Ibu terbangun dengar jeritan “mak”. Buat pertama kali di Izinkan Nya dapat mendengar suara

Ibu terbangun dengar jeritan “mak”. Buat pertama kali di Izinkan Nya dapat mendengar suara

Ibu terbangun dengar jeritan “mak”. Buat pertama kali di Izinkan Nya dapat mendengar suara

Ibu terbangun dengar jeritan “mak”. Buat pertama kali di Izinkan Nya dapat mendengar suara
Ibu terbangun dengar jeritan “mak”. Buat pertama kali di Izinkan Nya dapat mendengar suara

Genap dua tahun penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Pegawai Kadet Zulfarhan Osman Zulkarnain pergi menghadap Ilahi pada tarikh 1 Jun lalu.

ARTIKEL MENARIK: Rakaman CCTV Lelaki Ini Mencabvl Kanak2 Di Tempat Awam. Siap Boleh Patah Balik. Ini Kenyataan terkini Dari PDRM


Bagi ahli keluarga m4ngsa, kejadian tersebut umpama mimpi ngerri apatah lagi kerinduan yang sukar diungkapkan dengan kata-kata.
Ibu kepada Allahyarham, Hawa Osman memuat naik sebuah posting di laman Facebook berkongsi luahan hati apabila masih terngiang-ngiang suara anak sulung daripada empat adik-beradik itu.
Ya Allah hari ini (1 Jun lalu), genap 2 tahun arwwah along (panggilan untuk Zulfarhan) meninggalkan kami sekeluarga.
“Pagi ini terkejut mendengar panggilan ‘mak’ dua kali, kali ke-2 jeritan mak dengan kuuat sekali, terus terjaga mencari2 suara.. Masuk kebilik abang ngah Zul Helmie Idros, tengah tidur.
“Sesungguhnya aku merinduimu along, maka allah perdengarkan suaramu. Terima kasih Ya Allah, terima kasih. Amin, amin. semoga along tenang di syurga ya sayang mak,” tulisnya.
Menerusi posting berbeza, Hawa juga berharap si pelaku dalam kejadian itu akan menerima hukvman gantvng sampai matti akibat sifat tidak berperikemanusiaan yang membvnuh nyawwa anaknya.
Terdahulu, mahkamah menetapkan 31 Julai depan untuk keputusan akhir pendakwwaan setelah enam tertvduh mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan membunuuh dan bersubbahat.
OKT Ini mampu bayar lawyer berprofil tinggi, patut la tersenyum je masuk mahkamah
Susulan kes 19 pelajar UPNM didakwa membvunuh Alla@hyarham Zulfaran, kembali h@angat di media sosial, ramai tidak sabar menunggu keputusan ma@hkamah pada 31 Julai ini.
Tidak kurang juga yang menzahirkan pandangan masing-masing berhubung k3es tersebut dan antaranya dari seorang pengguna Twitter ini.
“Saya ada dua soalan:
1. Orang Kena Tuvduh (OKT) semua bayar lawyer berprofil tinggi mampu, beli laptop baru seketoi tak mampu pulak?
2. Kalau OKT semua tak bersalah dan terlepas dari semua tuvduhan, dah tu, siapa yang se3ksa Zulfarhan dan iron satu badan dia sampai m@ati? Dia se3ksa diri sendiri? Oh, ok.

loading...

Identiti lawyer:
“Ada terbaca yang lawyer defend budak-budak ini pernah defend kes Anwar Ibrahim dan Saiful. Pastinya budak biasa-biasa ye bayaran yang hire lawyer-lawyer ini.
“Ada yang beritahu price range might be around RM50,000 – RM100,000. Might as well beli 90 bijik laptop baru dari buvnuh anak orang,
“Tolonglah jangan kata ‘terbuvnuh tanpa niat’. Hampa guna iron pa@nas kot? What do you expect? D@aging manusia boleh ma@sak kalau guna iron pa@nas. Ayaq pun boleh menggelegak.
“Pernah terbaca mak dia beritahu press yang dia boleh ganti 10 buah laptop, tetapi depa boleh ganti balik anak dia tak?
“Allahya@rham Zulfarhan deserve nothing but a justice. This is just my personal opinion. I know everyone have their own valid opinion regarding this case. I don’t have law background so this is just me questioning myself. Please don’t argue and I hope no one take this tweet seriously,” tulisnya.
Walau apa sekalipun pandangan netizen, rata-rata mendoakan agar keadilan berpihak kepada ma@ngsa.

Inilah ke3san dan akibat jika ibu bapa tidak mendidik anak-anak bahawa tinda@kan membvuli itu adalah salah dan tidak sepatutnya dilakukan di mana ia boleh menyebabkan masa depan yang sepatutnya cerah bertukar menjadi gelap.
Sebaik-baiknya, didiklah anak dengan menerapkan perkara yang baik seperti menyayangi kawan, menghormati sesama diri dan tidak mengambil t1indakan sendiri tanpa sehingga menimbulkan masalah yang besar.
‘Geramnya tengok muka, takda rasa bersalah langsung’ – Netizen
Selepas hampir dua tahun kes kemattian seorang penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia, Zulfarhan Osman bin Zulkarnain kerana didakwwa diderra menggunakan seterika wap, hari ini telah berlangsungnya penggulungan kes dan hujah terakhir di Mahkamah Jalan Duta.
Enam orang svspek yang juga merupakan rakan-rakan m4ngsa telah ditaahan dan dihadapkan ke mahkamah atas pertuduuhan tersebut. Keenam-enam svspek adalah penuntut di UPNM dan berusia awal 20-an
Namun begitu, menerusi perkembangan pengulungan kes pada pagi tadi, ibu m4ngsa yang dikenali sebagai Hawa Osman memaklumkan bahawa keputusan kes anaknya ini akan diberitahu pada 31 Julai 2019.
Walau bagaimanapun, apa yang menyebabkan netizen bengang adalah reaksi svspek yang sempat dirakam oleh adik m4ngsa semasa dibawa masuk ke mahkamah. Kelihatan mereka seolah-olah tidak terkesan dengan apa yang berlaku dan tampak tersenyum sahaja.
Menerusi perkongsian daripada Twitter milik santeira, pelbagai maklum balas telah diterima daripada warganet.
Rata-rata mengharapkan agar kes ini dapat diselesaikan secepatnya supaya semua pihak mendapat keadilan sewajarnya.
p/s: kadang tertanya2 dengan tugas lawyer ni samada menegakkan keadilan atau melepaskan orang yg salah dri tvduhan.
 Apa kata anda? Kongsikan bersama kami
Sumber : Santeira, Munism, thereporter, Hawa Osman via tubeviral.bbn.my

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post