Nabi Muhammad BUKAN RASUL… Al-Quran Ditulis Sendiri Oleh Baginda

Nabi Muhammad BUKAN RASUL… Al-Quran Ditulis Sendiri Oleh Baginda

Wanita Berhijab Ini Cakap, Nabi Muhammad ﷺ BUKAN RASUL… Al-Quran Ditulis Sendiri Oleh Baginda

Nabi Muhammad BUKAN RASUL… Al-Quran Ditulis Sendiri Oleh Baginda
Nabi Muhammad BUKAN RASUL… Al-Quran Ditulis Sendiri Oleh Baginda
Masya Allah.. Dunia sudah terbalik. Wanita berhijab tidak mempercayai Nabi Muhammad ﷺ itu adalah Rasul, dan berkata Al-Quran itu ditulis sendiri. Pengacara wanita yang tidak berhijab pula menjadi pembela Rasulullah dan mempertahan hukum-hakam Al-Quran.


ARTIKEL MENARIK: Ramai Orang Islam Tak Tahu! Kenapa Masjid Ni Dinamakan Masjidil Haram Bukan Masjidil Halal ?


Dr. Noha Vs Riham Sahid.png
Wanita Berhijab Ini Cakap, Nabi Muhammad ﷺ BUKAN RASUL… Al-Quran Ditulis Sendiri Oleh Baginda
Masya Allah.. Dunia sudah terbalik. Wanita berhijab tidak mempercayai Nabi Muhammad  itu adalah Rasul, dan berkata Al-Quran itu ditulis sendiri. Pengacara wanita yang tidak berhijab pula menjadi pembela Rasulullah dan mempertahan hukum-hakam Al-Quran.
Perhatikan bagaimana bersungguh-sungguh pengacara ‘freehair’ itu mempertahankan Nabi Muhammad ﷺ sebagai utusan Allah swt dan kebenaran isi kandungan kitab suci Al-Quran.

