Makcik Naik Kereta Waja Hina Penjual Nasi Lemak, Tapi Dia Tak Tahu Penjual Nasi Lemak Tu Rupanya??Memang Mengejutkan Kalau Korang Tahu..

Makcik Naik Kereta Waja Hina Penjual Nasi Lemak, Tapi Dia Tak Tahu Penjual Nasi Lemak Tu Rupanya??Memang Mengejutkan Kalau Korang Tahu..

Makcik Naik Kereta Waja Hina Penjual Nasi Lemak, Tapi Dia Tak Tahu Penjual Nasi Lemak Tu Rupanya??Memang Mengejutkan Kalau Korang Tahu..

Makcik Naik Kereta Waja Hina Penjual Nasi Lemak, Tapi Dia Tak Tahu Penjual Nasi Lemak Tu Rupanya??Memang Mengejutkan Kalau Korang Tahu..

Makcik Naik Kereta Waja Hina Penjual Nasi Lemak, Tapi Dia Tak Tahu Penjual Nasi Lemak Tu Rupanya??Memang Mengejutkan Kalau Korang Tahu..

Makcik Naik Kereta Waja Hina Penjual Nasi Lemak, Tapi Dia Tak Tahu Penjual Nasi Lemak Tu Rupanya??Memang Mengejutkan Kalau Korang Tahu..


Salam..

Pagi ni berlaku sesuatu yg menarik di depan aku. So pagi ni aku beratur utk beli nasik lemak kat tempat yg biasa aku selalu beli. Nasik lemak brader ni rege singgit, kecik je nasik lemaknya, tapi sedap dan banyak lauk. So aku suka lah..
Di pendekkan cerita, ada sorg akak ni dtg naik waja berenti depan kedai dia (suka hati dia je parking belakang motor aku. aku pulak nak kena menyelit nak keluar nanti). Dengan anak dia dok merengek entah kenapa (aku rasa dia tak nak gi sekolah), dok bising2 kata nak cepat, so dia mintak buatkan dia punya dulu. Di sebabkan aku dgn sorang pakcik ni je tinggal, kitorg mengalah lah sbb tengok anak dia pun dok merengek. Kesian pun ada..

Agaknya dia dah bengang dgn anak dia, dia sound anak dia depan kitorg

"Abang!! Jangan lah buat mama camni. Kalau abang tak nak gi sekolah, nanti abang jadi bodoh mama tak tau. Nanti abang besar nanti jadi cam pakcik ni, kena jual nasik lemak tiap2 hari. Abang nak jadi camtu?!"

Anak dia senyap sekejap...
Aku pandang je brader yg jual nasik lemak tu. Muka dia kelat, tapi dia senyum je. Pakcik belakang aku geleng kepala je. Lepas nasik dia siap, dia blah sambil dok membebel kat anak dia. Aku pandang brader tu sambil tanya..

"Bro, kau ok bro?"
Brader tu pandang aku, senyum je sambil kata "S
aya ok je bang. Nak buat acaner bang, keje jual nasik lemak je.."

Pakcik belakang aku sambung..

"Sedap mulut je dia kata tak sekolah jadi bodoh kena jual nasik lemak. Kalau bini aku konfem dah kena lempang.."

"Eh, pakcik.. Jangan camtu cik, dia niat baik kot sbb nak didik anak. Takpelah cik, saya x kisah pun.."

Masa tu kebetulan plastik utk bungkus lauk abis, dia ckp dgn aku minta tunggu kejap, nak ambil plastik katanya. Rilek je, dia pusing belakang, ambil kunci kereta dia sambil berjalan ke kereta BMW 535i, bukak bonet ambil plastik utk bungkus lauk. Pergh!!

Jual nasik lemak pakai 5 series beb, model 2011 bro!! Sampai je kat kedai, aku puji lah dia..

"Cantik kereta bro?... Mahal tak?"

"Biasa je bro.. Saya ambik pun kereta recon. Nak buat loan tak lepas, terpaksa kumpul duit nak ambil cash. Minat punya pasal.."
Huh!! Kalaulah akak tadi tu ade, betapa best nya kalau kena setepek kat muka dia. Brader yg ko cakap tak sekolah, bodoh sampai kena jual nasik lemak pakai 5 series, ko pakai waja je pun.


BACA ARTIKEL PENUH DI SINI DAN DI SINI

Post a Comment

Previous Post Next Post