'Saya hulurkan tangan dahulu memohon maaf jika beliau terasa hati dengan teguran saya' - Chef Wan

'Saya hulurkan tangan dahulu memohon maaf jika beliau terasa hati dengan teguran saya' - Chef Wan

Datuk Redzuawan Ismail atau lebih dikenali sebagai Chef Wan sebelum ini pernah menegur Dato' Aliff Syukri mengenai viral gambar dan videonya bersama rombongan ke luar negara makan di tepi jalan baru-baru ini dianggap mencemarkan imej Malaysia.

'Saya hulurkan tangan dahulu memohon maaf jika beliau terasa hati dengan teguran saya' - Chef Wan
'Saya hulurkan tangan dahulu memohon maaf jika beliau terasa hati dengan teguran saya' - Chef Wan

Namun, Dato' Aliff Syukri tidak melenting dan menerima teguran Chef Wan dengan rasa rendah diri dan terbuka. Malah, Dato' Aliff Syukri juga memberi penjelasan mengapa dia bersama rombongannya berbuat demikian kerana beliau lebih gemar makan beramai-ramai yang dikatakannya lebih merapatkan hubungan silaturrahim mereka.

ARTIKEL MENARIK: Produksi buka mulut, pengarah dedah tak pernah Afifah rapat dengan Aliff

loading...

Dan baru sebentar tadi, Chef Wan memuat naik gambarnya bersama Dato' Alif Syukri di Majlis Sambutan 48 Tahun Wanita yang diadakan di Dewan Utusan Melayu, berserta dengan kapsyen berikut:

Allah nak pertemukan kita. Kebetulan duduk semeja dengan Dato' Aliff, next to me at Wanita Magazine 45th year celebration. Saya hulur tangan dahulu memohon maaf sekiranya apa yang saya tegurkan tempoh hari menyebabkan beliau terasa hati.

Aliff kata dia terima teguran itu dengan baik as he know I adviced him from my vast experienced and sometime he does feel he over reacted abit with segala kemewahan yang dia tak biasa menikmati. Saya kata sejujurnya saya anggap Dato Aliff macam anak saya juga dan berbangga dengan kejayaan beliau.

Tetapi dia mesti lebih berhati-hati bila update apa saja di social media itu kerana he is dealing with the general public. So pasti ada consequences yang akan dihadapinya. Kena kecam selalu pun secara jujur saya rasa kasihan as I know he is a very nice person too and its not fair for him to deal with all that shit. So he is better off not flaunting all that pun.

Dia setuju as apa yang terjadi also membuka mata dia, he said. Like it or not, he is more famous now with all that issue. I said nope, you need to be famous for the right reason. You a very young and talented businessman and you can inspire many out there many things.

We spoked in length about this and he really like my idea and chances are we might even be in partnership if all fall in the right place.

I try to be as honest as I am now talking to all of you and the same thing to Dato Aliff too. I adviced him never simpan dendam dan mendengar segala batu api out there yang laga-lagakan kita. Rugi besar manusia yang menyimpan dendam ini. Take my advice constructively as tho seorang bapa menasihati anaknya yang dikasihi.

Read their comments and Aliff be wise and understand all that. Tak semua comment-comment itu datangnya dari manusia yang jujur dan panjang akal-akal mereka as many of them are also just kids out there. You sendiri boleh menilainya, buruk atau baik untuk you. Tetapi jika silap, tetap silap tau.
So you learned from your past weaknesses and mistake. So I am very happy that we had this heart to heart talk yang sangat jujur dan ikhlas di antara seorang bapa dan anaknya. Aliff kata dia sendiri sangat menghormati saya dan also my IG follower. Dia kata "mulut Dato memang cakap lepas tapi saya tahu banyak yang Datuk kata itu adalah betul dan telus."

Dalam majlis yang sama, Dato Chef Wan juga bertemu dengan Dato Seri Vida yang popular dengan lagu 'I Am Me (Ayam Mee). Dalam kapsyen gambar tersebut, Dato Chef Wan juga memohon maaf pada Dato Seri Vida sekiranya beliau pernah membuatkan jutawan kosmetik itu terasa hati.



At our table was also the funny Dato Seri Vida. Juga saya mohon maaf dahulu di atas apa yang dia terasa hati. 3 tahun tak adalah D.S. First time saya comment itu was last year masa TV show tajaan DS tu for anugerah di TV3. Semua ni was captured on my phone di belakang pentas just before we went on stage to recieved our recognition. So nakal Dato Aliff mengusik Jam saya tu. So i had to play the game juga teasing all of u out there!

Despite all that drama in the past is still a learning experiences for all of us but kita tak ambil hati. DS pun from alot of people that i get to know off like Dato Aliff are also nice people. Macam juga la ramai out there yang tak kenal hati budi saya akan mengata saya macam-macam.

Tak apalah. Semua ini Allah nak beri pengajaran kepada kita sesama manusia to have more love and respect for one another. Jika kita buat silap kita belajar. Jika kita rasa kita telah kecilkan hati sesaorang itu, cepat-cepatlah kita minta maaf.

Sementara itu, netizen memuji tindakan Dato Chef Wan yang sanggup meminta maaf meskipun isu yang berbangkit melibatkan dua jutawan kosmetik ini bukanlah serius sangat.

Apa yang pasti, setiap teguran Dato Chef Wan adalah berasas dan pastinya untuk kebaikkan semua.


________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post