“Saya tak jelas apa maksud Mawar”-Fizo dedah apa yg berlaku sebelum pence3raian

“Saya tak jelas apa maksud Mawar”-Fizo dedah apa yg berlaku sebelum pence3raian

“MAWAR ada hantar mesej ucapkan selamat hari jadi, cuma dia tak dapat hadir untuk raikan bersama hari ini kerana ada hal lain,” kata pelakon Fizo Omar yang menyambut ulang tahun kelahiran ke-34, hari ini.

“Saya tak jelas apa maksud Mawar”-Fizo dedah apa yg berlaku sebelum pence3raian
“Saya tak jelas apa maksud Mawar”-Fizo dedah apa yg berlaku sebelum pence3raian

Sedikit berbeza sambutan hari jadi dibuat Fizo apabila dia membuat ‘prank’ kepada ibunya, Hasnah Jidin, 59, dengan menghadiahkan kerusi urut bernilai RM20,000.

ARTIKEL MENARIK: Dituduh Jadi Punca Anak Berce3rai, Ini Respon Ibu Fizo Omar Dalam Tangisan. Memang Sebak


Fizo berkata, tidak ada istilah kekurangan pada hari jadi kali ini walaupun sebelumnya disambut bersama bekas isteri, Mawar Abdul Karim.
“Tak ada yang kurang pun. Saya ada jemput Mawar datang, tapi dia ada hal lain. Bagi saya, perkara lepas biarlah berlalu. Saya teruskan dengan kehidupan baru.
“Saya pun ada keluarga besar dan pasukan. Saya dan Mawar baik saja dan tidak ada masalah pun. Jadi, tak timbul soal kekvurangan, cuma mungkin berbeza sedikit apabila saya ‘back to normal’.
“Sebelum ini mak tinggal dengan saya selama berbelas tahun sejak saya bujang lagi. Jadi tak ada isu kekvurangan pun. Malah, Allah beri lebih lagi iaitu ketenangan, kebahagiaan dan rezeki untuk saya. Alhamdulillah,” katanya.
Pelakon Fizo Omar menyifatkan keberkatan rezeki dan kebahagiaan yang dikecapinya selama ini adalah berkat daripada doa dan restu ibunya, Hasnah Jidin.
Mengakui dirinya ‘anak emak’ sepertimana dakwaan segelintir pihak, kata Fizo dia melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan arwwah bapanya untuk menjaga dan menyantuni ibu serta keluarganya.
“Definisi yang saya faham tentang istilah ‘anak emak’ ialah anak yang menunaikan tanggungjawab terhadap ibunya.
“Saya tak jelas apa maksud Mawar”-Fizo dedah apa yg berlaku sebelum penceraian
Saya sebenarnya terkejut, sebab dalam mahkhamah haritu, proses semua berlaku dengan cara baik. Tapi bila keluar mahkhamah, kenyataan Mawar yang dia terpaksa berkorban kasih untuk..,saya kurang jelas apa maksud Mawar. Mungkin niat dia baik. Tapi bila dapat kat netizan,ia dimanipulasi. Kesannya kepada mak saya.

loading...

Menutur Fizo, dia kurang jelas dengan apa maksud Mawar sebelum ni. Mungkin waktu itu Mawar ada tersalah cakap dicampur dengan emosi baru lepas b3rcerai
“Setelah apa yang saya lalui dalam hidup, saya akui saya memang anak emak dan bukan sejak berkahwin dengan Mawar tetapi sejak menjadi artis lagi.
“Saya datang ke Kuala Lumpur pun tinggal berdua dengan ibu saya.
“Jadi, hubungan saya dengan ibu takkan berakhir sampai bila-bila. Dia satu-satunya syurga saya dan saya bersyukur masih berpeluang untuk memeluk dan menciuum ibu saya setiap hari. Itulah punca rezeki saya, tak salah pun.
“Malah kalau ada isteri sekalipun, dia perlu faham tanggungjawab saya sebagai anak lelaki yang perlu mengutamakan ibu saya,” kata Fizo ketika ditemui di kediamannya di Bangi, Selangor hari ini.
‘Ini p3engorbanan terbesar saya’ – Mawar
Terdahulu, sebelum lafaz ce3rai, Fizo memohon maaf kepada ibu bapa Mawar yang hadir menyertai prosiding berkenaan.
Mawar ketika ditemui media selepas itu berkata, dia s3edih dengan perc3eraian yang berlaku namun, menganggap itu p3engorbanan terbesar dilakukan untuk kehidupannya dan Fizo sekeluarga.
“Apa yang berlaku bukanlah disebabkan ego ataupun harta. Mungkin ada hikmah untuk masa depan saya dan kami akan menjadi kawan baik demi membesarkan anak kami, Wan Maryam,” katanya.
Ditanya sama ada masih menyayangi Fizo, Mawar berkata, setiap wanita atau isteri pasti akan cuba sedaya-upaya menyelamatkan perkahwinan.
“Selama enam tahun tempoh perkahwinan ini, saya dan Fizo telah mencuba, namun saya reda serta pasrah. Mungkin sampai di sini sahaja untuk saya dan Fizo,” katanya yang memberitahu tidak akan memutuskan hubungan Fizo dan Maryam kerana anaknya masih kecil dan memerlukan kasih sayang seorang bapa.
Mawar turut menegaskan spekulasi mengaitkan perceraian itu dengan harta, ego dan pihak ketiga adalah tidak benar.
“Tiga benda ini bukanlah sebab perce3raian kami. Fizo sangat baik dan dia adalah anak, abang dan adik yang bertanggungjawab kepada keluarganya,” katanya.
Reaksi Netizan:
“terharu kata2 fizo… anak yg baik utk maknya… syurga buatmu fizo.. insyaallah… satu dlm seribu ..”
“Selagi suami tunaikan tanggungjawab sebagai suami dgn memberi nafkah, tempat tinggal, mkn pakai yg cukup, kasih syg dan perhatian rasa sudah memadai. Melainkan suami selalu memukul, tidak bg nafkah, suka berfoya2 dan melanggar perintah Allah. Klu suami ada sedikit kekurangan, terimalah seadanya. Semua org tidak sempurna. Mungkin ramai lg wanita yg lebih malang di luar sana.”
Apa kata anda? Kongsikan bersma kami 

sumber: hmetro via tubeviral

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post