(Video) 'Aku sanggup kerja dengan bos camni' - Netizen menyebelahi COO Felcra tegas dalam mendidik kakitangannya

(Video) 'Aku sanggup kerja dengan bos camni' - Netizen menyebelahi COO Felcra tegas dalam mendidik kakitangannya

Baru-baru ini, viral di media sosial video yang menunjukkan seorang lelaki memarahi kakitangannya di ladang kelapa sawit, mencetuskan pelbagai reaksi netizen.

(Video) 'Aku sanggup kerja dengan bos camni' - Netizen menyebelahi COO Felcra tegas dalam mendidik kakitangannya
(Video) 'Aku sanggup kerja dengan bos camni' - Netizen menyebelahi COO Felcra tegas dalam mendidik kakitangannya

"Akhlak seorang pemimpin yang baru empat bulan dilantik menjadi Chief Operating Officer/Executive Officer Felcra Berhad.


ARTIKEL MENARIK: Suspek dakwa anak teman wanitanya mengalami sawan, buang mayatnya di hutan


"Inilah kualiti pemimpin lantikan Kerajaan Pakatan Harapan. Nilaikan sendiri," demikian tweet sumber. 

Akhlak seorang pemimpin yang baru 4 bulan dilantik menjadi Chief Operating Officer/Executive Officer Felcra Berhad.

Inilah kualiti pemimpin lantikan Kerajaan Pakatan Harapan.

Nilaikan sendiri. pic.twitter.com/aebySzqwjr
— lovelydarshan (@ladydarshankaur) March 5, 2019

Akibatnya, ramai netizen mengecam tindakan pegawai berkenaan. 

"Mulut macam longkang, tengking macam la pandai sangat. Ada background degree Agriculture ke? Baik lantik aku. Aku takkan ambik gaji enam bulan. Mai sini aku begi turn around Felcra jadi champion," kata netizen. 

Mulut mcm longkang. Tengking mcm la pandai sgt. Ada background degree Agriculture ke? Baik lantik aku. Aku takkan ambik gaji 6 bulan. Mai sini aku bg turn around Felcra jadi champion. @chedetofficial @MyDSA_official
— HAMADAN (@hhhamadan) March 5, 2019

"Dia yang bodoh, dia tak boleh buat kerja lepas tu IQ cakap ayam, nak marah-marah orang. Korang sepatutnya bersuara balik, bagi dia makan penampar," tambah netizen lain. 

Walau bagaimanapun, ada juga netizen yang berpihak kepada pegawai berkenaan. 


loading...

Kalu aku,sanggup aku kerja ngan boss mcm nie.lots of things u can learn from this kind of boss .plus jenis yg mcm nie slalunya jujur.xde kdekut ilmu
— chai (@chai6076) March 5, 2019


Dia marah ada sbb.Kalo korg jmp org2 felda ramai mslh dgn pgawai2 offc tu.Dorg dok goyg kaki jer.Ckp buln dpt gakk.Biar kena satu kali tengking.Rasa COO ni anak felda jg,mst nk yg trbaik.Tu blum korg tgk cina2 maki hamun pkrja.Lagi teruk.
— Mr 🐈 (@ai_hensemm) March 5, 2019


DIA NK WUJUDKAN BUDAYA “BETULKAN YANG BIASA, BIASAKAN YG BETUL” SBB DH 60 BERGELUMANG DGN RASUAH…KEPALA FGV
— M.Mustaqim (@MustaqimAbuBkr) March 5, 2019


Dah nilaikan sendiri dan obviously anda tak faham punca kemarahan dia, serta berfikiran negatif.

Ini contoh CEO yang bagus, turun padang, marah staff sebab salah. Is that wrong to you?
— Hadi Nor (@hadi_nor) March 5, 2019


Patut share sekali video dan gambar dieorang buat training dalam kelas. COO buat training woo. Mana nak dapat kat company lain. pic.twitter.com/YVK0gGGRQq
— K (@TOKhairul) March 5, 2019

Sementara itu, salah seorang kakitangan Felcra tampil meminta netizen tidak membuat sebarang dakwaan yang tidak berasas dan memberi penjelasan mengenai apa yang berlaku pada hari kejadian itu. 

1%2B%25282%2529.jpg
Add caption

Sumber: Lobak Merah, @ladydarshankaur  via The Reporter

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post