“Saya mahu kejuaraan dia ditarik balik… dia tak layak dapat nombor satu tapi nombor 10,” – Ini punca mengapa Dato Vida makin bengang dengan Aishah

“Saya mahu kejuaraan dia ditarik balik… dia tak layak dapat nombor satu tapi nombor 10,” – Ini punca mengapa Dato Vida makin bengang dengan Aishah

PETALING JAYA: Usahawan kosmetik Datuk Seri Dr Hasmiza Othman memberi kata dua kepada juara Gegar Vaganza musim keempat (GV4), Aishah berhubung tawaran untuk menukar rantai emas putih bertatah batu permata yang didakwa palsu dengan Lavida Coin.

“Saya mahu kejuaraan dia ditarik balik… dia tak layak dapat nombor satu tapi nombor 10,” – Ini punca mengapa Dato Vida makin bengang dengan Aishah
“Saya mahu kejuaraan dia ditarik balik… dia tak layak dapat nombor satu tapi nombor 10,” – Ini punca mengapa Dato Vida makin bengang dengan Aishah

Hasmiza atau lebih dikenali sebagai Datuk Seri Vida (DSV) menegaskan beliau tidak akan memenuhi permintaan Aishah yang mahukan wang tunai atau barang kemas sama nilai sebagai pertukaran.

“Saya takkan ganti dengan wang tunai mahupun barang kemas bernilai RM80,000.

ARTIKEL MENARIK: Ini reaksi Nasir Bilal Khan, Nabil& Neelofa apabila MAYA KARIN tiba2 muntah darah di dalam set meletop


“Saya hanya akan ganti dengan Lavida Coin… ‘you take it or leave it’,” katanya kepada mStar Online.

Menurut Vida, beliau berhak menolak permintaan penyanyi Janji Manis Mu itu kerana barang kemas tersebut sebenarnya tiada dalam senarai hadiah utama bagi juara GV4.

“Kenapa saya perlu bagi duit pula kat dia? Lagipun rantai itu saya bagi seikhlas hati.

“Kalau dia tak nak Lavida Coin bermakna dia orang paling rugi atas muka bumi ini,” katanya.

c09e75b349d04e9eb679c0b119d1eb1c.ashx?la

Lavida Coin merupakan salah satu bentuk pelaburan mata wang kripto dan token digital yang diperkenalkan usahawan kelahiran Machang, Kelantan itu.

Memandangkan kemelut melibatkan mereka berdua semakin berpanjangan, Vida mahu pihak Astro menemukan mereka berdua untuk membersihkan imej beliau.

“Saya nak pihak Astro jumpakan saya dengan Aishah sebab hadiah itu bukan ditawarkan kepada juara seperti yang diuar-uarkan.

“Saya bagi atas dasar ikhlas dan tiba-tiba dia buat begini pula. Saya mahu nama saya dibersihkan,” katanya.

Pada masa sama, beliau turut mencadangkan agar gelaran juara yang diberikan kepada Aishah ditarik memandangkan rantai tersebut hanyalah hadiah tambahan, bukannya ganjaran utama.


“Saya mahu kejuaraan dia ditarik balik… dia tak layak dapat nombor satu tapi nombor 10,” katanya.

Malah, Vida menegaskan tiada keperluan untuk beliau meminta maaf kepada Aishah kerana beliau tidak menipu.

“Buat apa saya nak minta maaf. Saya tak buat apa-apa salah. Lagipun rantai emas putih bertatahkan batu permata itu bukan palsu,” katanya.

Pada Sabtu lalu, Aishah mendedahkan mengenai ketulenan barangan kemas tersebut dan meluahkan rasa kecewa apabila pemeriksaan di kedai barang kemas mendapati rantai tersebut bukan asli dan tidak mempunyai nilai.

