SELFIE TERAKHIR......BELUM DITEMUI…

SELFIE TERAKHIR......BELUM DITEMUI…

Seorang jururawat yang bertugas Hospital Umum Sarawak (HUS) dikhuatiri lemas setelah terjatuh dan dihanyutkan arus deras di Pantai Pasir Pandak semalam.

SELFIE TERAKHIR......BELUM DITEMUI…
SELFIE TERAKHIR......BELUM DITEMUI…
Dalam kejadian kira-kira pukul 6.45 petang itu, mangsa, Nurul Wazieyana Mohd. Yusof, 23, berasal dari Johor bersama lima rakannya dikatakan pergi ke pantai berkenaan untuk menghabiskan cuti hujung minggu mereka.




Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Petra Jaya, Muhammad Mirza Dzalmira Miraj berkata, pihaknya tiba di lokasi kejadian pada pukul 7.25 malam selepas menerima panggilan kecemasan pukul 6.52 petang.

Baca lagi Di Sini - Gadis Dari Johor Hilang!! Setelah 3 Hari! Apa Yang Dijumpai Sangat Pelik! Tapi Jasad MAsih Hilang!!

Ketika kejadian berlaku, mangsa bersama rakannya sedang berjalan berdua di gigi air sedalam paras betis. Bagaimanapun, tiba-tiba mang­sa terjatuh dan dipercayai terus dihanyutkan ombak yang kuat dengan keadaan air pasang.

Rakannya yang cuba menarik mangsa tetapi tidak berjaya dan mangsa terus hilang dari penglihatan mereka.

Beliau berkata, pihak bomba membuat pencarian dengan kaedah mencari di permukaan air sepanjang pantai sehingga pukul 11.30 malam semalam namun tiada penemuan.

Operasi mencari dan menyelamat disambung pukul 8 pagi hari ini dan sehingga 3.30 petang mangsa masih belum ditemukan. Operasi dijalankan bersama polis dan Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM),” ujarnya.

Pakaian milik Nurul Wazieyana Mohd Yusof yang dikhuatiri lemas di Pasir Pandak Sabtu lepas, ditemui beberapa kilometer dari lokasi terakhir jururawat berkenaan kelihatan.

Baju biru, tudung serta anak tudung milik mangsa ditemui Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) sekitar tengah hari di kawasan pantai, kira-kira lima kilometer dari jarak wanita berusia 23 tahun itu hilang di gigi air.

Manakala seluar hitam yang juga dipercayai milik wanita berkenaan ditemui sekitar jam 3.30 petang pada jarak kira-kira lima kaki dari pakaian lain ditemui.

Katanya, untuk operasi mencari hari ini, anggota Bomba dan Penyelamat sedang menyusuri Sungai Batang Salak, pihak polis mencari di Sungai Santubong dan pihak JPAM di kawasan batu di tepi pantai.

Keluarga mangsa, iaitu bapanya Mohd. Yusof Bin Othman, ibunya Zaiton binti Lip dan adiknya Muhd. Faiz Bin Mohd. Yusof tiba di lokasi pukul 4.30 petang untuk menyertai operasi mencari.

Petugas JPAM yang mengambil bahagian dalam operasi SAR mencari jururawat Nurul Wazieyana Mohd. Yusof menemui pakaian iaitu baju biru, tudung dan anak tudung, disyaki pakaian terakhir mangsa di lokasi 5 km dari tempat kejadian.

Rakan mangsa mengesahkan bahawa ia merupakan pakaian mangsa yang digunakan pada hari kejadian.

Menurut pegawai JPAM, polis telah dipanggil ke lokasi barangan ditemui. Barangan di serah kepada pihak polis sebagai barang bukti.




BACA ARTIKEL PENUH DI SINI DAN DI SINI

Post a Comment

Previous Post Next Post