R0tan sampai BERBIRAT, Bekas pelajar tampil dedah perangai sebenar guru tersebut

R0tan sampai BERBIRAT, Bekas pelajar tampil dedah perangai sebenar guru tersebut

SEORANG lelaki tampil mempertahankan tindakan bekas gurunya yang merotan pelajar perempuan kerana mengeluarkan perkataan biadap, semalam.

R0tan sampai BERBIRAT, Bekas pelajar tampil dedah perangai sebenar guru tersebut
R0tan sampai BERBIRAT, Bekas pelajar tampil dedah perangai sebenar guru tersebut

Bekas pelajar SMK Skudai itu memberitahu, guru lelaki yang mengajarnya subjek Bahasa Melayu itu merupakan seorang yang baik dan penyabar.

ARTIKEL MENARIK: ‘Dia peIuk saya untuk pujuk supaya jangan menangis’ – Rakaman remaja’mengunyit’ atas motor tampil beri penjelasan apa sebenarnya yang berlaku


Menurutnya tindakan guru itu cuma untuk memberi pengajaran agar pelajar menjadi insan yang berguna suatu hari nanti.
“Well guys, dia adalah cikgu BM saya, belajar dengan dia selama 5 tahun dan sekarang sudah 8 tahun saya kenal dia.
“Cikgu memang baik orangnya dan jarang rotan anak murid. Sebab dialah saya fasih berbahasa Melayu dan kerana cikgu-cikgu di sekolah itu merotan saya, sekarang saya berjaya melangkah ke universiti,” tulis Siva N Eswaran menerusi satu komen di Facebook.

Siva juga meluahkan rasa kecewa terhadap pelajar perempuan terbabit kerana bersikap kurang ajar menggelarkan cikgu berkenaan sebagai pondan.
Malah, dia menyifatkan ibu bapa pelajar terbabit gagal dalam membentuk anak mereka menjadi insan yang menghormati orang lain.
“Pelajar itu memang patut kena rotan. Kalau saya jadi cikgu, saya akan suruh dia cuci jamban sekolah sebab mak bapak dia gagal dalam mendidik anaknya menghormati orang lain,” tulisnya lagi.


loading...

Kes di JB, rupanya
JABATAN Pendidikan Negeri (JPN) Johor mengesahkan video tular menunjukkan seorang wanita berang selepas anaknya didakwa dirctan pada l3ngan dan paha selepas memanggil guru lelakinya pcndan, berlaku di sebuah sekolah menengah kebangsaan (SMK) di Johor Bahru.
Pengarahnya Azman Adnan berkata, kejadian itu masih dalam siasatan pihak berkuasa.
“Ya (benar) kes dilaporkan di sebuah sekolah di Johor Bahru.
“Ulasan saya setakat pagi ini ia masih dalam siasatan polis kerana murid dan penjaga sudah membuat laporan polis,” katanya ketika dihubungi bagi mendapatkan pengesahan kejadian itu.
Ibu kepada pelajar perempuan itu kemudian bersemuka dengan seorang lagi guru perempuan berhubung ke3jadian berkenaan.
Video itu mendapat pelbagai reaksi netizen di laman sosial dengan ada yang mempertikaikan cara merctan hingga meninggalkan le3bam.
Tidak kurang pula yang berkongsi cabaran mendidik pelajar kini semakin sukar, selain pentingnya menghormati guru.
Video Player


00:00
02:29

Sumber: Borneo 

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post