SUMBER : MSTAR ONLINE

Bukan Sekali Tetapi Dua Kali Aishah Bawa Hadiah Datok Seri Vida Untuk Periksa Dan Ini Jawapan Tauke Emas

Image may contain: 1 person


JUARA Gegar Vaganza musim keempat (GV4) Aishah meminta penaja program hiburan bersikap jujur dan tidak menipu mengenai hadiah yang ditawarkan kepada pemenang.

Menurut Aishah, 53, dia terkilan apabila mengetahui rantai berlian bernilai RM80,000 yang merupakan hadiah bonus tajaan daripada Datuk Seri Vida adalah tidak bernilai dan bukan berlian asli.

“Mulanya saya pergi kedai barangan kemas untuk ubah suai rantai tersebut kerana ia terlalu besar untuk dipakai setiap hari, tapi mengejutkan apabila pemeriksaan mendapati ia bukan asli.

“Dua kali ‘tauke’ kedai itu check, ingatkan mesin berlian itu rosak tapi apabila letak cincin (berlian asli) berbunyi pula, saya terkilan dan tertanya adakah kerana ini hadiah tambahan bermakna penaja tak boleh memberi jaminan ia tulen.

“Kalau penaja kata hadiah itu plastik atau kayu sekalipun saya terima, tapi jangan tipu,” katanya menerusi siaran langsung di laman Instagramnya pada Isnin.

Terdapat satu alat mengukur ketulenan berlian terdapat di kedai-kedai emas dengan cara menyentuh barang kemas terbabit pada mesin berkenaan yang akan mengeluarkan bunyi jika berlian itu asli.

Bagaimanapun, usaha mStar Online mendapatkan jawapan Datuk Seri Vida gagal kerana panggilan tidak dijawab.


Gambar alat pemeriksaan ketulenan berlian. Imej google / pricena.

Pada Sabtu lalu penyanyi lagu Janji Manismu ini mendedahkan mengenai ketulenan barangan kemas tersebut selain masih belum menerima hadiah sebidang tanah lot banglo selepas hampir setahun menjuarai GV4.

Disebabkan perkongsiannya di laman sosial, Aishah menerima kritikan dan kecaman netizen yang berasakan dia tidak bersyukur dengan pemberian tersebut.

“Tentang hadiah tanah lot itu, ada netizen yang marah kata kita tak bersyukur dan tak tahu bersabar tapi hakikatnya mereka tak beri tarikh sebenar dan asyik tangguh sahaja… nak suruh tunggu tanah kubur agaknya!



Aishah bersama penaja GV4, Vida (dua dari kanan).

“Saya tahu apabila berkongsi mengenai hal ini orang akan kutuk, tapi saya bersuara kerana ini hak kita. Saya harap pihak berkenaan bertanggungjawab dan mungkin kerajaan boleh amik perhatian,” ujarnya.

Sementara itu, Aishah berkata, dia tidak terfikir untuk mengambil tindakan undang-undang kerana memakan masa yang panjang dan mahu ia diselesaikan dengan cara yang lebih berhemah.

“Kalau pihak penaja ada masalah, boleh jumpa untuk minta maaf dan beritahu apa sebenarnya yang berlaku, mulanya kata tanah di Johor Bahru tapi lepas ditanya tukar di Selangor pula.

“Kami disuruh bersabar hampir setahun dan sudah melalui pelbagai saluran sepatutnya tapi tak ada tindakan, saya harap ada jalan penyelesaian terbaik,” katanya.

Selain Aishah selaku juara, pemenang tempat kedua iaitu Liza Hanim dan ketiga iaitu Lan Solo turut dijanjikan tanah lot berkenaan dan kesemua mereka tidak menerima hadiah dijanjikan itu.

SUMBER : MSTAR ONLINE

Mesin untuk periksa berlian tulen atau palsu


Image may contain: 1 person, standing


VIDEO:

Posted by Dunia Artis on Monday, 27 August 2018
ARTIKAL BERKAITAN :
Datuk Vida minta Aishah memulangkan semula rantai dan akan ganti dengan hadiah yang luar biasa. Rupanya hadiah ini yang dicari-cari selama ini oleh Aishah

Kredit : Express Viral

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post