Air mata ibu sebelum ke Tanah Suci

Air mata ibu sebelum ke Tanah Suci

SUASANA hiba dan sebak menyelubungi pekarangan Unit Forensik Pusat Peruvbatan Universiti Malaya (PPUM), semalam dengan kehadiran lebih 50 kenalan kepada Muhammad Hamadi Zakaria, 31, dan Nur Syuhadah Zaini, 31.

Air mata ibu sebelum ke Tanah Suci
Air mata ibu sebelum ke Tanah Suci

Terdahulu, pasangan suami isteri itu men1inggal dunia selepas terbabit dalam k3emalangan membabitkan tiga motosikal di lorong motosikal Lebuhraya Persekutuan, jam 8.30 pagi.

ARTIKEL MENARIK: Ini Status terakhir Isteri Sebelum Pergi Selama2nya


Ahli keluarga kedua-dua keluarga terbabit dilihat berkumpul di surau PPUM sementara menunggu proses bedah siasat dijalankan.
Ibu kepada Muhammad Hamadi, Halimah Mohd Isa, 60-an, kelihatan sugul dan menitiskan air mata di surau manakala suaminya Zakaria Tajudin, 60-an, sesekali dilihat mengesat air mata.

J3ENAZAH dibawa ke tanah perkuvburan. NSTP/SAIRIEN NAFIS
Bagaimanapun, kelibat dua anak pasangan terbabit iaitu Hana Safiyyah, 6, dan Hani Safina, 2, tidak kelihatan kerana difahamkan berada di rumah mereka di Seksyen 19, Shah Alam.
Halimah enggan ditemubual dan dilihat menangis kerana tidak dapat menahan kese3dihan berikutan kehilangan anak serta menantunya.
Sementara itu, Zakaria ketika ditemui berkata, segala yang terjadi itu adalah ketentuan Yang Maha Esa.
“Terlalu sedih namun saya sekeluarga reda dengan ke3malangan yang m3engorbankan nya@wa anak dan menantu.
“Saya dan isteri akan berangkat mengerjakan ibadah haji, hari ini dan kedua-dua mereka sudah merancang untuk menghantar kami ke Kompleks Tabung Haji (TH), namun takdir Allah SWT mengatasi segalanya,” katanya.

Status terakhir Isteri Sebelum Pergi Selama2nya

Lebih menyedihkan, pasangan ini men1nggalkan dua orang cahaya mata yang masih kecil. Seakan seperti sudah mengetahui aj4l yang semakin mendekat, posting terbaru yang dimuat naik di Instagram oleh Nur Syuhadah empat hari lalu meruntun hati netizen.


loading...

Baru post gambar empat hari lepas
Malah, hajat pasangan ini untuk menghantar ibu bapa kepada Muhammad Hamadi menunaikan haji pada hari ini juga tidak kesampaian.
Memetik laporan Bernama, Nur Syuhadah telah mengambil cuti untuk mengucapkan selamat jalan kepada ibu dan bapa mentuanya. Namun siapa sangka, percutian kali ini adalah untuk selamanya.
Ibu bapa arwh nak berangkat ke Mekah
Patut lah dia cakap, ”jaga diri takut kita tak jumpa lagi”
Rakan-rakan arwah juga turut menubuhkan tabung derma kilat bagi meringankan ujian keluarga mereka.
Kenangan macam ni tak mungkin datang kembali
p/s: Semoga aarwah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Sedih tengok anak-anak mereka 
Kredit :  tubeviral
-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post