Nak Jadi Perdana Menteri Semula Ganti Najib? Pramugari Ini Dedah Perangai Sebenar Tun Mahathir ketika Dalam Penerbangan Yang Ramai Tidak Tahu. Tak sangka Perangai Macam Ni !!

Nak Jadi Perdana Menteri Semula Ganti Najib? Pramugari Ini Dedah Perangai Sebenar Tun Mahathir ketika Dalam Penerbangan Yang Ramai Tidak Tahu. Tak sangka Perangai Macam Ni !!

Berikut adalah perkongsian dari bekas pramugari yang sempat kami ambil:

Nak Jadi Perdana Menteri Semula Ganti Najib? Pramugari Ini Dedah Perangai Sebenar Tun Mahathir ketika Dalam Penerbangan Yang Ramai Tidak Tahu. Tak sangka Perangai Macam Ni !!
Nak Jadi Perdana Menteri Semula Ganti Najib? Pramugari Ini Dedah Perangai Sebenar Tun Mahathir ketika Dalam Penerbangan Yang Ramai Tidak Tahu. Tak sangka Perangai Macam Ni !!

Aku ni dulu pramugari banyak kali aku berurusan dgn tun m…banyak kali dia dan isteri atas kapal aku dan aku juga bawa dia dgn kapal B777 ke Morocco Libya Bahrain diatas penerbangan khas dan banyak kapal2 lain lagi….aku tengok satu2 nya pm yg masuk tandas pesawat bersih keluar dari tandas pun bersih sinki siap berlap. Klik Gambar di B4WAH untuk melihat gambar Tun Asmah yang kini sudah bertudung.

Tun baca surat kabaq buka satu2 dgn pen dgn buku nota salin note apa tah…tapi aku habaq mai dia boleh susun elok2 lipat kemaih….dia ketua melalui tauladan….

dia tak bagi bubuh cart arak tak boleh merokok atas kapal padahal boleh sangat kapal chartered khas kalau dia nak bagi menteri2 dia merokok….aku ingat atas kapai tun m pi ekonomi kelas aku ikut belakang dia entourage2 yg macam beruk dok usha pramugari tiba2 dok senyap takut tun m sound….

ARTIKEL MENARIK: Berpantang maut sebelum ajal

loading...





