Top Ad 728x90

Monday, 14 May 2018

”Banyak Cubaan Nak Jatuhkan Aku Kerana Aku Tak Sokong Najib, Sehinggalah Aku Berhenti Dengan Rela Hati” – Bekas Wartawan TV3

loading...

Setelah berakhirnya Pilihanraya Umum ke-14 (PRU14) tempoh hari, stesen TV dan mereka yang bertugas dalam melaporkan berita mendapat kecaman netizen kerana dilihat tiba-tiba berubah angin memihak kepada pihak kerajaan sekarang sedangkan dulunya tidak mendapat tempat sebagai pembangkang.

”Banyak Cubaan Nak Jatuhkan Aku Kerana Aku Tak Sokong Najib, Sehinggalah Aku Berhenti Dengan Rela Hati” – Bekas Wartawan TV3
”Banyak Cubaan Nak Jatuhkan Aku Kerana Aku Tak Sokong Najib, Sehinggalah Aku Berhenti Dengan Rela Hati” – Bekas Wartawan TV3
Hal itu adalah biasa kerana media arus perdana sememangnya harus berpihak kepada kerajaan yang memerintah. Stesen TV atau mereka yang bertugas secara telus di dalamnya tidak harus dipersalahkan, hanya segelintir yang didakwa menjadi orang suruhan politik hingga salah menggunakan kuasa sekaligus mencalarkan imej wartawan.

ARTIKEL MENARIK: ‘Doa Buatmu Tak Pernah Putus Sepanjang 13 Tahun Ini..’ – Fazley Tuju Ucapan Hari Ibu Buat Rosmah Mansor


Zuan Azmi bekas wartawan TV3 menerusi akaun profil Facebook miliknya hari ini akhirnya tampil ‘membuka mulut’ dan mendedahkan apa yang berlaku.

Masih aku ingat hanat2 dalam TV3 yang tibai aku kaw2 waktu kes gambaq Najib dulu. Beria2 nak matikan aku dari TV3, sekarang dah kena halau belum? Untuk orang luar, warga keja TV3 atau Media Prima tidak bersalah, tapi yang salah hanat2 yang kuat makan dedak yang keja dalam TV3 tu sendiri. Percayalah aku cakap yang depa makan dedak gred A, hidup mewah. Cover saja story orang2 tu masyukkk baq hang.

Walaupun macam2 cara aku buat nak betulkan salah aku tu dulu termasuklah cubaan nak jumpa dan minta maaf dekat Najib, depa ni ibarat tak boleh stop selagi aku masih ada di TV3.

Di satu sudut, yang buat salah letak gurauan tak kena tempat tu aku, aku akui aku salah dan tak patut buat. Ya lah aku tak sokong Najib, aku marah sebab apa yg Najib buat dekat Tun M pada waktu tu. Gila kot, Tun M tu negarawan hebat, orang Kedah & senior aku di SAHC, confirm2 la aku sokong dia.

Aku antara frontliner TV3 yang berani tunjukkan sokongan kepada Tun M & Mukhriz di sosial media (IG & FB) pada waktu itu. Yang lain semua diam sebab nak selamat juboq sendiri saja.

Untuk info setahun jugak aku hadap battle ni sebelum aku decide berhenti dengan rela hati tanpa paksaan dari Media Prima pada Nov 2016 & focus bisnes Daging Merah Loqstaq aku. Believe me too many snakes there. Nak jelaskan berhenti rela hati bukan sebab isu ni, tapi cubaan nk jatuhkan sebab isu ini ada berlaku dari luar dan dalam TV3.


Aku amat berharap hanat2 ni akan dibersihkan sepenuhnya dari TV3 & Media Prima khususnya yang ada dalam News tu. Kesian warga kerja lain bekerja siang malam nak cari rezeki untuk keluarga kena hentam sebab hanat2 ni.

Tak perlu aku mention siapa hanat2 ni. Sapa makan cili dia rasa pedasnya! Yang bukan hanat pastinya akan relax saja kan.

Akhir kata Tun M dh diangkat jadi PM, dia pastinya akan bijak atoq TV3 tu jadi elok balik. Dont worry kawan2 di sana.

Siakapkeli.my

-----------------------------------------------------------------
loading...

0 comments:

Post a Comment

Top Ad 728x90