Ini Nasihat padu Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani Apabila Berhadapan dengan Fitn4h

Ini Nasihat padu Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani Apabila Berhadapan dengan Fitn4h

Kelmarin, negara digemparkan dengan penyebaran video lucah yang didakwa mirip Mohamed Azmin bersama seorang lelaki di sebuah bilik hotel.

Ini Nasihat padu Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani Apabila Berhadapan dengan Fitn4h
Ini Nasihat padu Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani Apabila Berhadapan dengan Fitn4h

Haziq Aziz menerusi hantaran di Facebook awal pagi semalam mengaku dia individu bersama lelaki yang didakwa mirip Mohamed Azmin.

ARTIKEL MENARIK: “Video 1ntim bukan dibuat pihak UMNO, tapi”- Khairuddin


Mohamed Azmin bagaimanapun menafikan pembabitannya dalam video berkenaan sambil menganggap ia tuduhan jahat dan kejam.
Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas mesyuarat Biro Politik memaklumkan kedudukan Mohamed Azmin sebagai Timbalan Presiden parti itu kekal dan menyerahkan siasatan lanjut kepada polis serta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
Dalam pada itu, Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani memberi nasihat ini
APABILA BERHADAPAN FITN@AH
1) Semenjak akhir akhir ini, kita di landa dan di serang dengan momokkan fitn@ah fitn@ah yang banyak, ia menguji tahap keimanan yang ada kepada kita sebagai ummah yang beriman. Antara percaya dengan menolak fitn@ah itu.
2) Al Quran semenjak 1440 tahun yang lalu telah mengajar kepada kita bagaimana berhadapan situasi fitn@ah sebegini.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ
Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fa@sik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini – dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) – sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.
3) Dunia moden ini menyaksikan pelbagai cara musuh mvusuh mencipta persepsi yang di reka untuk menjatuhkan muvsuh mereka. Alat alat moden ini di gunakan serta media media propaganda di gerakkan bagi menyakini terhadap ciptaan persepsi mereka itu.

loading...

4) Akhirnya kita sebagai umat Islam ini terjebak dan terperangkap dengan ciptaan musuh mvusuh itu.
5) Rasulullah mengingatkan kita terhadap fitnah akhir zaman yang akan di lalui oleh ummatnya ialah harta, takhta dan wanita (n@afsu), demikianlah jebakkan musuh mengenakan kita.
6) Sebagaimana tuduhan fitn@ah liw@at keatas DSAI, fitna@h 90 juta kepada kepimpinan ulama’PAS, fitn@ah keatas DSN dan keluarganya yang sedang dibicara sehingga hari ini dan yang terbaru kelmarin yang di tularkan di kalangan media arus perdana, melibatkan seorang menteri kanan kerajaan PH, kita sebagai ummat Islam sewajibnya kembali kepada Al Quran dan Assunnah bagi menyelamatkan kita dari arus gelombang fitn@ah yang di reka ini.
7) Bagi kita sebagai ummat Islam bertahanlah dengan keimanan yang jitu kepada Allah dan Rasul, moga kebenaran akan muncul setelah gelap malam yang akan menerbitkan fajar siang melihat kebenaran itu dengan Al Quran dan Hadis rasul itu.
8 ) Bertabahlah wahai mukmin!!! bukan hanya Dato sri Azmin. Saya mengenali beliau sewaktu satu khemah di padang arafah melaksanakan ibadah haji bersama sewaktu waktu dahulu. Inilah rencamnya dan jijiknya politik kapitalis dan sekularis itu. Berbeza politik Islam itu!!. Politik Islam lah yang mampu menyelamatkan kita dari fitn@ah sehina ini.
Salam 8 Syawal 1440h
Akhhukum Fiddin
Us Ahmad Dusuki Abd Rani
Tim pengerusi Lajnah Dakwah PAS Pusat
YDP PAS Shah Alam.
sumber: FB Page Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani via tubeviral.bbn.my

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post