Netizen kant0ikan drama ‘Bukan Cinta Aku’, babak di Indonesia tapi sebenarnya

Netizen kant0ikan drama ‘Bukan Cinta Aku’, babak di Indonesia tapi sebenarnya

Berakhirlah sudah drama Bukan Cinta Aku yang dilakonkan oleh Janna Nick, Baim Wong dan Syafiq Kyle. Bagaimanapun, ada pula yang kurang se3nang dengan ending drama tersebut sehingga meninggalkan komen pe3das menerusi laman Instagram milik Janna.

Netizen kant0ikan drama ‘Bukan Cinta Aku’, babak di Indonesia tapi sebenarnya
Netizen kant0ikan drama ‘Bukan Cinta Aku’, babak di Indonesia tapi sebenarnya

BIARPUN drama Bukan Cinta Aku sudah melabuhkan tirainya pada malam Rabu, namun salah satu babak dalam episod 19 menjadi bahan ketawa netizen di laman sosial.

ARTIKEL MENARIK: Isu Berlian, Jihan Muse Kata ‘Tersepit Antara Gajah’. Aishah sekolahkan Jihan kaw2


Adegan yang memperlihatkan pelakon Syafiq Kyle dan Janna Nick menghantar Baim Wong ke sebuah hospital digambarkan kononnya berada di Indonesia rupa-rupanya hanya dilakonkan di sebuah pusat perubatan di Kuala Terengganu.
Perkara itu disedari penonton apabila terdapat poster tertera tulisan ‘Hospital Pakar Kuala Terengganu’ pada dinding di belakang dua pelakon itu.
Foto dalam adegan itu turut dimuat naik di Facebook Kuala Terengganu Post yang menegur kecu@aian tersebut.
Antara komen yang ditinggalkan netizen.
“Kuala Terengganu rupa-rupanya ada di Indonesia, nak jimat kos pun agak-agakla” sindir pengendali akaun itu.
Gara-gara insiden itu juga, ramai yang mempersoalkan kualiti drama Melayu yang dihasilkan syarikat produksi di negara ini.
Selain itu, drama 20 episod yang ditayangkan menerusi slot Akasia TV3 ini juga pernah menjadi perhatian netizen apabila dialog yang dilontarkan Syafiq Kyle ketika mengendalikan projek berjumlah RM35.9 bilion dikatakan tidak realistik.

loading...

Antara babak akhir dalam drama ini
Video Player

00:00
00:57

Pengakhiran drama tersebut juga mendapat pelbagai reaksi netizen sehingga ada yang melabelkan Bukan Cinta Aku drama sa@mpah.
Antara babak yang menjadi pertikaian netizen.
Rata-rata mereka menyifatkan ia sebagai tidak logik untuk dibincangkan hanya menerusi telefon.
Drama Bukan Cinta Aku karya Erma Fatima dibintangi barisan pelakon Malaysia dan Indonesia iaitu Janna Nick, Baim Wong dan Syafiq Kyle telah pun berakhir 
Apa kata anda? Kongsikan bersama kami
Kredit : tubeviral.bbn.my
-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post