Gembira Sekejap Je, Lama2 Jadi Meluat Tengok Mat Sabu Jadi MENHAN – Bekas Komando

Gembira Sekejap Je, Lama2 Jadi Meluat Tengok Mat Sabu Jadi MENHAN – Bekas Komando

Negara Malaysia menjadi bualan negara-negara luar apabila kerajaan yang telah memerintah negara ini selama 60 tahun tumbang di tangan pembangkang.

Gembira Sekejap Je, Lama2 Jadi Meluat Tengok Mat Sabu Jadi MENHAN – Bekas Komando
Gembira Sekejap Je, Lama2 Jadi Meluat Tengok Mat Sabu Jadi MENHAN – Bekas Komando

Peralihan kuasa mula berlaku dan kini setiap jawatan dipegang oleh orang baru. Salah seorang daripadanya adalah Mat Sabu yang kini memegang jawatan sebagai Menteri Pertahanan Negara. Namun begitu, bukan semua orang menerima baik dengan perubahan ini.

ARTIKEL MENARIK: Bekas Pengerusi TH, Datuk Seri Abdul Azeez Dengan Bepakaian Baju Lokap SPRM Tiba Di Mahkamah Untuk Perintah Reman


Penyokong tegar Pakatan Harapan

Seorang pejuang veteran dan bekas pegawai komando TUDM meluahkan rasa kesalnya terhadap tindakan Mat Sabu sepanjang dirinya menjadi Menteri Pertahanan di Facebook peribadinya.




Kesal dengan Mat Sabu

Veteran yang bernama Mior Rosli itu menyatakan bahawa kegembiraan dirinya melihat Mat Sabu dilantik sebagai Menteri Pertahanan hanyalah sementara sahaja. Malah kini beliau juga turut rasa meluat melihat cara Mat Sabu bekerja.

Mat Sabu dikatakan hanya melawat segala tempat sana-sini, akan tetapi manifesto 100 Hari berlalu begitu sahaja. Malahan segala pujian yang diberikan orang ramai tidak ada kaitan dengan skop pekerjaan seorang Menteri Pertahanan.






Pembaziran oleh Mat Sabu?
Mior juga turut mempersoalkan penggunaan kereta kerajaan beserta pegawai keselamatan yang ramai. Katanya ini merupakan satu pembaziran dan pembayaran gaji serta penyelenggaraan juga boleh mencecah RM 500 ribu sebulan! Banyak tu.

Malahan Mior mengecam tindakan Mat Sabu yang terlalu banyak berkongsi gambar peribadinya. Bukan itu sahaja, perbuatan Mat Sabu memakai kot dan diiringi pegawai peribadi pun tidak kena pada tempatnya.




Semuanya salah BN je ke?

Mat Sabu yang seringkali menyalahkan kerajaan lama akibat masalah yang bertimbun malah gaya jawapan yang diberikan ketika sesi parlimen juga seolah-olah membaca teks yang ada.



Jangan syok sendiri




Posting yang ditulis oleh Mior ini mendapat pelbagai reaksi daripada netizen. Ada yang bersetuju, ada juga yang tidak dan meminta Mior untuk bersabar. Lihat sahaja reaksi mereka di bawah:

Meluat tengok bodyguard dia



Mat Sabu macam ‘clueless’



Bagi perhatian pemulihan dulu



Sumber: Mior Rosli via https://www.ohmymedia.cc

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post