“Kami bukan nak duit atau popular, ia berkaitan hak cipta” – Drama ‘Bukan Cinta Aku’ k4ntoi lagi

“Kami bukan nak duit atau popular, ia berkaitan hak cipta” – Drama ‘Bukan Cinta Aku’ k4ntoi lagi

SELEPAS beberapa isuv dikaitkan dengan drama Bukan Cinta Aku, kali ini sebuah syarikat pengedar iaitu Virtuosity Production pula meluahkan rasa tidak pu@as h@ati apabila lagu berjudul Bukan Yang Terbaik nyanyian penyanyi baharu Adzrin digunakan dalam drama itu tanpa kebenaran pihaknya.

“Kami bukan nak duit atau popular, ia berkaitan hak cipta” – Drama ‘Bukan Cinta Aku’ k4ntoi lagi
“Kami bukan nak duit atau popular, ia berkaitan hak cipta” – Drama ‘Bukan Cinta Aku’ k4ntoi lagi

Pemilik syarikat pengedar itu, Muhammad Wafi Abdul Shakor, berkata, pihaknya hanya menyedari perkara itu selepas dimaklumkan oleh peminat-peminat penyanyi berkenaan yang berkongsi beberapa babak drama tersebut di Instagram.

ARTIKEL MENARIK: ‘Tak habis-habiis cari salah’ – Erma Fatima mula bersuara


“Pihak saya terpaksa mengambil ti1ndakan uvndang-vundang terhadap produksi tersebut kerana menggunakan lagu Bukan Yang Terbaik dalam beberapa babak dan episod tanpa keizinan mereka.

Adzrin te3rkejut lagunya digunakan dalam babak drama Bukan Cinta Aku.
“T1indakan yang diambil bukan disebabkan kami nak duit atau nak dikenali tapi ia melibatkan hak cipta sesebuah lagu dan sepatutnya pihak produksi tahu mengenai perkara itu memandangkan mereka sudah banyak menerbitkan drama.
“Kami dapat tahu pun menerusi Instagram selepas ada peminat yang ‘tag’ nama Adzrin di video beberapa babak drama yang menggunakan lagunya,” kata Wafi ketika dihubungi mStar.
Dalam pada itu, Wafi memberitahu pihak produksi tidak pernah menghubunginya atau memaklumkan tentang penggunaan lagu tersebut dalam drama itu.
Babak antara Syafiq Kyle dan Janna Nick menjadi topik h@angat netizen.
Kata Wafi, dia juga menunggu maklum balas daripada pihak stesen televisyen TV3 yang menyiarkan drama tersebut.

loading...

“Sebelum drama itu ditayangkan dan sehingga kini tiada seorang pun daripada pihak produksi yang cuba untuk menghubungi kami untuk berbincang mengenai perkara tersebut.
“Buat masa kini, saya sudah menghantar emel kepada stesen televisyen yang menyiarkan drama itu dan masih menunggu maklum balas daripada mereka.
Kalau dalam masa terdekat masih tiada maklum balas, saya akan mengambil ti1ndakan seterusnya untuk mempertahankan hak kami.
Muhammad Wafi Abdul Shakor
Pemilik syarikat Virtuosity Production
“Kalau dalam masa terdekat masih tiada maklum balas, saya akan mengambil tindakan seterusnya untuk mempertahankan hak kami,” ujarnya.
Sebelum ini, drama lakonan Syafiq, Janna dan Baim dikr1itik netizen apabila penonton menyedari terdapat kelalaian pihak produksi kerana poster di dinding pusat perubatan yang kononnya di Indonesia jelas tertera tulisan ‘Hospital Pakar Kuala Terengganu’. Menyebabkan Pengarah Drama Tampil Buat Penjelasan
BARAT rumah siap, pahat masih berbunyi. Drama Bukan Cinta Aku yang berakhir Rabu lalu terus menjadi bahan ketawa netizen kerana beberapa babak di dalam karya tersebut kelihatan ‘cacat’ dan tidak kemas.
Paling ketara adegan melibatkan pelakon Syafiq Kyle, Janna Nick dan Baim Wong di sebuah pusat perubatan yang digambarkan menerusi drama tersebut berlaku di Indonesia berdasarkan jalan ceritanya.
Namun penonton yang mengikuti drama 20 episod itu menyedari terdapat kesilapan akibat kelalaian pihak produksi kerana poster di dinding di pusat perubatan tersebut jelas tertera tulisan ‘Hospital Pakar Kuala Terengganu’.
Menurut Ejump Mohd selaku pengarah drama tersebut, dia mengakui kesilapan berkenaan berlaku secara tidak sengaja.
Ejump bagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai perkara memalukan itu
“Saya akui memang ada berlaku kesilapan dan untuk kesemua kesilapan-kesilapan yang berlaku itu memang tidak disengajakan.
“Tiada kesilapan yang disengajakan. Sebenarnya buat masa ini, saya tak nak beri sebarang kenyataan mengenai perkara itu.
“Benda itu pun dah lepas dan biarkan la ia berlalu,” kata Ejump ketika dihubungi mStar pada Khamis.
Drama cinta 20 episod itu disiarkan di slot Akasia di TV3 berakhir pada Rabu lalu.
sumber: mstar via tubeviral.bbn.my

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post