Ibu kesal, anak kena bvuIi sampai mata pensil t3embuus di dada.

Ibu kesal, anak kena bvuIi sampai mata pensil t3embuus di dada.

Kes buIi dalam kalangan pelajar sekolah seperti tidak ada surutnya. Isu ini semakin merisaukan dikalangan ibu bapa.

Ibu kesal, anak kena bvuIi sampai mata pensil t3embuus di dada.
Ibu kesal, anak kena bvuIi sampai mata pensil t3embuus di dada.

Pelbagai kes dilaporkan oleb media dan tiada tanda-tanda pmbul1 ini akan berhenti dari membuli

ARTIKEL MENARIK: “Boleh buat DNA Test” – Terkesan Kenyataan Peguam Tuanku, Ini permintaan Rihana Oksana


Siang tadi, seorang ibu kepada pelajar lelaki di sebuah sekolah rendah telah meluahkan perasaan di media sosial apabila anaknya dikejarkan ke hospital akibat dituusuk mata pensil hingga menyebabkan kecderaan tanpa sengaja
Menerusi Facebook Mell Koleksi Balqis, wanita itu telah memuat naik gambar kecderaan yang dialami anaknya beserta pesanan kepada ibu bapa lain tentang masalah umum yang dihadapi oleh sesetengah anak-anak disekolah.
Melalui posting lain Mell telah menjelaskan apa yang berlaku terhadap anaknya sehingga terpaksa dihantar ke hospital kerana tikkaman mata pensil telah terbennam di dada kanak-kanak itu. Tambah Mell, dia tidak menyangka kejadian tersebut berlaku terhadap anaknya.


Mell juga sempat menc0retkan kronoIogi bagaimana anaknya menjadi m4ngsa buIi oleh rakan sekelasnya. Walau bagaimanapun, wanita itu menjelaskan bahawa pendeddahan tersebut bukanlah untuk menunding jari kepada mana-mana pihak. Ia cuma sekadar meminta pihak-pihak betanggungjawab peka dengan keadaan negatif disekeliling mereka.

loading...


Menjengah keruangan komen di posting tersebut, rata-rata netizen berasa geram dengan tindakan yang dibuat oleh pembuIi tersebut.
Mereka juga berasa simpati terhadap nasib yang menimpa anak Mell dan meminta wanitaitu melaporkan kejadian buli yang dihadapi anaknya supaya menjadi pengajaran untuk semua.
p/s: Semoga kisah ini menjadi pengajaran berguna kepada ibu bapa dalam mendidik anak-anak untuk lebh berdisiplin dan menghormati rakan-rakan mereka yang lajn
Sumber : Mell Koleksi Balqis via tubeviral

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post