Contoh Borang Soal Selidik Sejarah Pt3 2016

Contoh Borang Soal Selidik Sejarah Pt3 2016

Contoh Borang Soal Selidik Sejarah Pt3 2016

Contoh Borang Soal Selidik Sejarah Pt3 2016

Contoh Borang Soal Selidik Sejarah Pt3 2016

Contoh Borang Soal Selidik Sejarah Pt3 2016 : Kajian Kerja Kursus




Anda boleh menemuramah pemilik atau badan atau organisasi yang berkaitan dengan bangunan bersejarah yang anda kaji. Semoga dengan contoh borang soal selidik sejarah pt3 di bawah ini anda tidak lagi samar-samar cara untuk melakukan sesi temuramah berkenaan dengan tugasan sejarah ini.

Di bawah ini adalah contoh borang soal selidik sejarah Pt3 2016 yang boleh anda jadikan sebagai skrip ketika melakukan temubual kelak.

Semak Contoh Borang Soal Selidik Sejarah Pt3 2016

Maklumat Asas :
  1. Nama : _______________ (Nama orang yang anda temu ramah)
  2. Umur : _______________ (Umur individu yang ditemuramah)
  3. Alamat : ______________ ( Lokasi tempat yang dikaji)
Skrip Temuramah

Saya : Saya ingin ucapkan berbanyak-banyak terima kasih yang tidak terhingga kepada Encik / Puan ………… kerana sudi diwawancara mengenai bangunan bersejarah iaitu ………..

Tokoh wawancara : Ini tidak memberi sebarang masalah kepada saya

Saya : Pada tahun bilakah bangunan ini diasaskan dan didirikan dan siapakah pula pengasasnya?
Tokoh : ________________

Saya : Bolehkah encik / puan menceritakan tentang lokasi bangunan ini ?

Tokoh : ________________

Saya : Apakah kegunaan atau fungsi bangunan ini sebelum tahun 1957 (merdeka)?

Tokoh : ________________

Saya : Adakah terdapat perbezaan untuk kegunaan atau fungsi bangunan ini sekarang? Jika ada, bolehkah anda nyatakan kegunaannya pada masa kini.

Tokoh : ________________

Saya : Pada pandangan atau pendapat anda, mengapakah fungsi kegunaannya berubah / tidak berubah?

Tokoh : ________________

Saya : Berdasarkan pengamatan dan pemerhatian encik / puan, apakah perubahan yang dilaksanakan baik untuk memantapkan dan memperbaiki kegunaan bangunan ini ?

Tokoh : _________________

Saya : Pada pendapat anda, apakah bahan binaan utama untuk bangunan ini ?

Tokoh : Kayu, batu dan simen merupakan antara bahan asas seperti bangunan-bangunan lain di Malaysia. Bangunan ini terkandung pada seni binaannya yang menggambarkan warisan budaya Malaysia (Contoh seperti Masjid Negara yang bercirikan binaan Islamik)

Saya : Adakah bangunan bersejarah ini akan tetap teguh dan kekal lama ?

Tokoh : ________________

Saya : Pada pendapat anda, adalah penting bagi negara kita, Malaysia agar kita mengekalkan dan memelihara warisan bangunan lama bersejarah ini ?

Tokoh : ________________

Saya : Bagaimanakah kita memainkan peranan kita sebagai ‘duta” dalam memperkenalkan warisan negara bersejarah ini ke mata dunia dan dikenali ramai ?

Tokoh : Sebagai rakyat Malaysia yang sayangkan negara, kita haruslah mempunyai pengetahuan sejarah yang luas berkenaan bangunan di negara kita sendiri. Kita juga hendaklah mengamalkan budaya dan amalan mulia ‘pemeliharaan dan pemuliharaan’ bangunan lama dan bersejarah di Malaysia.

Saya : Bagi pendapat encik / puan, apakah yang dimaksudkan dan kenapakah kita harus mengekalkan usaha-usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan ini.

Tokoh : Pemeliharaan bangunan adalah bertujuan untuk menjaga bangunan lama terutamanya bangunan tinggalan sejarah supaya ia tetap berdiri dengan teguh dan utuh, sekaligus menjadi lambang kebanggaan dan keagungan rakyat Malaysia. Pemuliharaan pula boleh dimaksudkan dengan menjaga dan memperbaiki bahagian bangunan yang telah rosak agar bangunan ini tetap kekal dan utuh buat masa sekarang dan juga pada masa-masa seterusnya. Contohnya seperti Stadium Merdeka, Pasar Budaya dan banyak lagi bangunan-bangunan di Malaysia yang telah dipelihara dan dipulihara.

Saya : Apakah perasaan encik/puan, apabila bangunan bersejarah ini dinobatkan sebagai antara 150 bangunan Warisan Kebangsaan? (sila semak senarai bangunan warisan kebangsaan untuk memastikan bangunan yang dikaji termasuk di dalam senarai ataupun tidak)

Tokoh : Saya sungguh berasa bangga dengan keistimewaan dan pengiktirafan oleh KeKKWa (Kementerian Kebudayaan, Kesenian dan Warisan). Saya sangat berharap lebih banyak lagi bangunan bersejarah akan diwartakan di bawah senarai warisan kebangsaan.

Saya : Ribuan ucapan terima kasih saya ucapkan kepada encik/puan kerana sudi diwawancara. Terima kasih juga sudi meluangkan masa bersama dengan saya untuk slot ini.

Tokoh : Sama-sama kembali.

p/s : Semoga dengan perkongsian contoh borang soal selidik sejarah PT3 2016 ini sedikit sebanyak dapat membantu para pelajar untuk melakukan soal selidik dan menemu ramah individu penting untuk dimasukkan di dalam kajian Kerja Kursus Sejarah pt3 2016 anda kelak. Semoga berjaya!

Calon-calon PT3 2016 : MESTI BACA

Bangunan Bersejarah di Sabah Sejarah PT3 2016 : Struktur Binaan Menara Jam Atkinson

Sejarah PT3 2016: Muzium dan Kota Kuala Kedah - Latar Belakang, Tujuan & Struktur Binaan

Latar Belakang Bangunan, Binaan Dan Monumen Bersejarah Di Malaysia PT3 SEJARAH 2016

Cara Memelihara Binaan Bangunan Sejarah di Malaysia PT3 2016


________________________________________________________
Untuk dapatkan makluman berita terkini, viral dan informasi berguna dari blog ini melalui Facebook, sila LIKE page kami:

Post a Comment

Previous Post Next Post