“I tak puasa sebab i tak solat 5 waktu”. Istafamous gila skali lagi hina islam. makan MCD

“I tak puasa sebab i tak solat 5 waktu”. Istafamous gila skali lagi hina islam. makan MCD

Bulan ramadhan ialah bulan untuk umat islam berpuasa dan menahan lapar dan dahaga , Namun ianya bukan saja spesifik kepada berpuasa malah segala amalah di bulan ramadhan juga perlu dijaga di bulan yang mulia ini kerana ianya boleh memberi kesan terhadap pahala puasa yang umat islam terima di bulan Ramadhan .

“I tak puasa sebab i tak solat 5 waktu”. Istafamous gila skali lagi hina islam. makan MCD
“I tak puasa sebab i tak solat 5 waktu”. Istafamous gila skali lagi hina islam. makan MCD

Namun bagi seorang instafamous yang terkenal di Malaysia dengan video video sampahnya , Faiz roslan berteruskan menimbulkan kontroversi negatif meskipun di bulan ramadhan malah lebih teruk lagi pada bulan yang mulia ini.

Dia sebelum ini viral kerana delan membuat parody memakai pakaian wanita di media sosial dan dikecam teruk orang ramai kerana tidak menghormati hari pertama ramadhan atau hari pertama puasa.Beliau ditegur secara terang terangan oleh seorang pendakwah terkenal isitu da’ie Wan namun beliau tidak menerima teguran tersebut dan sebaliknya menyindir teguran tersebut.

Selain itu beliau juga ditegur kasar oleh seorang artis Malaysia yang terkenal iaitu Shaarnaz Ahmad namun beliau tetap melakukan perkara yang sama.

ARTIKEL MENARIK: Sebuah Filem bertajuk ‘Mahathir Penyelamat Malaysia’,: Kisah Tun M ke Bollywood?


Akibat dari perkara tersebut juga Faiz Roslan telah dijemput di sebuah rancangan motif viral untuk bertemu secara depan depan dengan da’ie wan dan beberapa krew rancangan tersebut .

beliau telah dinasihati supaya tidak mengulangi perkara ayng memalukan dan menghina tersebut didalam rancangan tersebut namun jelas ianya seperti mencurah air di daun keladi sahaja.Faiz Roslan sekali lagi memuatnaik sebuah video di laman sosial instagramnya mengatakan bahawa beliau dan beberapa orang rakan beliau yang terlibat adalah tidak berpuasa .

Beliau turut mengatakan beliau juga tidak bersolat , dan menjelaskan bahawa tidak guna puasa jika tidak solat. Selain itu , Faiz Roslan turut menunjukkan kawannya sedang makan MC Donalds menunjjukkan bahawa mereka tidak puasa dan melahirkan kemarahan netizen.


Ianya adalah kerana beliau mungkin boleh mendatangkan persepsi negatif terhadap islam dan mungkin mempengaruhi golongan muda yang tanpa segan silu tidak berpuasa dan memunaikan solat wajib 5 waktu .

Ini boleh menjejaskan reputasi umat islam sendiri seperti yang dilakukan oleh Nursajat dan Safiey Ilias sebelum ini yang membawa pengaruh buruk sehinggakan semakin ramai yang tanpa segan silu melakukan perkara yang sama.

Sumber : alerttvmalaysiasumber : motifsosial

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post