by Rock N Roll Pizza on Sunday, September 22, 2019
Malah, mereka turut meminta pengacara itu memohon maaf kepada Elly atas gurauan yang mela@mpau itu.

“Ja@hat AC panggil kak Lina ‘used car’. Secara langsung satu Malaysia tengok kot. Kesi1an dia.
“Wanita bukan objek. Sampai bila kita perlu menyaksikan gangguan ini dalam persembahan secara langsung? Mema@lukan secara umum, bo0dy sh@aming. Ramai wanita menjadi ma@ngsa, jadi ini tidak adil!

“Selepas itu dia siap high five dengan Zizan. Selebriti Malaysia patut henti se3rang isu peribadi untuk buat bahan bagi orang lain gelak,” komen beberapa netizen.’


Mungkin Dato AC tidak bermaksud sedemikian dan cuma melawak sahaja. Mungkin dia juga terlepas pandang hal-hal yang menyentuh sensitivi1 kan? Maklumlah, rakyat Malaysia sekarang ni tak gemar jenaka-jenaka yang menyentuh hal peribadi1 dan fizikal orang lain.

Sumber: Nasir Pasir, mstar  via Sinar Viral Network

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post