Ini Punca Kemenangan Vietnam Melawan Filipina. Mereka Akan Bertemu Malaysia

Ini Punca Kemenangan Vietnam Melawan Filipina. Mereka Akan Bertemu Malaysia

Ini Punca Kemenangan Vietnam Melawan Filipina. Mereka Akan Bertemu Malaysia

Ini Punca Kemenangan Vietnam Melawan Filipina. Mereka Akan Bertemu Malaysia
Ini Punca Kemenangan Vietnam Melawan Filipina. Mereka Akan Bertemu Malaysia

Vietnam berjaya menewaskan Filipina dengan skor 2-1. Kemenangan ini membawa Golden Dragons untuk maju ke final Piala AFF 2018 dan akan menghadapi Malaysia.

ARTIKEL MENARIK: Sejurus Malaysia Berjaya Kalahkan Thailand Ini Komen Padu Dari TMJ Tentang Pasukan Malaysia



vietnam unbeaten streak

Vietnam kini memegang gol kemenangan paling lama tanpa kalah dalam bola sepak antarabangsa

Vietnam kini memegang sepakbola tak terkalahkan yang paling lama dalam bola sepak dunia, lebih baik daripada orang-orang seperti Juara Dunia Perancis. Golden Dragons lepas kalah dalam perlawanan edisi 2016 AFF Suzuki Cup dan tidak menghadapi kekalahan dalam mana-mana perlawanan sejak itu.
Vietnam
Perlawanan yang tidak terkalahkan Vietnam itu adalah sehingga 13 perlawanan, termasuk kemenangan 2-1 AFF Suzuki Cup 2018 kemenangan pertama di separuh akhir Filipina. Dari 7 Disember 2016 hingga sekarang, Golden Dragons mempunyai tujuh seri dan enam kemenangan di bawah tali pinggang mereka.
Kekalahan terakhir mereka menentang Indonesia pada perlawanan pertama AFF Suzuki Cup 2016 semifinal. Vietnam turun 2-1 di Stadium Pakansari pada 3 Disember 2016 tetapi sejak itu tidak ada negara yang berjaya mendapatkannya lebih baik.
Sebelum Vietnam, rentak tak terkalahkan terpantas milik Juara Dunia Perancis, yang telah melakukan 15 perlawanan tanpa kalah sebelum kalah 2-0 kepada Belanda dalam pertandingan Liga UEFA Nations pada 17 November tahun ini.
Tokoh twitter yang popular di kalangan bola sepak yang dilancarkan oleh nama pengguna @ 2010MisterChip mendedahkan tweet bahawa ia sebenarnya Vietnam yang belum terkalahkan dalam kebanyakan perlawanan berturut-turut pada masa ini. Tweet itu dipaparkan selepas kekalahan Perancis terhadap Belanda.
Tras la derrota de ayer de Francia en Holanda, ni os podéis imaginar cual es ahora mismo la selección de fútbol que lleva más partidos consecutivos sin perder en todo el mundo...
336 people are talking about this
Tras la derrota de ayer de Francia en Holanda, ni os podéis imaginar cual es ahora mismo la selección de fútbol que lleva más partidos consecutivos sin perder en todo el mundo...

“Selepas kekalahan semalam di Perancis di Belanda, anda tidak boleh bayangkan pasukan bola sepak mana yang paling padat berturut-turut tanpa kalah di mana-mana di dunia sekarang …” tweet itu dibaca.


Golden Dragons bersedia untuk mengalu-alukan Filipina untuk perlawanan kedua AFF Suzuki Cup semifinal di Stadium Nasional My Dinh di Hanoi pada hari Khamis, 6 Disember. Mereka adalah pilihan untuk melayakkan diri ke final ketika mereka bermain dalam perlawanan dengan kelebihan 2-1 dan lebih penting lagi, dua gol jauh.
@affsuzukicup
Satu kejutan berlaku apabila Sven-Goran Eriksson membuat banyak perubahan. Salah seorang daripada mereka berada dalam kedudukan penjaga gol apabila dia lebih suka memasang Patrick Deyto daripada Michael Falkesgaard yang lebih sering bermain. Dia juga menggunakan pembentukan 3-4-3 berbanding dengan 4-4-2, seperti ketika menentang pasukan kebangsaan Indonesia.
Memenangi kemenangan agregat 2-1 di rumah ke Filipina menjadikan Vietnam bermain percuma. Park Hang-seo tidak menjatuhkan pemain muda asalnya, Nguyen Cong Phuon sejak permulaan perlawanan. Pusingan pertama ditutup dengan seri tanpa gol.
Separuh kedua, permainan lebih terbuka. Tiga gol dalam perlawanan ini berlaku dalam masa sepuluh minit. Dibuka semula menerusi Nguyen Quang Hai pada minit ke-82 dengan menggunakan salib mendatar dari Phan Van Duc.
Tiga minit kemudian, giliran pemain gantian Nguyen Cong Phuong menggandakan kemenangan Vietnam melalui golnya pada minit ke-87. Dua minit selepas Cong Phuong datang untuk Pham Duc Huy.
Dua minit selepas gol Cong Congu, Filipina mengurangkan kedudukan menerusi pukulan kanan, James Younghusband pada minit ke-89. Matlamat ini tidak dapat membantu The Azkals untuk layak ke final.
Vietnam (5-3-2): 23-Van Dang Lam; 8-Nguyen Trong Hoang, 28-Do Duy Manh, 21-Tran Dinh Dong, 3-Que Ngoc Hai, 5-Doan Van Hau; 15-Pham Duc Huy (Nguyá»…n Công Phượng 85′), 6-Luon Xuan Truong (Nguyá»…n Huy Hùng 69′), 19-Nguyen Quang Hai; 11-Nguyen Ahn Duc (Nguyá»…n Tiến Linh 74′), 20-Phan Van Duc
Pelatih: Park Hang-seo
Filipina (3-4-3): 16-Patrick Deyto; 12-Aguinaldo, 33-Alvaro Silva, 3-Carlos Alberto Olaivar Martínez de Murga (James Younghusband 69′); 21-Martin Steuble, 14-Kevin Ingreso (Jovin Bedic 88′), 31-Adam Reed, 7-Iain Ramsay; 10-Phil Younghusband, 29-Patrick Reichelt, 17-Stephan Schröck
Pelatih: Sven-Goran Eriksson
Kad Kuning: Pham Duc Huy 57′, Nguyen Cong Phuong 85′; Patrick Reichelt 90′, Stephan Schröck 90+2′
Kartu Merah:
Pengadil: Hiroyuki Kimura
Stadium: My Dinh Stadium
Kredit : KLViral

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post