Aku ingat yg paling bising@hinggaq ataih kapai samy vellu sibukkk dok suruh panas makanan vegetarians dia duk belakang tun sengap kecut teloq2 kalau dak mcm kapai karam….hinggaqqq… tu la samy vellu tun m pm yg sangat tertib bijak berwawasan contoh melalui tauladan dia tak perfect tetapi dia terbaik diantara yg terbaik….
Bila hangpa new kids on the block buat mcm tu pada negarawan yg paling aku hormat aku respect dan aku sayang pada tun dan tun asmah aku sangattt sedih….aku geram sangat tapi aku tak boleh nak buat apa…aku ni sapa pramugari pencen awai….
Kenapa hangpa tak tau hormat kat orang tua yg bina Malaysia…kenapa hangpa panggil dia pi siasat dia….aku ingat tun asmah mana2 ,pi beg tangan dia hak tu la dia pakai gelang mutiara satu subang kecil cincin kecik…. tun dia nampak dia tau pemimpin sekarang dah off track….dengaq lah cakap dia susah sangat ka….
Cuba bapa hangpa umoq 90thn masih berjuang utk negara aku rasa hangpa pun sedih…ni aku dok teriak tulis ni….kalau dia tak kenang budi diktator maha zalim buat apa dia serah balik pada anak tun razak tampuk pemerintahan ni….
baik dia bagi anak dia….dia ingat jasa tun razak….aku sedih hangpa buat tun m mcm2 biaq apa hangpa kata tapi aku orang kecil ni bangga dapat kenai tun dan bekerja utk tun di ataih kapai dulu….hangpa jgn berani usik idola aku….selain TGNA TUN M juga idola aku.
ps…gambaq ni dah lama blurr sikit yg terang tak boleh terlalu ketat baju dan susah nak edit bab rambut tu.so pakailah cermin mata jika mata kabur….jika selalu hangpa tengok terang yg ni kelabu jgn susah hati mata you all ok …..gambaq ni yg kabur.
Kesinambungan cerita penerbangan khas KL
…Morocco Bahrain dan Libya. saya masih ingat seperti video ada kala ianya berulang ulang…saya masih ingat ketika saya mendapat surat didlm folder kerja saya yg saya terpilih ke destinasi diatas….saya mcm wowww flight pm tengok set of technical crews captain seth captain nuruddin dan 2 first officers lupa dah nama…tengok set of cabin crew pun best juga lah….
saya macam terapung jer pemilihan dibuat dari segi penampilan….compliments letters yg kami dapat…discipline sepanjang bekerja dgn tanpa record buruk seperti mc dan sebagainya….kami yg terpilih grooming memang kena terbaik diantara yg terbaik….ok setelah passports kami diserah kebukit aman dan orang2 bukit aman akan dtg kerumah utk sedikit soal siasat nak bawa pm ketat procedures nyer…
kami pun cuak juga. setelah semuanya bersih dari sebarang record jenayah kami semua dipanggil untk briefing oleh fligh administration dan boss kami….semuanya selesai. tibalah dihari yg masing2 tunggu tech crews boleh nampak sedikit pressured tapi gembira termasuk cabin crews….
utk pengetahuan semua dimasa tu B 777 baru dapat dari Seattle…bau kilang lagi tu….kami semua cabin crew berdiri dibelakang tech crews meyambut PM dan isteri serta menteri2 yg mengikut beliau ketika itu….entourage2 disambut crew2 dibelakang….semua pun bersalam saya terasa sungguh terharu waktu tu…akhirnya saya terpilih membawa tun berdua diatas penerbangan special mission ini…mlmnya Sebenarnya saya tak boleh tidur…
saya berlatih untuk membawa diri sebaik mungkin dihapan Pm dan menteri2 lain…saya berlatih senyum depan cermin berjalan….saya ketawa mlmnya tidur awal takut terbabas alarm 4 alarms termasuk suruh jiran call….tq kak yati tapi kami terputus hubungan sekarang…semoga beliau dirahmati Allah.berbalik kpd cerita saya….saya bangun awal 2 jam…terasa mcm lambat nyer nak siang..otak saya tak lena badan jer berbaring dgn mata terpejam…
saya dah pack semua baju baju yg istimewa terutama baju kurung kerana kami membawa nama Malaysia seharusnya identity negara itu ada ketika kami dimana mana ketika bersama penerbangan ini…kuku tangan kaki dah buat pedimedi….rambut dah buat rawatan…makeup hari tu semestinya agak lain…
ok berbalik kpd peristiwa didalam pesawat….wartawan sibuk juga dgn tugas mengambil gambar2 tun berdua dgn jemaah menteri yg ikut…bila tun sampai dihadapan saya….Allahuakhbar saya tatap muka tun saya terkedu tun dapat melihat muka saya waktu itu saya menahan sebak kerana mata saya merah hidung pun merah….
tapi tun pandai meredakan gelisah teruja gementar saya tika itu….orang mana dgn loghat kedah….saya jawab tersekat dikerongkong orang utara Dato seri dia senyum saya salam beliau dan isteri dia tahu air mata saya jatuh disaat itu sedih sebab besar ertinya bagi saya bersama kumpulan beliau ketika itu…
selepas salam masing2 meneruskan duty dgn welcome drinks so on….saya lari kejap ketandas tengok muka MasyaAllah mcm udang kena bakar merah mata hidung merah ada garis air mata jatuh dipipi sebab bangga dgn pemimpin saya…ketika itu….tetapi sekarang ramai rakyat menanggis kerana tekanan hidup…


Posting itu berjaya mendapat 8700 likes dan 2000 perkongsian dari rakyat Malaysia yang sayangkan Tun Mahathir.
Sumber: FB Hamsina Hamzah

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post