Bapa mertua bagitahu ramai saksi hubungi keluarga termasuk lelaki baju biru, namun dia kecewa

Bapa mertua bagitahu ramai saksi hubungi keluarga termasuk lelaki baju biru, namun dia kecewa

KUALA LUMPUR: Polis memanggil dua adik ipar mangsa yang maut susulan perselisihan faham dalam kemalangan di Lebuhraya Utara Selatan, Kajang, kelmarin, untuk diambil keterangan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang, hari ini.

Bapa mertua bagitahu ramai saksi hubungi keluarga termasuk lelaki baju biru, namun dia kecewa
Bapa mertua bagitahu ramai saksi hubungi keluarga termasuk lelaki baju biru, namun dia kecewa

Bapa mentua mangsa, Mohd Rozhan Ramlee, 57, berkata kedua anaknya, Azraei Arief, 22 dan Zafri Amir, 19, keluar dari kediaman keluarga di Bukit Mahkota Bangi untuk ke IPD berkenaan, kira-kira jam 10.30 pagi ini bagi membantu siasatan kes kemalangan berkenaan.

ARTIKEL MENARIK:


“Zafri antara ahli keluarga yang terawal tiba di kawasan kemalangan berkenaan dan membawa Allahyarham (Syed Muhammad Danial Syed Syakir, 29) ke klinik kesihatan berhampiran sebelum dibawa ke Nilai Medical Centre kerana klinik berkenaan tutup.
“Azraei yang turut ada bersama beri CPR (bantuan pernafasan kecemasan) kepada menantu ketika dalam perjalanan ke Nilai Medical Centre.
“Selepas ini, saya harap polis dapat menjalankan siasatan secara menyeluruh tanpa menyebelahi mana-mana pihak,” katanya pada BH, hari ini.
Dalam pada itu, katanya, dia dan ahli keluarga lain menerima banyak panggilan dan mesej daripada individu mengakui sebagai saksi kejadian termasuk lelaki berbaju biru yang dikatakan berada di lokasi kemalangan ketika berlaku pergelutan antara mangsa dan suspek.
“Bagaimanapun, banyak alasan diberikan termasuk mahu jumpa saya dahulu apabila meminta mereka untuk tampil membuat laporan polis.
“Bagi saya kalau mahu bantu amat dialu-alukan namun jangan ambil kesempatan terhadap insiden ini,” katanya.
Semalam, mangsa yang dilaporkan maut akibat perselisihan faham dalam kemalangan kecil di lebuhraya berkenaan, didapati memukul kereta suspek menggunakan kayu besbol sebelum dilanggar.

loading...

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Fadzil Ahmat, dilaporkan berkata, mangsa bertindak demikian selepas tidak berpuas hati dengan suspek berusia 40 tahun itu.
Katanya, sebelum mengeluarkan kayu besbol dari keretanya, mangsa serta suspek yang sudah berga@duh berpunca daripada ke3malangan kecil, ditenteramkan orang ramai sebelum kedua-duanya masuk ke kereta masing-masing.
“Namun, si mati yang masih tidak berpuas hati mengeluarkan kayu besbol dari keretanya dan memukul bahagian hadapan kereta suspek.
“Suspek yang ada dalam kereta ketika itu terus memandu dalam keadaan tergesa-gesa hingga terla@nggar suspek.
“Akibat daripada itu, m@angsa tersepit antara kereta suspek dan penghadang jalan,” katanya
Pemandu yg lain tampil dedah video sebelum dan selepas Syed Muhammad Danial dilangg4ar
Penahanan svspek berusia 40an dan isterinya 30an itu dibuat bagi membantu sias4tan di bawah Seksyen 302 Kanun Kesksaan kerana membvnuh yang membawa hukvman matti mandat0ri jika sabbit kesaIahan.
Dalam kejadian itu, seorang lelaki meninggaI dunia dipercayai dirempvh ekoran kemaIangan keciI membabitkan dua kenderaan.
Penahanan svspek berusia 40an dan isterinya 30an itu dibuat bagi membantu si4satan di bawah Seksyen 302 Kanun Kesksaan kerana membvnuh.
Penahanan svspek berusia 40an dan isterinya 30an itu dibuat bagi membantu sias4tan di bawah Seksyen 302 Kanun Kesksaan kerana membvnuh.
Berikut merupkan perkongsian dari FB Joe Runner KL.
Dua Video TERBARU Bukti kukuh kat sini… Pada asalnya arwah mmg ok, sehat walafiat.. boleh berdiri n berjalan.. video kedua pulak tunjuk arwah dah terbaring, lvuka n be3rdarah…Bberikut petikan status dan video dari fb beliau
Drpd cerita abg rozhan:-
Aarwah nak t3erlanggar kereta svspek masa keluar tol sg besi menghala ke seremban. Jadi arwah angkat tgn nak say sorry. Tapi svspek tu kejar aarwah sampai nak ke southville city dia laanggar blkg kereta aarwah sampai terkeluar drpd lane & terbuka boot kereta. 
Bila dah acci1dent, aarwah xsempat keluar kereta svspek ni dtg cekup leher aarwah utk keluar drpd kete dia. Lps tu svspek..
Video Player
00:00
00:29
Untuk video kedua yg menunjukkan @rwah dah terbaring, luvka n b3erdarah, anda boleh pergi terus tengok dekat FB dibawah. Pada video kedua, kelihatan svspek cuba mengangkat m@ngsa yang sudah kelihatan tidak bermaya
Now case ni dlm siasatan polis. Kita sama-sama la doakan semoga seluruh ahli keluarga aarwah diberi kekuatan & ketabahan utk lalui dugaan ni.  Semoga segala siasatan, bukti2 & saksi2 tampil bg keterangan utk menyelesaikan case ni dgn mudah & adil. Al – fatihah
Semoga arwah di tempatkan bersama org2 yg beriman…insyaAllah…AamiiN
**Dua Video ni pendek je… tapi mungkin dapat banyak membantu polis dalam siasatan kes road rage yang menyebabkan kem*tian Syed Danial (baju biru petak) semalam. Terutamanya brader berbaju putih yang berada di sana untuk menenangkan keadaan, dia boleh menjadi saksi utama. Tolong jangan ada komen racist ya~!!
sumber: bharian, FB Joe Runner KL via tubeviral

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post