Selepas disahkan Hidap kompIikasi j4ntung, Perkembangan terkini Uyaina Arshad Sangat Menyedihkan

Selepas disahkan Hidap kompIikasi j4ntung, Perkembangan terkini Uyaina Arshad Sangat Menyedihkan

Puteri Muslimah Asia Uyaina Arshad terpaksa melupakan hasrat untuk bercuti ke Austria ketika musim panas di negara itu selepas disahkan menghidap penyakiit j4ntung.

Selepas disahkan Hidap kompIikasi j4ntung, Perkembangan terkini Uyaina Arshad Sangat Menyedihkan
Selepas disahkan Hidap kompIikasi j4ntung, Perkembangan terkini Uyaina Arshad Sangat Menyedihkan

Uyaina berkata, dia juga terpaksa menjalani kehidupan berbeza apabila tidak dibenarkan untuk melakukan sebarang aktiviti lasak disebabkan penyakiitnya itu.

ARTIKEL MENARIK: Kes bvnuh Siti Kharina: Polis sah selesai siasatan. Ada bukti nyata


“Sebenarnya bulan Julai ini saya akan ke Austria untuk bercuti.
“Saya rancang untuk cuba aktiviti ekstrem ketika musim panas di sana seperti paragliding dan bungee jumping…
“Tapi terpaksa batalkan sebab doktor tak bagi langsung saya buat aktiviti-aktiviti Iasak. Semua tu saya dah tak boleh nak buat,” katanya kepada mStar.
Selain itu, pengacara program Wanita Hari Ini (WHI) ini memberitahu dia kini terpaksa lebih berhati-hati dalam soal makanan selain perlu bijak mengawal em0si.
“Sekarang ni saya bergantung pada ubat-ubatan dan rawatan dan alhamdulillah keadaan kesihatan saya semakin baik.
“Cumanya sekarang ni saya tak boleh terlalu tertekan atau terlebih gembira dan tak boleh terlalu sedih dalam satu-satu perkara.
Saya terpaksa belajar kawal em0si.

loading...

Tidak boleh makan minum ini..
“Saya juga tak boleh langsung minum kopi dan juga makan kambing kerana ia membuatkan j4ntung saya menjadi laju,” ujarnya.
Uyaina dimasukkan ke hospital pada 12 Mac lalu dan menjalani rawatan selama tiga hari sebelum disahkan menghidap s4kit j4ntung.
Uyaina sebelum ini dimasukkan ke hospital selepas kerap pengssan akibat masalah tekanan d4rah rendah.
Pelakon berusia 26 tahun ini bagaimanapun terkejut apabila doktor mengesahkan dia mempunyai masalah pada j4ntung.
Dalam pada itu, Uyaina turut meminta peminat mendoakan kesihatan j4ntung yang dialaminya bertambah baik.
“Memang betul, saya menghidap kompIikasi j4ntung.
“Sebulan lepas saya dimasukkan ke hospital dan waktu itu baru tahu saya disahkan s4kit j4ntung.
“Doakan yang baik-baik untuk saya,” katanya.
“Menang Lepas Tu…,” – Bekas Law Student, Tapi Rupa-Rupanya Uyaina Arshad Tak Jadi Nak Jadi Peguam
Siapa sangka, pelakon dan pengacara cantik rupa-rupanya merupakan graduan jurusan Undang-undang dari Universiti Malaya (UM).
Menerusi Instagram miliknya, pemegang status Putero Muslimah Asia 2018 ini ada memberikan ruang buat para peminatnya untuk bertanya mengenai apa sahaja.
Bagaimanapun, apa yang menarik perhatian kami ialah pertanyaan berkenaan dengan kursus pengajiannya tidak lama dulu.
Uyaina atau nama lengkapnya, Shaidatul Naseha Uyaina Arshad ini memberitahu dia tidak pernah rasa putus asa dalam pengajian yang diambil meski ada yang beranggapan bidang yang dipelajarinya itu menuntut fokus serta tumpuan yang lebih.
Sumber : Mstar via tubeviral.bbn.my

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post