“Andai Esok Saya Tiada..” – Ini Amanat Arwah Ustaz Abu Hassan Din Buat Keluarga Dan Pendakwah

“Andai Esok Saya Tiada..” – Ini Amanat Arwah Ustaz Abu Hassan Din Buat Keluarga Dan Pendakwah

HARIMAU mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama. Namun pemergian Datuk Seri Abu Hassan Din turut meninggalkan ilmu dakwahnya kepada umat Islam.

“Andai Esok Saya Tiada..” – Ini Amanat Arwah Ustaz Abu Hassan Din Buat Keluarga Dan Pendakwah
“Andai Esok Saya Tiada..” – Ini Amanat Arwah Ustaz Abu Hassan Din Buat Keluarga Dan Pendakwah

Sepanjang hayatnya selama 72 tahun, arwah pernah menitipkan beberapa pesanan buat ahli keluarganya, masyarakat dan para pendakwah yang masih berjuang di atas muka Bumi ini.

ARTIKEL MENARIK: “Barang baby dah beli ke? Jangan sibuk dengan janda saja” - Netizen tanya tetapi dengan PU Abu pun jawab ‘Okey’


Pelakon Adam Corrie telah memuat naik sepotong video di laman Instagram memperlihatkan Allahyarham berpesan mengenai kehidupan sekiranya beliau ditakdirkan pergi menghadap Illahi.

“Hidup ini untuk sementara, bukan untuk selama-lamanya. Kita mesti ingat bahawa tempat kita sebenar di hari akhirat.

“Andainya esok saya tiada, pertama harapan saya adalah anak2 dan keluarga saya. Alhamdulillah anak2 membanggakan saya, tiada yang menyusahkan.


View this post on Instagram

‎إنَّا ِللهِ وإنَّا إلَيْهِ رَاجِعُوْن Innalillahi wa inna ilaihi raji’un ‎اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لَهُ وَارْحَمْهُ وَعَافِهِ وَاعْف *“Allahummagh firlahu warhamhu wa`afihi wa`fu`anhu”* “Ya Allah, ampunilah dosanya, berilah rahmatMu ke atasnya, sejahtera dan maafkanlah dia.” Al fatihah.. . بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞ Salam Takziah Semoga Allah permudahkan semua urusan . #adamcorrie
A post shared by Adam Corrie (@adamcorrielee) on Apr 30, 2019 at 9:09pm PDT

“Saya harap anak-anak teruskan dalam suasana hari ini. Dari segi perhubungan, ibadat.. Allahuakhbar.

“Untuk masyarakat dan pendakwah sekeliling, jalankan tugas dengan amanah serta jujur.. Kerana Allah sediakan balasan untuk kita,” katanya.

Rakaman video berdurasi seminit itu mengundang sebak netizen yang rata-rata mengakui pemergian adik kepada bekas Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din itu merupakan satu kehilangan besar buat umat Islam.


loading...

Sebaknya! Hilang sebuah rahmat dan perjuangan


1.jpg?ssl=1


Perginya seorang permata ummah


2.jpg?ssl=1


Membesar dengan kuliah-kuliah arwah. Menitis air mata!


3.jpg?ssl=1


Satu kehilangan besar


4.jpg?ssl=1


Terasa pemergian arwah


5.jpg?ssl=1


Sumber: Adam Corrie

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post