‘Panggil Saya Bro Saddiq’

‘Panggil Saya Bro Saddiq’

PUTRAJAYA - Syed Saddiq Syed Abdul Rahman memulakan tugasnya secara rasmi selaku Menteri Belia dan Sukan yang baharu hari ini.

‘Panggil Saya Bro Saddiq’
‘Panggil Saya Bro Saddiq’
Syed Saddiq tiba di Kementerian Belia dan Sukan (KBS) di sini pada pukul 8.50 pagi untuk bertemu para pegawai kanan serta kakitangan kementerian itu dengan diiringi Ketua Setiausaha KBS, Datuk Lokman Hakim Ali.

Beliau dalam ucapan alu-aluannya berkata, KBS akan bergerak sebagai satu keluarga dan pasukan dengan mengamalkan budaya kerja baharu termasuk menerapkan gaya hidup aktif dalam kalangan kakitangan.

ARTIKEL MENARIK: 'Raikanlah Tetamu, Jangan Panggil Anak Orang Macam Monyet'


“Saya akan meneruskan program-program yang baik hasil peninggalan bekas menteri sebelum ini, Khairy Jamaluddin sebelum merangka program baharu yang lebih berkesan.

"Saya juga ingin menerapkan budaya hidup aktif... kita akan berjoging bersama pada waktu pagi atau lepas kerja, petang kita berjoging," katanya.


Syed Saddiq yang juga Ahli Parlimen Muar itu melakar sejarah tersendiri apabila dilantik sebagai menteri penuh termuda pada usia 25 tahun.

“Saya harap orang panggil saya bro Saddiq... panggilan YB (Yang Berhormat) membuatkan saya rasa seperti berusia,” katanya sambil berseloroh. - Kosmo Online

Kredit : wartawanfb

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post