Ini Biodata Lengkap Syafie Naswip

Ini Biodata Lengkap Syafie Naswip

PELAKON lelaki ditahan malam tadi, selepas membeIasah bekas tunangnya berikutan marah apabila wanita itu memintanya menamatkan hubungan songsang dengan kenalannya, 26 Jun lalu.

Ini Biodata Lengkap Syafie Naswip
Ini Biodata Lengkap Syafie Naswip

Ketua Polis Daerah Serdang, Asisten Komisioner Ismadi Borhan berkata, pelakon lelaki berusia 27 tahun itu dikatakan datang ke rumah bekas tunangnya berusia 23 tahun di Taman Puncak Jalil, Seri Kembangan, Serdang, kira-kira 9 pagi hari kejadian.

ARTIKEL MENARIK: Hanya Kerana Diminta Hentikan Hubungan Songsang, Syafie Naswip Mengaku PvkuI Aisyah Azman


“Bekas tunangnya yang juga pelakon mendakwwa dipaksa masuk ke dalam kereta sebelum svspek terus memakki wanita berkenaan menggunakan kata-kata kessat.
“Difahamkan pergaduhan itu berpunca daripada tindakan wanita berkenaan yang meminta svspek untuk tidak meneruskan hubungan s0ngsang pelakon dengan kenalannya,” katanya ketika dihubungi, hari ini.
Ismadi berkata, svspek yang bengang dengan permintaan wanita itu kemudian bertindak mencekiik leher, menvmbuk muka, mencngkam mata serta menvmbuk muIut m4ngsa sehingga berdarrah.
“Wanita terbabit ada mengambil gambar, namun dipadam oleh svspek secara senyap selain diugvt oleh svspek berkenaan.
“M4ngsa dirujuk ke Hospital Serdang untuk rawatan lanjut, namun tiada kesan kecderaan kerana kejadian itu sudah lama berlaku,” katanya.
Beliau berkata, svspek yang juga pelakon itu ditahan selepas datang menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang untuk diambil keterangan, malam tadi.
Akhirnya mengaku
“Hasil soal siassat dilakukan, svspek mengaku memukuI m4ngsa. Bagaimanapun, beliau kemudian dibebaskan dengan jaminan polis selepas keterangannya diambil.
“Siasatan lanjut berhubung kes ini sedang dijalankan mengikut Seksyen 323 dan Seksyen 506 Kanun Kesksaan kerana mendatangkan kecderaan dengan sengaja dan melakukan uvguutan,” katanya.
ada Selasa lalu, Syafie mendedahkan ikatan pertunangannya dengan Aishah terlerai dengan alasan dia tidak mampu melalui dugaan dalam tempoh pertunangan.
Pasangan itu mengikat tali pertunangan dalam sebuah majlis tertutup yang diadakan di Forest Valley Hall, Cheras pada 7 April lalu.
Spekulasi keretakan hubungan Syafie dan Aishah mula diperkatakan apabila mereka memadam foto bersama, selain sudah tidak lagi mengikuti akaun Instagram masing-masing.
Biarpun belum menetapkan tarikh perkahwinan, namun mereka pernah meluahkan hasrat untuk disatukan sebagai pasangan suami isteri pada akhir tahun ini.

loading...

