Tangisan anak bongsu Nadira Azizan buat netizen sayu

Tangisan anak bongsu Nadira Azizan buat netizen sayu

BEKAS juruhebah ERA FM dan Pengurus Kandungan THR Gegar, Nadira Azizan menghembuskan nafas terakhir di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Kuala Lumpur (HKL) akibat denggi kira-kira pukul 7 pagi tadi.

Tangisan anak bongsu Nadira Azizan buat netizen sayu
Tangisan anak bongsu Nadira Azizan buat netizen sayu

Nadira atau nama sebenarnya Khidirah Naimah Mohd Zain, 41, dimasukkan ke hospital berkenaan Isnin lalu sebelum disahkan menghidap demam denggi.

Suaminya, Hasrul Rizal Hassan berkata, isterinya menghembuskan nafas terakhir di sisinya dan keluarga.

“Isteri meninggal dunia kerana demam denggi berpanjangan. Arwah menghembuskan nafas terakhir pagi tadi di sisi saya dan keluarga.

“Arwah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Universiti Putra Malaysia (UPM), Serdang sekitar 12 tengah hari tadi,” katanya kepada Harian Metro.

Sebelum dimasukkan ke hospital, Nadira berada di Kota Bharu bagi sesi bertemu peminat bersama THR Gegar di sana dan demam namun meneruskan program itu.

ARTIKEL MENARIK: Penyampai Radio NADIRA AZIZAN Meninggal Dunia

loading...

Sebaik pulang ke ibu kota, suaminya terus membawanya ke klinik untuk mendapatkan rawatan sebelum dimasukkan ke ICU, HKL.

Nadira antara penyampai awal di Era FM (1998) semasa saluran radio berkenaan baru saja enam bulan beroperasi.

Bagaimanapun, Nadira menamatkan khidmatnya di Era FM selepas sembilan tahun bersama apabila ditawarkan menggalas tugas sebagai Eksekutif Muzik di THR Gegarpada 2008.

Arwah meninggalkan suami, Hasrul dan lima anak.


Sementara itu, para peminat, ahli keluarga dan bekas rakan sekerja turut berkongsikan perasaan hiba mereka atas pemergian Nadira.

Lebih mengarukan, Akaun Facebook THR Gegar turut memuat naik entri yang menunjukkan anak bongsu Nadira iaitu Hasrul Rayyan Naim, 5, menangis kesedihan.

Mungkin untuk memujuk si kecil yang masih dahagakan kasih sayang seorang ibu dalam usia yang begitu muda, Shah kelihatan mendukung kanak-kanak itu untuk melihat jenazah arwah ibunya.

Netizen turut terkesan dengan gambar itu, dengan majoritinya mengekspresikan perasaan hiba mereka melihat Rayyan menangis.

Kami turut bersimpati atas pemergian Nadira yan terkenal dengan celotehnya yang bersahaja dan ‘sempoi’. Al-Fatihah buat keluarga Allahyarhamha.


Sumber: MYNEWSHUB.CC


-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post