Hotel diroboh, Jamal dakwa Azmin berdendam

Hotel diroboh, Jamal dakwa Azmin berdendam

PETALING JAYA: Datuk Seri Jamal Md Yunus hari ini mendakwa Datuk Seri Azmin Ali mengarahkan hotel miliknya Sekin Fishermen Village Hotel & Resort dirobohkan serta-merta kerana dendam susulan kritikannya terhadap isu gangguan air.

Hotel diroboh, Jamal dakwa Azmin berdendam
Hotel diroboh, Jamal dakwa Azmin berdendam

Ketua Umno Bahagian Sungai Besar itu berkata Majlis Daerah Sabak Bernam (MDSB) diarahkan merobohkan premis perniagaannya atas arahan Azmin yang juga menteri besar Selangor.


ARTIKEL MENARIK:
1. VIDEO: Saksikan Detik Cemas Seorang Wanita Membunuh Diri KB MALL KELANTAN Yang Tidak Sempat Diselamatkan.. TAKZIAH BUAT KELUARGA MANGSA

2. Si Anak Menjumpai Bilik Rahsia Ibubapanya Ketika Leka Bermain, Namun Apa Yang Ditemui Anak Itu Amat Mengejutkan

3. Tidak Akan Terlepas!! Pemilik Akaun Facebook Hina Agong Tetap Disiasat , Baca Amaran Ini !

4. Nasi Kandar Anjing: Tak Tahan Dihina, Presma Tampil Dedahkan Perkara Sebenar !

5. VIDEO: Inilah Wajah Sebenar Wanita "NAVY" Yang Mencuri "MINYAK PELINCIR" Untuk Suami. Ada Sesiapa Kenal Ka? MOHON SHARE DAN VIRALKAN

“Pagi tampal notis, petang ini roboh. Ini tindakan balas dendam kerajaan negeri terhadap kelantangan saya mengkritik kerajaan di bawah pimpinan Azmin.

 Provided by MToday News Sdn Bhd notis 

“Apa yang saya lakukan ini adalah untuk kepentingan rakyat Selangor yang derita dengan masalah air,” katanya kepada FMT.

Berdasarkan notis yang diterima FMT, MDSB menghantar notis perintah menutup hotel milik Jamal yang berada di Jalan Pantai Redang, Sekinchan berkuat kuasa hari ini dan pemeriksaan semula premis itu akan dibuat pada 4 Januari depan.

Tetapi, MDSB sudah pun menjalankan kerja merobohkan premis itu pada hari ini.


Arahan itu menyebut Jamal sebagai pemilik premis menjalankan aktiviti perhotelan tanpa lesen sah daripada pihak berkuasa melesen mengikut UUK 3(1) Undang-undang Kecil Hotel MDSB 2013.

Mengulas mengenai notis itu, Jamal berkata pihaknya memohon permit sejak 5 tahun lalu tetapi tidak diluluskan MDSB walaupun pelbagai dokumen lengkap disediakan.

“Sudah 5 tahun berniaga, saya sudah mohon lesen sejak 5 tahun lalu dengan semua syarat dan bayaran dibuat kepada majlis,” katanya.



Semalam, Jamal datang ke Bangunan SUK Selangor dengan hanya bertuala bagi membantah gangguan bekalan air besar-besaran di sekitar Lembah Klang sejak Isnin lalu, bagi memberi laluan kerja penyelenggaraan pencawang Tenaga Nasional Berhad (TNB) di Bukit Badong.

SUMBER

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post