Syafie dan Aishah mengenali satu sama lain sejak 2015 dan mula menjalinkan hubungan cinta sejak setahun lalu.
Gara-Gara Didakwa Tuvmbuk Bekas Tunang, IG Syafie Naswip Dise3rang ‘T3entera Bawang’
Aktor Syafie Naswip menerima se3rangan komen ‘te3ntera bawang’ di laman Instagram (IG) miliknya gara-gara didakwa memb3elasah bekas tunangnya, pelakon Aishah Azman.
“Kalau betul dia yang be3lasah ex tunang, memang da@yus. Tak ada hak nak puvkul perempuan,” komen seorang netizen.
“Aku datang sebab nak baca komen. Seriuslah dia ni g**?” tanya seorang netizen.
“Oh nooo, why? I hope it’s not true because I have so much respect for you,” komen seorang netizen lagi.
“Aku rasa salah faham ni. Aku bukan nak backup mana-mana tapi maybe Syafie tak boleh control bila kena label camtu dengan tunang sendiri. Aishah pun sebab sayang, dia takut Syafie terjebak dengan benda tak elok,” kata seorang netizen mempertahankan pasangan itu.
Semoga diberi hidayah
“Kalau betul kamu g**, kembalilah ke pangkal jalan. Tinggalkan dunia songsang yang melalaikan. Semoga diberi hidayah,” ujar seorang netizen lagi memberikan nasihat.
Ada juga netizen yang mahu mencari kebenaran agar kedua-dua nama pelakon ini bersih daripada sebarang tuduhan.
Syafie menerusi laporan Gempak bertarikh 23 Julai menegaskan dia mengambil keputusan untuk memutuskan pertunangan kerana merasakan dugaan bertunang terlalu berat dan tidak mampu untuk meneruskannya.
Malah kata Syafie lagi, keputusan ini diambil bukan kerana sesiapa, tetapi atas persetujuan bersama.
Terdahulu Syafie dan Aishah bertunang pada satu majlis yang diadakan pada 7 April 2019 bertempat di Forest Valley Hall, Cheras.
Biodata
1. Nama lengkapnya, Mohammad Syafie bin Naswip.
2. Lahir pada 2 Ogos 1992 di Kuala Lumpur, Malaysia.
3. Kini berusia 27 tahun.
4. Mendapat pendidikan di Sekolah Menengah Gombak Setia, Selangor.
5. Mula aktif dalam dunia hiburan sejak tahun 2007 sebagai aktor.
6. Dikenali dengan sifat yang suka merendah diri dan sentiasa akur dengan kemampuan yang ada.
7. Selektif dalam pemilihan filem kerana hanya inginkan karya yang berkualiti agar tidak terlihat stereotaip di mata penonton.
8. Pendapatan yang diperoleh hasil kerja lakonannya dimanfaatkan untuk simpanan masa hadapan, manakala separuh lagi dihulurkan buat kedua ibu bapa. Syafie menyifatkan dirinya sudah sebati dengan kehidupan dalam serba daif.
9. Mengikat tali pertunangan dengan pelakon Aishah Azman pada 7 April 2019 di Forest Valley Hall, Bandar Mahkota Cheras selepas berhubungan cinta sejak 2018.
10. Pembabitannya sebagai anak seni bermula apabila terpilih dalam ujibakat oleh sutradara Yasmin Ahmad meskipun kehadiran asalnya hanya untuk menemani adik saudara yang juga calon ujibakat di situ.
11. Namanya melonjak naik menerusi watak dalam filem Mukhsin arahan Yasmin hingga membawanya menyertai rombongan filem tersebut ke Festival Filem Antarabangsa Tokyo, Jepun pada 2006.
12. Kem@atian Yasmin yang sudah dianggapnya sebagai ‘mak’ meninggalkan impak yang cukup besar hingga beliau nyaris bersara daripada dunia hiburan.
Syafie Naswip malu-malu, buah hati puji depan muka
13. Antara filem yang pernah dibintanginya seperti Mukhsin, Talentime, Nur Kasih The Movie, Songlap, Juvana, Kampung Drift dan Polis Evo 2.
14. Kemunculan di kaca televisyen antaranya menerusi drama Keliwon: Hantu Kopek, Ampunkan Dosaku, Oh My English Musim 2, Seludup, Sayap Jibril, Legasi 69 Komando dan Kamar Kamariah.
15. Juga telefilem Impian, Kasih Tak Terucap, Dunia Batinku, Anak Lorong, Oh My Ganu, Bujang Terlajak Senang, Kung Fu Kaw, 3 Qul, Sirna dan banyak lagi.
16. Memegang peranan sebagai hos program Aroma Masak pada 2018.
17. Diiktiraf sebagai Pelakon Kanak-Kanak Terbaik di Festival Filem Malaysia ke-20, Pelakon Lelaki Terbaik di Anugerah Skrin ke-11, Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik di Festival Filem Malaysia ke-22, Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik di Anugerah Sri Angkasa 2011, Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Filem di Anugerah Skrin ke-16 dan Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik di Festival Filem Malaysia ke-25.
sumber: mstar, iluminasi.com, hmetro  via tubeviral

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post