Kronologi pembu,nuhan kejam adik Siti Masyitah di Kampung Tanjung Medang Hilir

Kronologi pembu,nuhan kejam adik Siti Masyitah di Kampung Tanjung Medang Hilir

SELEPAS dilaporkan hilang sejak 30 Januari lalu, ma yat Siti Masyitah Ibrahim, 11, ditemui dalam keadaan amat tragis dengan tangan dan kakinya diikat, selain beberapa organ dalamannya hilang.

Kronologi pembu,nuhan kejam adik Siti Masyitah di Kampung Tanjung Medang Hilir
Kronologi pembu,nuhan kejam adik Siti Masyitah di Kampung Tanjung Medang Hilir

May at kanak-kanak itu ditemui beberapa orang kampung di ladang kelapa sawit di Kampung Tanjung Medang Hilir, Pekan, 5 petang semalam.

* Siti Masyitah dilaporkan hilang selepas keluar dari rumahnya di Kampung Tanjung Medang Hilir, Pekan pada jam 5 Petang, 30 Januari.

ARTIKEL MENARIK: ‘Apa Dosa Anak Saya?’ – Organ Dalaman Dikeluarkan, Gadis 11 Tahun Dibu,nuh Dengan Kejam Di Pahang


* Menurut keterangan ibu mangsa, Zaleha Abdullah, anaknya keluar menunggang basikal berseorangan selepas meminta RM1 untuk ke kedai runcit.

* Laporan polis dibuat di Balai Polis Pekan pada malam 30 Januari selepas usaha mencari dan mengesannya menemui jalan buntu.

3.jpg


* Basikal mangsa ditemui orang kampung beberapa hari kemudian kira-kira dua kilometer dari rumah ma ngsa.

* Usaha mencari kanak-kanak perempuan itu diteruskan orang kampung termasuk melakukan pencarian di kawasan ladang kelapa sawit di mana m ayat mangsa dijumpai.

* Pada 9 Februari ma yat mangsa dijumpai di ladang kelapa sawit di Kampung Tanjung Medang Hilir, Pekan, kira-kira tiga kilometer dari rumah mangsa.

loading...

* Ketika ditemui ma yat mangsa dalam keadaan tidak sempurna dan sudah mereput.

4.jpg


* Kepala ma ngsa juga sudah terp isah daripada badannya dan dilaporkan beberapa org an dal aman mangsa tidak dijum pai

* Ma yat kini dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) dan dijangka menjalani proses bed ah siasat pada esok.

Berita berkaitan

Be dah sias at Siti Masyitah esok

5.jpg


MA YAT kanak-kanak perempuan berusia 11 tahun yang ditemui dalam keadaan tragis dipercayai dibu nu h di ladang kelapa sawit Kampung Tanjung Medang Hilir, Pekan akan dib edah siasat bagi mengetahui punca sebenar kem atiannya.

Ketua Polis Daerah Pekan, Superintendan Amran Sidek, ketika dihubungi mengesahkan penemuan ma yat itu namun memaklumkan sebarang keputusan berkaitan kem atian mangsa akan dikeluarkan sebaik proses bedah siasat selesai.

“Saya sahkan terima maklumat kes itu. Saya tidak boleh beri pengesahan lanjut punca kema tiannya. Tunggu laporan forensik dan bedah siasat selesai.

“Ma yat itu ditemui dalam keadaan tidak sempurna dipercayai sudah lama menin ggal dunia,” katanya kepada Harian Metro di Pekan, hari ini.

May at Siti Masyitah Ibrahim ditemui orang kampung pada 5 petang semalam sebelum keluarga mangsa dan pihak polis dimaklumkan.

May atnyakini dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) untuk bedah siasat.

Harian Metro difahamkan, ma yat mangsa akan menjalani proses bedah siasat esok untuk mengetahui punca sebenar kemati annya.

Menurut sumber polis, seorang lelaki berusia 23 tahun sudah ditahan bagi membantu siasatan penemuan ma yat Siti Masyitah.

Sumber : harian metro via BLOGMAZEER.COM

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post