S3ks Songsang Itu Tidak Salah Yang Penting Harus Dilakukan Dengan Kasih Sayang - Dr Prof Siti

S3ks Songsang Itu Tidak Salah Yang Penting Harus Dilakukan Dengan Kasih Sayang - Dr Prof Siti

S3ks Songsang Itu Tidak Salah Yang Penting Harus Dilakukan Dengan Kasih Sayang - Dr Prof Siti

S3ks Songsang Itu Tidak Salah Yang Penting Harus Dilakukan Dengan Kasih Sayang - Dr Prof Siti
S3ks Songsang Itu Tidak Salah Yang Penting Harus Dilakukan Dengan Kasih Sayang - Dr Prof Siti

ISLAM tidak boleh bergantung kepada hukum akal dan populariti semata-mata memandangkan kita menjadikan Al Quran dan Hadis Nabi sebagai panduan kita.

ARTIKEL MENARIK:(Video) 2 Lelaki ‘Rakus’ Raba Pengapit Pengantin Viral

loading...

Tindakan beberapa pihak cuba mengubah kandungan AlQuran dan Hadis Nabi bagi menyesuaikannya dengan nafsu songsang sesetengah golongan amat dikesali.

Profesor Dr Siti Musdah Mulia cuba melawan arus apabila mengeluarkan kenyataan bahawa tidak perlu untuk menganut Islam sekiranya agama tersebut tidak membuahkan ketenangan jiwa, dan perbuatan s3ks sumbang sesama jantina adalah halal menurut al-Quran.

Beliau dilihat cuba merosakan akidah umat Islam dengan mengatakan yang prinsip Islam itu sendiri adalah ‘rahmatan lil alamin’ (rahmat untuk seluruh alam). Profesor Universiti Islam Negeri (UIN) Jakarta itu menerangkan bahawa perbuatan s3ks sumbang sejenis adalah tidak haram, asalkan dilakukan dengan penuh kasih sayang dan rasa tanggungjawab.

“Sekiranya orang gay melakukan perhubungan s3ks dan melakukannya dengan perasaan cinta dan tanggungjawab, apa yang salahnya tentang itu? Quran lebih menekankan mengenai pelakuan.”

“Apa yang haram ialah perbuatan s3ks yang tidak bertanggungjawab, yang menyakitkan orang dan membuat orang sakit atau terseksa, tidak kisah mana-mana orientasi s3ks,” katanya lagi.
Tegasnya, “Tidak ada apa-apa kesalahan untuk menjadi Muslim gay. Terdapat sekumpulan Muslimah lesbian di Jawa Barat yang ahli-ahlinya kerap melakukan solat berjemaah dan bersedekah kepada anak-anak yatim.

Mereka lebih Sufi dari orang-orang lain. Cuma Tuhan yang berhak untuk menentukan orang itu bersalah atau tidak, beriman atau tidak.”

Beliau juga mendakwa kaum Muslimah berhak untuk mengahwini pasangan yang kafir, kerana terdapat khilaf ulama berkenaan perkara tersebut. Lagipun, keseluruhan hukum fiqh dalam perkahwinan hanyalah ciptaan manusia, dakwanya lagi.

Beliau berkata, “Dengan proses globalisasi, tidak dapat dielakkan untuk manusia lebih mudah berhubung dengan sesama sendiri. Mengapa ianya diharamkan sedangkan ulama sendiri ada pandangan yang berbeza mengenai isu tersebut?”

“Saya beritahu mereka bahawa keseluruhan hukum fiqh mengenai perkahwinan adalah rekaan manusia, tidak ada satu pun daripadanya bersumberkan faks dari syurga.

Kenapa perlu takut? Tuhan tidak akan marah, Dia sungguh bijaksana,” katanya lagi.

Apabila ditanya tentang keperluan untuk beragama memandangkan agama Islam amat bersifat kontekstual, beliau menjawab, “Itu bergantung kepada individu tersebut. Sekiranya lelaki tersebut atau perempuan tersebut menganggap bahawa agama tidak membawa ketenangan kepada jiwa, lalu tidak ada gunanya untuk mempunyai agama. Ikut sahaja nurani kamu, serius.”

Sedar akan penentangan majoriti umat Islam terhadap pemikirannya itu, beliau mendesak campur tangan pihak kerajaan untuk mengharamkan ajaran Islam yang menjadi anutan mereka dan hanya menggunakan Islam versinya sahaja, yang sesuai dengan prinsip ‘rahmatan lil alamin’.

“Pihak kerajaan sepatutnya mengambil pendirian tegas dan berkata bahawa ajaran agama yang hanya boleh diterima di negara ini adalah yang sesuai dengan prinsip-prinsip demokrasi, Pancasila (dasar falsafah negara) dan prinsip Islam sebagai ‘rahmatan lil alamin’ – rahmat kepada semua manusia. Itulah. Kenapa takut?” tegas beliau.

Utusan Dajjal kini dilihat ada dimerata-rata tempat untuk menyesatkan umat Islam. Mereka ini mengunakan agama untuk mengelirukan kita dengan sedikit manipulasi fakta.

sumber : sensasi media
________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post