Header Ads

Subhanallah.....Akibat Kebakaran Maha Dasyat , Israel Diselimuti Awan Berbau Busuk

loading...

Sebuah kejadian yang menarik perhatian masyarakat antarabangsa. Bagaimana boleh sebuah negara Israel boleh dilanda kebakaran yang dahsyat.

Subhanallah.....Akibat Kebakaran Maha Dasyat , Israel Diselimuti Awan Berbau Busuk
Subhanallah.....Akibat Kebakaran Maha Dasyat , Israel Diselimuti Awan Berbau Busuk

Padahal negara tersebut 'katanya' mempunyai sistem pertahanan negara yang kuat.


ARTIKEL MENARIK:
1. Doa kita makbul

2. Inilah Kata-Kata Dari Ketua Sami Myanmar Hingga Menyebabkan Umat Islam Rohingya DISEKSA & DIBUNUH ! Anda Pasti Tak Sangka Apa Yg Dia Cakap Ni !

3. 20 Gambar Wanita Islam Rohingnya Dirogol Tentera Myamar Bergilir-gilir Manakala Kampung Halaman Serta Lelaki Dibakar

4. Israel Dikepung Kebakaran Besar Setelah Melarang Azan di Masjid al-Aqsa

5. Hati- Hati!! HARAM Memakan Keli ternakan yang diberi makan SISA KHINZIR

Kali ini, kebakaran hebat yang tak henti-henti melanda Israel semakain parah sehingga saat ini. Kebakaran ini berlaku sejak Selasa di Zichron Ya'acov, menghadap pantai Mediterranean dan Neveh Shalom - barat dari nataf. Angin kencang ditambah hutan yang membuat api gampang menjalar ke mana-mana termasuk rumah dan sekolah.

Akibat lain daripada kebakaran itu adalah munculnya gumpalan awan besar berbau menyengat melintasi wilayah Creot, Utara Israel seperti yang dilaporkan oleh Suara Palestin.


Warga Israel yang tinggal di lokasi mengeluh kesulitan bernafas kerana bau awan tersebut yang menyumbat pernafasan.Agensi persekitaran Israel mengatakan bahawa awan tersebut berasal dari kebakaran di wilayah Tamra yang berhampiran dengan lokasi.

Kelihatan kebingungan, Perdana Menteri Benjamin Netanyahu meminta bantuan kepada berbagai negara untuk memadamkan api yang terus marak ."Saya meminta peningkatan jumlah pesawat untuk memadamkan api," kata Benjamin semasa melawat Zichron Ya'acov, seperti dikutip dari The Jerusalem Post oleh Islampos.

awan hitam yang menyeramkan berbau busuk

Jurucakap polis Micky Rosenfeld berkata, api dengan cepat merebak ke bangunan yang sedang dilakukan. "Polis dan petugas pemadam kebakaran segera bertindak balas," kata Rosenfeld. "Lebih dari 200 orang dipindahkan dan kira-kira enam rumah habis terbakar. Nasib baik, tidak ada kecederaan. "

30 petugas pemadam kebakaran, dibantu oleh sekurang-kurangnya enam pesawat dan helikopter diturunkan Rabu malam. Polis sedang menyiasat terjadinya kebakaran tersebut.

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:
loading...

No comments

Powered by Blogger.