TERKINI: Korea Utara Dakwa Mereka Menyokong Perjuangan Rakyat Palestine Dan Mendakwa Israel Mencabar Kesabaran Korea Utara!!!

TERKINI: Korea Utara Dakwa Mereka Menyokong Perjuangan Rakyat Palestine Dan Mendakwa Israel Mencabar Kesabaran Korea Utara!!!

Korea Utara menyelar Israel pada hari Sabtu lepas sejurus selepas Menteri Pertahanan Israel memanggil kerajaan kera sumbang tersebut sebagai rejim "gila dan Kumpulan radikal," Israel juga menuduh Korea Utara sekutu Syria dan Kumpulan Hezbollah.

TERKINI: Korea Utara Dakwa Mereka Menyokong Perjuangan Rakyat Palestine Dan Mendakwa Israel Mencabar Kesabaran Korea Utara!!!
Kim Jong Un sedang menyelia latihan perang tenteranya

Oleh kerana ini, ketegangan antara Amerika Syarikat dan Pyongyang semakin tegang dan mempunyai "implikasi besar" untuk Israel.

ARTIKEL MENARIK: MICHAEL JACKSON Sebenarnya Adalah Seorang Islam! Dan Dia Dibunuh Kerana Tindakannya Memeluk ISLAM!!!

loading...
Satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Kementerian Luar Korea Utara bahawa Avigdor Lieberman "melulu" dan "kotor"dan "jahat tingkah laku". Menurut DPRK Israel sudah mencari pasal kerana telah memberikan satu bentuk "cabaran kepada DPRK."




1656041513.jpg
Menteri Pertahanan Israel Avigdor Lieberman

Dalam Kenyataan, Korea Utara menghina Israel sebagai "negara haram dan pemilik nuklear haram di timur tengah di bawah naungan Amerika Syarikat" Dikatakan komen Lieberman ini adalah sebahagian daripada "helah sinis" untuk melarikan diri kritikan terhadap pendudukan "wilayah-wilayah Arab" dan "jenayah terhadap kemanusiaan."

Korea Utara berkata ia adalah "sepenuhnya menyokong perjuangan rakyat Palestin... [penubuhan] sebagai negeri yang Merdeka dengan Alquds sebagai ibu negaranya,"menggunakan nama Arab untuk Jerusalem.

Selepas menyatakan bahawa ia adalah hak Korea Utara memiliki senjata nuklear, penyata melanjutkan dengan mengatakan bahawa "semangat kesetiaan dan ketaatan kakitangan dan rakyat DPRK akan menghentam tanpa belas kasihan kepada sesiapa berani menyakiti kewibawaan kepimpinan tertinggi"

"Israel juga dinasihatkan untuk berfikir dua kali tentang akibat kempen memburuk-burukkan pihak DPRK,"

Korea Utara ini dianggap sebagai salah satu negara dunia yang sangat merbahaya dan bermusuhan terhadap Israel. Dalam dekad yang lalu, korea utara telah memberi latihan dan pelbagai teknologi untuk entiti-entiti yang dianggap musuh negara Yahudi, termasuk Iran, program peluru berpandu yang mendapat manfaat besar daripada bantuan Korea Utara.

Menurut laporan asing, Korea Utara turut terlibat dalam membantu Syria yang membina reaktor nuklear, yang musnah dalam serangan yang berpunca daripada Israel pada tahun 2007.

Sabtu di penyata ini tidak kali pertama kritikan terhadap Korea Utara oleh pegawai-pegawai Israel menimbulkan jawapan garang Pyongyang. Di Disember 2015, Korea Utara fumed pada Israel selepas Perdana Menteri Benjamin Netanyahu dituduh DPRK kononnya untuk "menegakkan pemerintahan diktator tanpa belas kasihan dan radikal," semasa melawat ke Jepun. Memanggil Netanyahu di kata "satu penghinaan unpardonable", Korea Utara dicaj pada pendudukan Israel di Palestin.

Korea Utara juga telah mengkritik Israel pada majlis-majlis lain, pengisian pada dengan petempatan di tebing Barat, urusannya semasa Perang 2014 di Gaza dan dikatakan airstrikes Israel di Syria.
________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post