Header Ads

(VIDEO) Resepi Paling Padu Jagung Cheese Leleh Lemak Berkrim, Rugi Tak Cuba.😋

loading...

Nyumm nyumm, sedapnya, biasa kalau beli kat luar, RM5 satu cup, harga mahal, makan pun tak puas, dah habis, so apa kata kita buat sendiri, kos murah, boleh buat banyak-banyak pulak tu, boleh lah makan sampai muntah haha..

(VIDEO) Resepi Paling Padu Jagung Cheese Leleh Lemak Berkrim, Rugi Tak Cuba.😋
(VIDEO) Resepi Paling Padu Jagung Cheese Leleh Lemak Berkrim, Rugi Tak Cuba.😋

Tengok gambar kat bawah ni je dah sedap, apatah lagi rasanya sendiri. Tak sabar nak cuba ke? Kami kongsi resepi 'gila' padu daripada Cik Siti Nabilah Jamaluddin untuk korang cuba. Mari tengok bahan-bahan yang diperlukan seperti dibawah.

ARTIKEL MENARIK: Resepi Buat Ikan Percik Sebenar, Wanita Ini Bongkar Rahsia Masak Kuah Yang Dituntut Bersila Depan Maknya


Bahan-bahan:

  • 4 tongkol jagung 
  • 1 tin susu cair (saya guna fresh milk Dutch lady) 
  • 2 sudu besar susu pekat (kalau nak manis bole tambah lagi)
  • 2 sudu besar planta /buttercup
  • Garam 
  • Lada sulah 
  • 4 keeping Cheddar



28872302_1743356409037016_29414482642370



Caranya mudah ya amat:


Masukkan semua bahan dalam periuk biar mendidih siap nak wngi letak daun pandan.

Siap!




Kalau tak berapa nak faham sangat, kita tengok video dibawah pula ya.



-----------------------------------------------------------------
loading...

No comments