Header Ads

Inilah Jawapan Kenapa Allah Pilih Nabi Isa Untuk Bunuh Dajjal, Bukan Nabi Muhammad

loading...

Saya ringkaskan isi kuliah maghrib yang suami dengar dan disampaikan kepada saya. Moga kita perolehi sedikit ilmu ya kenapa Allah AWT pilih Nabi Isa untuk membunuh dajjal

Inilah Jawapan Kenapa Allah Pilih Nabi Isa Untuk Bunuh Dajjal, Bukan Nabi Muhammad
Inilah Jawapan Kenapa Allah Pilih Nabi Isa Untuk Bunuh Dajjal, Bukan Nabi Muhammad
Begini kisahnya…..Apabila hari kiamat hampir tiba nanti Allah akan turunkan Nabi Isa untuk menghancurkan Dajjal…Kenapa Allah memilih Nabi Isa..?

ARTIKEL MENARIK:Masha Allah! Bayi Ini Mati Selepas Keluar Dari Perut Ibunya.. Namun Apa Yang Doktor Itu Lakukan Selepas Tahu Bayi Itu Sudah Mati Amat Mengejutkan! Lihat Apa Berlaku Pada Bayi Itu.. Semua Kuasa Allah!

loading...

Ustaz kata, Nabi Isa diturunkan untuk baginda membersihkan namanya, berkaitan peristiwa baginda disalib… Selain itu, sewaktu peristiwa Israk Mikraj baginda memberi salam pada Nabi Muhammad SAW…Oleh kerana mengetahui kelebihan menjadi umat Nabi Muhammad maka baginda berdoa dan bermohon kepada Allah supaya diperkenankan untuk menjadi sebahagian umat Muhammad..

Maka doa Nabi Isa itu telah Allah Swt perkenankan..Sebab itu baginda diturunkan apabila hampir kiamat nanti…Seperti yang diketahui, ketika Nabi Isa diangkat ke langit dahulu, baginda masih bujang dan belum berkahwin.Turunnya baginda ke bumi, setelah berjaya membunuh dajjal laknatullah dikatakan baginda akan memerintah di dunia ini sehingga 40 tahun..dan baginda juga akan Allah temukan jodoh, diberi peluang berkahwin dan berkeluarga seperti nabi-nabi lain.

Sehingga sampai tempoh yang ALLAH beri, maka baginda akan diwafatkan..Dikatakan jasad baginda akan dikebumikan bersebelahan makam Saiyidina Umar Al-Khatab…Begitu kisahnya..

BMalaysia Kini

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:
Loading...

No comments

Powered by Blogger.