“Pernah Juga Kena ‘Sound Tepek’ Dengan Dia Dulu..” – Jihan Muse Kongsi Kisah Kena Sound Dengan Zaihani Mohd Zain

“Pernah Juga Kena ‘Sound Tepek’ Dengan Dia Dulu..” – Jihan Muse Kongsi Kisah Kena Sound Dengan Zaihani Mohd Zain

Pengacara dan pelawak Jihan Muse mendakwa pernah di’sound tepek’ oleh pengkritik fesyen Zaihani Mohd Zain sebelum ini menyebabkan dia mengelak dari bersemuka dengan wanita itu.

“Pernah Juga Kena ‘Sound Tepek’ Dengan Dia Dulu..” – Jihan Muse Kongsi Kisah Kena Sound Dengan Zaihani Mohd Zain
“Pernah Juga Kena ‘Sound Tepek’ Dengan Dia Dulu..” – Jihan Muse Kongsi Kisah Kena Sound Dengan Zaihani Mohd Zain
Jihan menulis di Twitter:
Pernah jugak kene sound tepet dgn dia satu ketika dahulu. Sejak dari hari itu memang mengelak kalau nampak dia. Bukan apa takut terkurang ajar. Apa yg kena pd dia harini pengajaran. Tapi jgnlah kita happy sgt takut esok lusa hari kita pulak.

Aku memang dia tak pandang la sebab dah lebih 60kg haha 😂 takpe ji, biar kan saja dia..kita doakan dia sudah 🤗
Aku pun doakan dia kuat jugak sbb dia sedang diduga ni. At least dia dah merasa. Kita ni taktau bila Allah nak buka aib kita. Sama2 muhasabah diri.

Sementara itu kepada Astro Gempak, Zaihani akhirnya membuat penjelasan mengapa dia menulis status itu.

ARTIKEL MENARIK: Wajah anak Nora Danish dikutuk tak comel, hidung kembang


Status Facebook saya itu satu keluhan tentang apa yang saya telah dan sedang lalui ketika acara berkenaan.
Saya tidak menujukan status tersebut kepada sesiapa, menasihati atau menegur mana-mana pihak.
Apatah lagi untuk mengutuk individu yang memiliki berat badan berlebihan. No body shaming!
Saya berkongsi keluhan saya di Facebook dan berkongsi kepada kenalan rapat sahaja.
Malangnya, status itu disalah ertikan dan disebarkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.
Saya tidak pasti berat badan sebenar lelaki itu, 60 kg sekadar anggaran saja. Jadi, 60 kg itu sebenarnya satu penjelasan betapa besarnya saiz badan dia berbanding saya yang hanya 50 kg.
Lelaki itu duduk terkangkang sehingga mengganggu ruang duduk saya menyebabkan saya rasa kurang selesa.


Untuk menegurnya pada waktu itu saya rasa kurang sesuai. Jadi, saya berkongsi keluhan itu di Facebook sahaja. Tidak sangka pula status itu disalah ertikan dan menjadi viral.
Sebenarnya, secara umum berat badan 60 kg adalah terlalu kurus untuk susuk lelaki yang biasanya mempunyai kerangka besar dan tinggi. Sebaliknya untuk wanita, berat 60kg seringkali dikaitkan dengan wanita yang berbadan gempal.
Apa pun nasi sudah menajdi bubur dengan pelbagai pihak menceritakan pengalaman buruk mereka berdepan dengan Zaihani atau lebih dikenali sebagai ‘Kak Zai’ di kalangan rakan-rakannya. Semoga perkara ini menjadi pengajaran buat semua.
Sumber – beautifulnara.com

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post