Selepas gesaan dari pelbagai pihak, Haziq akhirnya di ambil ti1ndakan ini

Selepas gesaan dari pelbagai pihak, Haziq akhirnya di ambil ti1ndakan ini

Timbalan Presiden PKR Azmin Ali mend3edahkan bahawa beliau pernah mencadangkan supaya Haziq Abdullah Abdul Aziz dipe3cat daripada parti kerana berkempen untuk calon BN pada pilihan raya umum lalu.

Selepas gesaan dari pelbagai pihak, Haziq akhirnya di ambil ti1ndakan ini
Selepas gesaan dari pelbagai pihak, Haziq akhirnya di ambil ti1ndakan ini

Menjawab soalan mengapa dia tidak dipecat ketika itu, Azmin berkata: “Saya tidak boleh tidak bersetuju dengan kamu.”

ARTIKEL MENARIK: 5 tahun menanti keadilan, ini wajah dalang MHI7 yang bakal berhadapan tuduhan bunvh


Diasak, Azmin, yang bercakap kepada wartawan di Putrajaya petang ini, berkata pem3ecatan Haziq adalah langkah yang logik.
Ditanya jika dia ada membangkitkan perkara ini dengan pemimpin lain pada masa lalu, Azmin berkata: “Ya. Tetapi apa yang boleh saya katakan (mengenai perkara ini)? “
Menteri itu juga berkata beliau tidak tahu bagaimana Haziq berjaya meng3elakkan tindakan ke atasnya selepas membuat penga@kuan terbuka mengenai sk@andal s3eks sejenis yang turut mengaitkan Azmin.
“Saya tidak tahu mengenainya,” katanya ketika ditanya mengapa Ketua Pemuda PKR (AMK) Santubong itu hanya dilayangkan dengan surat tunjuk sebab dan bukannya dip3ecat.
Mengenai sama ada dia berpuas hati dengan surat tunjuk sebab yang dikeluarkan, Azmin berkata: “Bukan, ini bukan saya puas hati atau tidak. Kamu boleh kata ‘apa persepsi orang ramai’.”
Sebelum ini, Presiden PKR, Anwar Ibrahim berkata parti itu akan menunggu hasil si1asatan polis sebelum memutuskan nasib Haziq.
Walau bagaimanapun, biro politik PKR, yang bermesyuarat semalam, memutuskan untuk mengeluarkan surat tunjuk sebab ke atas Haziq.
TERKINI ! Haziq dipecat SUSK timbalan menteri
HAZIQ Abdullah Abdul Aziz dip3ecat sebagai setiausaha sulit kanan (SUSK) kepada Timbalan Menteri Industri Utama, Datuk Seri Shamsul Iskandar Mohd Akin.
Kementerian itu memberitahu, ia mengambil se3rius terhadap pengakuan Haziq yang ‘menj1ijikkan’ berhubung video s3eks yang tular dikaitkan dengan seorang menteri.
“Kementerian melihatnya sebagai satu pela@nggaran yang se3rius terhadap nilai, etika, dan peraturan-peraturan perkhidmatan awam.
“Sehubungan itu, kementerian telah mengambil langkah menamatkan kontrak perkhidmatan Haziq Abdullah,” menurut kementerian itu dalam satu kenyataan pada Khamis.
Kementerian menamatkan kontrak perkhidmatan Haziq berkuat kuasa pada 18 Jun 2019.
Terdahulu, kementerian itu mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada Haziq berhubung pengakuan membabitkan video tersebut dan Haziq kemudian menjawab surat berkenaan.

loading...

Pada 13 Jun lalu, Shamsul berkata, Haziq dig@antung tugas serta-merta dan pihaknya telah mengeluarkan surat tunjuk sebab.
Rabu lalu, Haziq membuat pengakuan bahawa dia merupakan salah seorang daripada dua lelaki di dalam video s3eks yang tular.
Dia turut mendakwa seorang lagi individu di dalam tersebut adalah Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.
Azmin kemudian menafikan terlibat dalam video s3eks dan menyifatkannya sebagai komplot untuk menja@tuhkan kerjaya politiknya. – The Star
sumber: mkini via tubeviral.bbn.my

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post