Selepas pemergian ibu bapa tersayang, Ini yg dilakukan oleh Kedua-dua anak aarwah untuk hilangkan rindu

Selepas pemergian ibu bapa tersayang, Ini yg dilakukan oleh Kedua-dua anak aarwah untuk hilangkan rindu

“ALHAMDULLILAH, kedua-dua anak a@rwah tenang dan reda menerima takdir ibu bapa mereka sudah tiada lagi.”

Selepas pemergian ibu bapa tersayang, Ini yg dilakukan oleh Kedua-dua anak aarwah untuk hilangkan rindu
Selepas pemergian ibu bapa tersayang, Ini yg dilakukan oleh Kedua-dua anak aarwah untuk hilangkan rindu

Itu kata Aizat Ahmad Zaini, adik lelaki kepada Nur Syuhadah, 31, yang maut bersama suaminya, Muhammad Hamadi Zakaria, 31, selepas motosikal ditunggang mereka terbabit dalam na@has di Lebuhraya Persekutuan menghala ke ibu negara, Selasa lalu.

ARTIKEL MENARIK: “Hadiah Hari Lahir Paling Malang Dalam Hidup Saya” – Disangka Awek Buat ‘Prank’ Hari Jadi, Rupanya Minta Putus.


Aizat berkata, dia bersyukur apabila anak sulung pasangan berkenaan Hana Safiyyah, 6, seolah memahami apa yang berlaku berikutan a@rwah ibunya pernah menerangkan mengenai kem@atian sebelum ini.
“Tahun lalu, apabila bapa angkat kami men1inggal dunia, a@rwah kakak pernah terangkan kepada Hana mengenai kem@atian.
“Jadi, apabila perkara sama menimpa Hana, dia masih mengingati apa diajar mamanya dan boleh menerima takdir dengan tenang,” katanya ketika ditemui di kediamannya di Seksyen 11, Shah Alam, hari ini.
Mengenai anak kedua pasangan itu, Hani Safina, 2, Aizat memberitahu kanak-kanak itu masih terlalu kecil untuk memahami apa yang berlaku.
“Hani mungkin terlalu kecil untuk faham apa yang berlaku kepada ibu dan ayahnya, namun kami sekeluarga sentiasa bersedia untuk menerangkan dengan cara sesuai jika dia mula bertanya mengenainya.
“Kami sekeluarga memang rapat dengan kedua-dua anak arwah kerana rumah kami berhampiran dan sering berjumpa. Aturan Allah SWT adalah yang terbaik kerana semua urusan sehingga kini berjalan lancar,” katanya.
Katanya, kedua-dua beradik itu melepaskan rindu terhadap ibu dan bapa mereka dengan memeluk bantal yang sering dibawa ke mana-mana saja.
“Hana dan Hani akan sentiasa membawa bantal kesayangan Nur Syuhadah kerana mereka merasakan seperti ibu mereka ada bersama.
“Saya cuma berharap mereka dua beradik dapat meneruskan kehidupan dengan baik dengan keluarga sentiasa disamping memberikan sokongan,” katanya.

Status terakhir Isteri Sebelum Pergi Selama2nya

Lebih menyedihkan, pasangan ini men1nggalkan dua orang cahaya mata yang masih kecil. Seakan seperti sudah mengetahui aj4l yang semakin mendekat, posting terbaru yang dimuat naik di Instagram oleh Nur Syuhadah empat hari lalu meruntun hati netizen.


loading...

Baru post gambar empat hari lepas
Malah, hajat pasangan ini untuk menghantar ibu bapa kepada Muhammad Hamadi menunaikan haji pada hari ini juga tidak kesampaian.
Memetik laporan Bernama, Nur Syuhadah telah mengambil cuti untuk mengucapkan selamat jalan kepada ibu dan bapa mentuanya. Namun siapa sangka, percutian kali ini adalah untuk selamanya.
Ibu bapa arwh nak berangkat ke Mekah
Patut lah dia cakap, ”jaga diri takut kita tak jumpa lagi”
Rakan-rakan arwah juga turut menubuhkan tabung derma kilat bagi meringankan ujian keluarga mereka.
Kenangan macam ni tak mungkin datang kembali
p/s: Semoga aarwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Sedih tengok anak-anak mereka 
Sumber Hmetro via tubeviral

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post