JANGAN Abaikan Jika Anda SERING Melihat BINTIK-BINTIK AIR DI JARI, WAJIB BACA !

JANGAN Abaikan Jika Anda SERING Melihat BINTIK-BINTIK AIR DI JARI, WAJIB BACA !

Kebanyakan orang jarinya kadang kadang muncul bintik-bintik kecil di manabintik-bintik ini tidak terlihat besar, jarang kita akan memperhatikan bintik-bintik seperti ini, tetapi j sebenarnya bintik-bintik seperti yang harus diperhatikan dengan teliti.

JANGAN Abaikan Jika Anda SERING Melihat BINTIK-BINTIK AIR DI JARI, WAJIB BACA !
JANGAN Abaikan Jika Anda SERING Melihat BINTIK-BINTIK AIR DI JARI, WAJIB BACA !
Bintik-bintik kecil pada jari menunjukkan penyakit yang ada dalam tubuh kita, dan juga akan menunjukkan kalau pada tubuh kita terdapat banyak racun.

ARTIKEL MENARIK: Inilah Sebab Utama Kenapa Jangan Bagi Anak Minum Milo Seawal Usia 7 Tahun. Kongsikan Demi Kesihatan Anak-Anak...

loading...

1. Hujung jari melengkung

Kalau kita lihat daging antara garis jari tangan yang dibawah kuku menonjol keluar, itu bermaksud salah satu organ dal am tubuh kita ada yang mengalami peradangan, juga terlalu banyak racun dalam tubuh kita.

Ketika ini, kita akan menjadi beremosi, kerana ini menunjukkan hati kita ada masalah, terlalu banyak racun dalam hati dan jantung kita, bisa melemahkan fungsi organ tubuh yang lain.


2. Kuku bulat dan datar

Kalau kuku berubah menjadi bulat dan datar, itu bermakna ada racun dalam lambung, mungkin ada gangguan pencernaan atau penyakit perut lainnya.

Biasanya pesakit ini juga ada gangguan gizi dan metabolism, berdampak besar terhadap paru-paru.



Bagaimana menyembuhkan penyakit ini?

1.Makan banyak sayuran hijau dan buah-buahan

Buah-buahan dan sayuran hijau memiliki efek yang baik untuk detoksifikasi. Buah dan sayuran biasanya waktu pencernaannya di dalam lambung adalah 30 menit, sedangkan daging waktu pencernaannya lebih dari tiga jam, jadi makan lebih banyak sayuran hijau dan buah-buahan dapat mempercepat gastrointestinal, mempercepat metabolisme, dan juga dapat membersihkan racun dalam tubuh.

2. Gerakan Detox

Mengapa wanita moden umumnya hidup lebih lama daripada lelaki? Kerana perempuan umumnya berolahraga lebih banyak daripada lelaki. Wanita yang suka belanja, suka jalan-jalan dan suka gerak biasanya mempunyai hidup yang lebih panjang umurnya.


Keringat dan air kencing bisa menjadi detoksifikasi juga, bisa mengeluarkan racun dalam tubuh kita.

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post