(Video) Kakitangan Hotel Dibuang Kerja Selepas Minta Pelanggan Wanita Puaskan Nafsunya

(Video) Kakitangan Hotel Dibuang Kerja Selepas Minta Pelanggan Wanita Puaskan Nafsunya

Viral di media sosial, video seorang kakitangan sebuah hotel di Bali, Indonesia, meminta pelanggannya melakukan 'blow job' sekiranya mahu wangnya dikembalikan, mencetuskan pelbagai reaksi netizen yang mengecam tindakannya itu.

(Video) Kakitangan Hotel Dibuang Kerja Selepas Minta Pelanggan Wanita Puaskan Nafsunya
(Video) Kakitangan Hotel Dibuang Kerja Selepas Minta Pelanggan Wanita Puaskan Nafsunya

Ibu kepada seorang anak itu, Aneta Baker, berasal dari New Zealand berkata, kejadian itu berlaku ketika dia dan rakan-rakannya mendaftar keluar dari hotel tersebut.

Difahamkan, Aneta dikenakan bayaran penginapan lebih satu malam dalam bilnya secara tidak sengaja selepas berlaku salahfaham di antara kedua-dua pihak.

Aneta yang cuba menyelesaikan masalah itu dan menuntut wangnya dikembalikan. Lelaki terbabit bersetuju untuk memulangkan wangnya tetapi dia juga meminta Aneta melakukan sesuatu untuk memuaskan nafsunya.

ARTIKEL MENARIK: Memang KEJAM!! Sebab Manusia Yang Tidak Berhati Perut, Laut Ini Bertukar Menjadi Merah Darah

loading...

Pemintaan pelik lelaki itu membuatkan Aneta terkejut lalu bertindak merakam kejadian itu tanpa disedarinya. 

"Dengar apa yang dia kata pada 0:09 saat. Dia nyatakan 'bl*w j*b' dengan perlahan tetapi ia boleh didengar dengan jelas!" katanya.

Aneta: "Jadi awak nak saya beri awak apa?"
Staff: "B*** j*b." 


Video yang dimuat naik sejak 2 Februari lalu telah ditonton lebih 3.8 juta kali, lebih 20,000 perkongsian dan lebih 100 komen. 

Bagaimanapun, ada netizen yang berpendapat berkemungkinan Aneta tersalah dengar dan menganggap mungkin lelaki itu menyebut 'voucher' sebagai ganti rugi. 

Tambahan, lelaki berkenaan tidak begitu fasih berbahasa inggeris yang menyebabkan dia menyebut perkataan itu dengan nada yang tidak betul. 

Meskipun lelaki itu kelihatan seperti mengiakan dakwaan Aneta yang kononnya dia mahu Aneta melakukan sesuatu yang tidak senonoh, netizen juga tidak menafikan mungkin dia juga tidak faham apa yang dikatakan oleh Aneta. 

"Saya terkejut melihat post ini menerima banyak perkongsian dan bagaimana netizen menilai lelaki terbabit dan memuji tindakan berani Aneta. 


"Jangan salah faham, saya 100% menentang jenayah gangguan seksual. Tetapi jika anda menonton dan mendengar sendiri video tersebut dan baca semula apa yang ditulis oleh Aneta, jelas sekali ini hanyalah salah faham sahaja.

"Apa yang saya lihat, lelaki ini telah melakukan kesilapan dan dia cuba menawarkan jalan penyelesaian dengan menawarkan voucher kepada Aneta dan dia juga akan menggunakan wangnya sendiri, daripada terpaksa melalui pelbagai proses yang memakan masa. Bukannya dia minta buat perkara yang tidak senonoh.

"Berhenti kongsi kongsi post Aneta Baker kerana tuduhan dia itu adalah fitnah. Jika anda pernah mengalami gangguan seksual, lapor kepada pihak pengurusan hotel atau polis, bukannya buat drama di media sosial," katanya.

Netizen yang lain juga tidak menyokong dakwaan Aneta, sebaliknya menganggap perkara itu hanya salah faham sahaja.

Susulan video viral itu, pihak pengurusan hotel menjalan siasatan dan kakitangan terbabit telahpun dibuang kerja dalam kenyataan yang disiarkan di Facebook rasmi hotel berkenaan.

"Kami kesal dengan kejadian yang menimpa pelanggan kami. Sudah tentu kami tidak dapat menerima kelakuan sebegini dari kakitangan kami. Kakitangan terbabit tidak lagi bekerja di hotel dan siasatan sedang dijalankan," kata kenyataan itu.

Sementara itu, Polis Indonesia berkata, lelaki terbabit telah mengaku menyebut perkataan 'bl*w j*b dan dia akan didakwa mengikut undang-undang anti pornografi.

Sumber: The Reporter

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post