Inilah Dia Kekayaan Dunia Keluarga Putera Mateen Yang Buat Ramai Netizen Melopong…

Inilah Dia Kekayaan Dunia Keluarga Putera Mateen Yang Buat Ramai Netizen Melopong…

Semua orang tahu bahawa kedatangan Putera Mateen iaitu putera dari keluarga Diraja Brunei ke Malaysia sempena Sukan SEA menarik perhatian ramai orang. Tidak di nafikan, Putera Meteen ini mendapat perhatian ramai ke mana sahaja beliau pergi.

Inilah Dia Kekayaan Dunia Keluarga Putera Mateen Yang Buat Ramai Netizen Melopong…
Inilah Dia Kekayaan Dunia Keluarga Putera Mateen Yang Buat Ramai Netizen Melopong…

Umum mengetahui keluarga Diraja Brunei memang mempunyai kekayaan harta yang luar biasa banyaknya. Mungkin selain daripada mempunyai rupa yang menarik, faktor datang dari kerabat Diraja yang sangat kaya raya juga membuatkan Putera Mateen di gilai ramai wanita. Ini antara koleksi kereta mewah yang di miliki oleh keluarga beliau sama ada dalam dan luar negara.

ARTIKEL MENARIK: Lelaki Suntik Air Mani Sendiri Ke Dalam Telur Ayam Untuk Cipta Raksasa Hibrid

loading...


2.jpg

3.png

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

Ini pula istana rasmi keluarga Putera Mateen di mana ia adalah istana dan tempat tinggal keluarga Diraja paling besar di dunia yang di beri nama Istana Nurul Iman.Istana ini mempunyai ribuan bilik mewah yang di gunakan oleh keluarga Putera Mateen untuk kegunaan peribadi dan apa jua urusan rasmi Diraja.

11.jpg

12.jpg

Selain itu, mereka sekelurga juga mempunyai rumah di Las Vegas yang bernilai hingga hampir 40 juta dollar.Rumah mewah ini punya keluasan hingga 73,000 kaki per segi.

13.png

14.jpg

15.jpg

Sudah tentu mereka punya pesawat sendiri untuk di gunakan secara rasmi iaitu pesawat Airbus a340-200.

16.jpg

Ini pula rumah privasi mereka yang terletak di Kota London.Rumah putih ini nilainya mencecah 145 juta dollar dan jika anda mengikut akaun Instagram Putera Mateen, beliau ada berkongsi keberadaannya ketika tinggal di rumah ini. Sewaktu itu Putera Mateen sedang melanjutkan pengajiannya di London.Rumah ini di beli oleh keluarga Putera Mateen dan menjadi antara rumah paling mahal di London kerana ia di bina sejak 200 tahun lalu dan termasuk salah satu dari dua rumah paling ekslusif yang di reka khas oleh pereka hebat,John Nash.

17.jpg

Keluarga Putera Mateen juga mempunyai jet peribadi yang lain iaitu Boeing 767-200 dan Boeing 747-400. Private jet ini juga mempunyai ruang santai yang sangat mewah dan cantik. Melalui akaun IG Putera Mateen, beliau juga ada berkongsi aktivitinya menaiki private jet bersama rakan-rakan.

18.jpg

19.jpg

20.jpg

Ini pula rumah mewah mereka di California yang punya nilai mencecah 38 juta dollar.Rumah ini di bina pada tahun 1927 dan menjadi persinggahan keluarga Putera Mateen jika mereka melawat California.Keluasan rumah ini mencecah sekitar 14,000 kaki per segi dan hampir dengan lokasi pemandangan cantik matahari terbenam.

21.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

Ini pula koleksi kereta mewah yang lain yang di miliki mereka menurut tahun buatan dan juga model kereta. Kesemuannya di susun dengan sempurna.Pendek kata, Putera Mateen ini memang di besarkan dalam keluarga yang super mewah dan punya segalanya. Namun begitu netizen kagum walau beliau di lahirkan dalam keluarga Diraja dan punya lifestyle yang hebat, beliau tetap merendah diri dengan sesiapa sahaja.

25.jpg

26.jpg

Pernah ada seorang aunty mahu bergambar dengannya, menurut Aunty itu dia kagum dengan sikap rendah hati Putera Raja itu apabila dia berkata kepada Aunty berkenaan,” Aunty,tolong doakan Mateen berjaya di dunia dan akhirat ya”.

Sumber: Kisah Dunia

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post