‘Beruk 2 Ekor Tu Ke Bikin Logo Ni?’ – Logo Tahun Melawat Malaysia 2020 Teruk Dihentam!

‘Beruk 2 Ekor Tu Ke Bikin Logo Ni?’ – Logo Tahun Melawat Malaysia 2020 Teruk Dihentam!

Antara punca pendapatan negara adalah pelancongan. Tidak hairanlah pihak kerajaan membuat pelaburan yang besar untuk menyediakan kemudahan terbaik bagi menyambut kedatangan pelancong ke negara ini.

‘Beruk 2 Ekor Tu Ke Bikin Logo Ni?’ – Logo Tahun Melawat Malaysia 2020 Teruk Dihentam!
‘Beruk 2 Ekor Tu Ke Bikin Logo Ni?’ – Logo Tahun Melawat Malaysia 2020 Teruk Dihentam!

Antara elemen penting adalah pengenalan logo bagi mewakili Malaysia dalam mana-mana saluran yang digunakan untuk pengiklanan. Namun, pengenalan logo bagi tahun melawat Malaysia 2020 ternyata mengundang reaksi negatif netizen.

ARTIKEL MENARIK: "Nikmat, Tetapi Hanya Untuk Seketika" - Luahan Hati Gadis Terlanjur Hingga Terpaksa Gugurkan Anak

loading...

Dilancarkan di Chiang Mai, Thailand



Logo Visit Malaysia Year 2020 itu telah dilancarkan oleh Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz di Chiang Mai, Jumaat lalu.

Namun, setelah dirasmikan kepada umum, ternyata ramai yang tidak berpuas hati dengan kualiti logo berkenaan. Tidak hanya elemen rekaan logo berkenaan dihentam, malahan slogan ‘ Travel. Enjoy. Respect’ turut menjadi pertikaian.

Bahan lawak untuk 2 tahun


Sepatut buat contest pilih yang terbaik



Harap mereka terlibat tergeliat tangan 






Banyak soalan nak tanya



Menangis abang designer



Boleh gelak seminggu



Bukan kali pertama logo dihentam



Ini bukanlah kali pertama rekaan logo untuk mempromosikan tempat pelancongan teruk dihentam netizen. Pada tahun 2016, logo Kuala Lumpur turut dikecam kerana dilihat terlalu ringkas dan dibuat menggunakan ciri Word Art sahaja.

Sumber: Twitter

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post