Rakaman Bila Buaya Laut Bertemu Buaya Sungai. Apa Jadi Amat MENGEJUTKAN

Rakaman Bila Buaya Laut Bertemu Buaya Sungai. Apa Jadi Amat MENGEJUTKAN

Rakaman Bila Buaya Laut Bertemu Buaya Sungai. Apa Jadi Amat MENGEJUTKAN

Rakaman Bila Buaya Laut Bertemu Buaya Sungai. Apa Jadi Amat MENGEJUTKAN
Rakaman Bila Buaya Laut Bertemu Buaya Sungai. Apa Jadi Amat MENGEJUTKAN

Sila Lihat Video Di Bawah
Rakaman Bila Buaya Laut Bertemu Buaya Sungai. Apa Jd Amat MENGEJUTKAN !!! | Sebuah video rakaman dari sebuah helikopter menjadi viral di laman sosial. Video rakaman tersebut adalah sebuah kejadian yang amat menarik menunjukkan apa yang jadi bila buaya laut (saltwater crocodile) bertemu dengan buaya sungai (freshwater crocodile). Kejadian ini berlaku di Australia.
Dari segi saiz pun dan tau siapa yang akan menang. Buaya laut memang saiz sangat besar berbanding dengan buaya sungai. Sekali gigit terus lembik. Jom tengok video tersebut di bawah. Kalau nak detail lebih lagi boleh baca artikel English selepas video.

ARTIKEL MENARIK: Rakaman Menyedihkan Apabila Anak Monyet Ini Menangis Kerana Ibu Monyet Ini Matii Dilanggar


Rakaman luar biasa buaya air garam gergasi yang mengalir di buaya air tawar kecil telah difilemkan oleh pengendali pemandu pelancongan helikopter Australia. Ia difilemkan minggu lepas dari helikopter di atas sungai ord bawah di kununurra, barat australia.
Helispirit menyiarkan video di Facebook Jumaat lalu: waktu makan tengah hari! Kita semua tahu kimberly adalah tempat yang liar .. tetapi lihatlah ini. Jurutera Helispirit lynden james mengetuk tembakan ini pada penerbangan penyelenggaraan dengan ketua juruterbang james yang dihimpunkan hari ini – mata mereka pasti membuat dua kali ganda pada apa yang mereka lihat di bawah!
Kedua-dua spesies ini boleh hidup sama ada air tawar atau air masin, walaupun apa yang mereka namakan nama umum. Oleh itu, mungkin tidak terlalu mengejutkan untuk melihat kedua-dua haiwan yang hebat ini bersentuhan antara satu sama lain dan kadang-kadang bertentangan, seperti yang ditunjukkan oleh penyelidikan terdahulu. Varieti air tawar adalah unik untuk australia, tetapi buaya air tawar boleh ditemui di australia utara, pantai timur india, dan di seluruh bahagian timur tenggara.
Buaya air garam terkenal dengan agresif, lebih-lebih lagi sepupu air tawar dan kebanyakan spesies buaya lain. Mereka juga kelihatan lebih kecil, seperti yang anda dapat lihat dari video. Segala-galanya, faktor-faktor ini membuat perjuangan yang sangat pendek untuk buaya air tawar yang lebih kecil.
Video Pertembungan Buaya Laut dan Buaya Darat Eh Buaya Sungai Hehe
Pengunjung pantai gempar kehadiran buaya! MIRI: Hasrat sekeluarga bersama saudara-mara untuk berkelah dan mandi laut tidak kesampaian apabila digemparkan dengan penemuan seekor buaya yang tiba-tiba muncul di atas daratan Pantai Batu 1, Kuala Baram, di sini, hari ini.

Henry John, 23, berkata beliau bersama keluarga dan saudara-mara seramai 10 anggota tiba di pantai berkenaan untuk meluangkan masa hujung minggu apabila terserempak dengan reptilia sepanjang lebih tiga meter di pantai berkenaan.


Dalam kejadian jam 4.30 petang itu, pekerja swasta itu memberanikan diri untuk merakamkan kehadiran buaya itu dengan telefon pintar sebelum buaya itu merangkak kembali ke laut.
“Pada mulanya, kami tidak mempedulikan haiwan itu kerana memikirkan ia hanya seekor biawak biasa. Setelah anak saudara saya melihat dari dekat, baru sedar ia seekor buaya,” kata pemuda itu kepada Bernama.
Rakaman video penemuan buaya berdurasi 1.28 minit telah dimuat naik ke dalam Facebook (FB) Miri Complain Community petang ini dan sehingga kini telah tular serta dikongsi lebih 1,000 netizen. Rata-rata netizen turut menyuarakan kebimbangan mengenai tahap keselamatan pengunjung ke pantai tersebut setelah kemunculan buaya itu.
Sementara itu, Ketua Bomba dan Penyelamat Miri, Law Poh Kiong, ketika dihubungi, mengesahkan tidak menerima laporan daripada orang awam mengenai kejadian tersebut manakala jurucakap Angkatan Pertahanan Awam (APM) Miri turut mengesahkan tiada laporan diterima.
Sumber : Resepi Viral

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post