Berikut adalah petikan daripada temu bual hos TV Mesir, Riham Said bersama Dr. Noha, yang disiarkan menerusi Al-Nahar TV pada 13 Mei 2014:
Riham Said (pengacara freehair): Anda tidak biasanya memakai hijab, bukan?
Dr. Noha (tetamu berhijab): Tidak, saya tidak.
Riham Said: Jadi mengapa anda berhijab?
Dr. Noha: Saya berbuat demikian untuk menyembunyikan identiti dan keperibadian saya. Saya takut kehilangan nyawa. Saya tidak mahu dibunuh seperti Faraq Foda. Juga, saya tidak mahu menyinggung perasaan keluarga saya, yang sangat agama. Saya tidak mahu menyakiti perasaan mereka. Mereka marah apabila saya bercakap tentang agama.
Riham Said: Ketika ini semua orang Mesir kecewa dengan anda.
Dr. Noha: Sebaliknya. Saya melakukannya demi Mesir. Saya bukan seorang ateis.
Riham Said: Tetapi kamu berkata; Al-Quran itu tidak benar.
Dr. Noha: Saya mengatakan bahawa Muhammad sendiri yang menulis Al-Quran.
Riham Said: Anda tidak percaya bahawa Nabi Muhammad adalah utusan Allah?
Dr. Noha: Saya percaya bahawa dia adalah genius. Beliau adalah seorang pembaharu, seorang ahli falsafah, seorang panglima tentera, dan seorang yang hebat. Namun Dialah juga yang menulis Al-Quran. Tidak ada namanya wahyu dan tidak ada Jibril. Ini adalah perkara yang paling penting yang saya mahu mengatakan hari ini.
Riham Berkata: Jadi, anda mengatakan bahawa Muhammad bukan Rasul Allah?
Dr. Noha: Saya memberitahu anda bahawa tidak ada perkara seperti wahyu.
Riham Said: Saya tidak bertanya kepadamu tentang wahyu. Saya ingin tahu jika anda mengatakan bahawa Nabi Muhammad bukanlah rasul Allah.
Dr. Noha: Sudah tentu tidak. Bagaimana boleh dia mungkin menjadi Rasul tanpa wahyu?
Riham Said: Dari mana anda mengambi kesimpulan?
Dr. Noha: Kerana tidak ada namanya Jibril yang membawa kalam Allah kepada manusia. Jibril hanyalah mitos, dan tiada wahyu.
Riham Said: Bagaimana anda membuat keputusan Jibril adalah mitos?
Dr. Noha: Saya tidak mempunyai bukti ilmiah dia pernah wujud.
Riham Berkata: Aku berkata bahawa Nabi Muhammad adalah utusan Allah!
Dr. Noha: halus.
Riham Berkata: Aku beriman kepada setiap perkataan dan surat Al-Quran.
Dr. Noha: OK, tetapi bagaimana anda berbeza [dari Islam].
Riham Said: Bagaimana aku berbeza?
Dr. Noha: Perbezaan di antara Islam dan anda, Riham, adalah bahawa Islam berusaha untuk melaksanakan setiap detail …
Riham Said: Saya ingin melaksanakan setiap butir-butir syariah Allah, maka Aku akan menjadi lawanmu membunuh orang-orang yang tidak mahu melaksanakannya. Saya berharap syariah Allah akan dilaksanakan di mana-mana, alkohol diharamkan, dan kabaret akan ditutup. Saya seorang Muslim dan, dengan itu, saya mesti melaksanakan syariat Allah.
Dr. Noha: Adakah anda menyokong memotong tangan seorang pencuri?
Riham Said: Sudah tentu.
Dr. Noha: Secara jujur, ini adalah tidak berperikemanusiaan.
Riham Said: Tangan pencuri perlu dipotong dan penzina hendaklah direjam sehingga mati.
Dr. Noha: ini adalah benar-benar tidak berperikemanusiaan.
Riham Berkata: Jika kita melaksanakan Islam dalam segala-galanya, tiada perkara buruk akan berlaku.
Dr. Noha: Bagaimana kamu boleh mengatakan itu?! Bagaimana anda mempertahankan mitos?
Riham Berkata: Anda mempunyai hak untuk menyatakan pendapat anda, tetapi anda tidak mempunyai hak untuk memanggil ia mitos.
Dr. Noha: Ia adalah satu mitos!
Riham Said: Itu pendapat anda. Anda serius tidak percaya bahawa Tuhan wujud?
Dr. Noha: Saya percaya.
Riham Said: Jadi mengapa tidak anda berdoa kepada-Nya?
Dr. Noha: Kerana Dia tidak mengabulkan doa.
Riham Said: Bagaimana kamu boleh percaya kepada-Nya tanpa berdoa kepada-Nya?
Dr. Noha: Kerana dia tidak pernah bertindak balas.
Riham Said: Mengapa?
Dr. Noha: Itulah cara Dia. Saya banyak berdoa dan Dia tidak menjawab.
Riham Berkata: Mengapa Dia perlu bertindak balas apabila anda bercakap seperti itu ?!
Dr. Noha: Dia tidak menjawab kembali pada hari apabila saya adalah seorang wanita yang Salafi, memakai niqab.
Riham Berkata: Jelas sekali anda tidak suci hati.
Dr. Noha: Tidak, hati saya sempurna.
Riham Said: Beliau memberi respons kepada apa yang saya bertanya kepadanya. Apa yang anda katakan tentang itu ?!
Dr. Noha: Dia tidak bertindak balas. Ini adalah semata-mata …
Riham Berkata: Bolehkah ia kebetulan bahawa saya mendapat apa yang saya minta.
Dr. Noha: Kadang-kadang anda mendapatkannya dan kadang-kadang anda tidak.
Riham Berkata: Tidak, dia memberikan saya apa yang saya minta.
Dr. Noha: Jika anda diminta untuk satu juta pound, saya pasti anda tidak akan memperolehinya …
Riham Berkata: Ya, saya akan.
Dr. Noha: Tidak, anda tidak akan
Riham Berkata: Aku bersumpah kepada Allah saya akan. Bagaimana anda boleh bercakap tentang kejahilan bila …
Dr. Noha: Ia adalah yang tidak mengetahui.
Riham Said: Saya? Jahil? Terima kasih banyak.
Dr. Noha: Ya.
Riham Said: Saya jahil bersama semua orang Mesir dan seluruh Arab. Jika berkata bahawa Nabi Muhammad adalah utusan Allah adalah kejahilan, saya bangga menjadi orang yang bodoh.
Dr. Noha: Jika anda terus menghina saya, saya akan bangun dan pergi.
Riham Berkata: Keluar..
Dr. Noha: Apa ?!
Riham Berkata: Keluar dari sini!
Dr. Noha bangun dari tempat duduknya, mengambil barang-barangnya dan mula mengeluarkan mikrofon.
Riham Said: Buang mikrofon luar. Buang mikrofon luar.
Dr. Noha: Turunkan suara anda apabila anda bercakap dengan saya.
Riham Said: Buang mikrofon luar.
Dr. Noha: Anda tidak boleh bercakap seperti itu kepada saya. Saya Dr. Noha. Jaga adab kau.
Riham Said: Buang mikrofon luar. Bawa dia keluar dari sini!
Dr. Noha: Saya kesal kerana datang untuk bercakap dengan seseorang seperti anda.
Riham Said: Akulah yang telah membazirkan masa bercakap dengan seorang wanita gila.

________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post