Header Ads

BIADAB! ISIS Jadikan Kain Bertulis Ayat Al Quran Sebagai Pembungkus Dadah!

loading...

Sebanyak 11000 pil Captagon diselundup ke Arab Saudi melalui piring dan meja kayu yang bertulis ayat-ayat Alquran. Penyeludupan belasan ribu pil dadah itu digagalkan oleh pihak berkuasa di Bandar Antarabangsa King Khalid, Saudi.

BIADAB! ISIS Jadikan Kain Bertulis Ayat Al Quran Sebagai Pembungkus Dadah!
BIADAB! ISIS Jadikan Kain Bertulis Ayat Al Quran Sebagai Pembungkus Dadah!

Penyeludupan itu dilakukan dalam dua cara berbeza, penggagagalan penyeludupan dadah tersebut diceritakan oleh Direkt0r Bahagian Cukai Bandar Antarabangsa King Khalid, Mohammed Al-Aqeel, semalam (30/7/2017), seperti dipetik dalam berita Al Arabiya.

ARTIKEL MENARIK:Inilah Azab Dunia Dari Allah, 120 Anggota Tentera Israel Dijangkiti Penyakit Aneh, Kulit Melepuh, dan Sering Meraung Kepanasan

loading...

Pada mulanya, petugas melakukan pemeriksaan biasa sesuai prosedur terhadap barang-barang yang datang melalui sebuah perusahaan pengangkutan barangan. Antara Barang-barang yang diperiksa salah satunya berupa piring yang memuat ayat-ayat Alquran.

Petugas melakukan pemeriksaan lebih lanjut, di mana piring tersebut dilapisi pelat yang di dalamnya terdapat 2832 pil Captagon.

Selanjutnya, ada pengiriman kedua dari penerbangan lain melalui perusahaan pengeposan pantas itu. Kiriman barang itu berupa meja kayu yang juga memuatkan ribuan pil Captagon di dalam lapisan rahsia. Meja kayu itu juga dilaporkan dihiasi ayat-ayat Alquran.

Captagon adalah salah satu dari beberapa nama untuk dadah jenis fenethylline hydrochloride. Pil dadah ini merangsang sistem saraf pusat, meningkatkan kewaspadaan, meningkatkan konsentrasi dan performa fisik, dan memberikan perasaan nyaman pada penggunanya.

Pil ini terkenal digunakan para militan kelompok Islamic State of Iraq and Syria (ISIS) saat melakukan keganasan di wilayah Irak dan Syria.

Sumber: Rakyat Sejagad

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:
Loading...

No comments

Powered by Blogger.