Polis tahu siapa perancang pembunuhan Altantuya!!!

Polis tahu siapa perancang pembunuhan Altantuya!!!

Apa polis sudah mengetahui siapa mastermind pembunuhan Altantuya? Biar betul ni.. Ingin tahu siapakah individu tersebut? Jom kita saksikan sendiri video ini.

Polis tahu siapa perancang pembunuhan Altantuya!!!
Polis tahu siapa perancang pembunuhan Altantuya!!!


Sedikit info pembunuhan Altantuya:

Kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu ialah kes pembunuhan berprofil tinggi yang berlaku di malaysia. Dalam kes ini, seorang rakyat Mongolia, Altantuya Shaaribuu dibunuh secara kejam di kawasan berdekatan shah alam, Selangor, malaysia. 6 orang ditahan dan disiasat berhubung dengan kejadian ini. Kes ini berprofil tinggi kerana ia melibatkan Abdul Razak Baginda, seorang yang rapat dengan bekas perdana menteri Malaysia, Dato’ Seri Najib Tun Razak. Kes ini juga melibatkan 2 orang anggota unit tindakan khas (UTK), cif inspektor Azilah dan koperal sirul. Akhirnya pada 13 januari 2015, kes ini ditutup dengan hukuman gantung terhadap 2 anggota UTK tersebut.

Altantuya Shaariibu telah dijumpai secara Ngeri di lokasi antara lot 12843 dan lot 16735, Mukim bukit raja, berdekatan Shah Alam, Selangor antara pukul 10 malam 19 Oktober dan 1 pagi 20 Oktober 2006 iaitu 17 hari selepas dia diletupkan dengan bahan letupan C4.

ARTIKEL MENARIK: Mat Sabu Memang Tak Jangka Perkara Ini Akan Terjadi Dan Minta Maaf Banyak Banyak


Lokasi itu berdekatan dengan empangan Tasik subang. Beliau merupakan model sambilan Dari Ulan bator,ibu negara Mongolia, utara China.cebisan mayat Altantuya ditemui bertaburan berhampiran Empangan Tasik subang di hutan simpan puncak alam, Shah alam, selangor.

Sila tonton video:


sumber : krengkukeng

KUALA LUMPUR – Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng akan menolak pelantikannya sebagai Menteri Kewangan jika alasan lantikan itu hanya kerana beliau berbangsa Cina.

Guan Eng menegaskan, lantikan itu dibuat berdasarkan kemampuannya yang boleh menguruskan hal ehwal kewangan negara selepas mencatat prestasi membanggakan di Pulau Pinang ketika menjadi ketua menteri.

“Saya tidak mahu menjadi Menteri Kewangan jika saya dipilih hanya kerana saya orang Cina. Saya rakyat Malaysia, saya bukan orang Cina.

Ini bukan satu tugas mudah. Tun Dr Mahathir memilih saya berdasarkan prestasi saya di Pulau Pinang yang mana saya dapat mengurus kewangan dengan baik sehingga mencatat lebihan tahunan. Itulah sebabnya beliau mahu yang terbaik untuk menyelamatkan negara,” katanya ketika majlis makan malam DAP Air Putih, semalam.

Dalam majlis itu juga, beliau yang juga Ahli Parlimen Bagan turut mengucapkan jutaan terima kasih kepada rakyat Pulau Pinang tidak kira Melayu, Cina atau India kerana bersepakat membuat pilihan tepat ketika PRU14 lalu.


“Ini membuktikan rakyat Pulau Pinang mahukan Malaysia baharu. Mereka mahu pemimpin yang boleh bekerja. Ini adalah tanggungjawab sangat berat dan kami akan berjuang untuk anda setiap hari bagi memastikan kita mempunyai negara yang lebih baik untuk anak-anak ,” katanya.

Pada sidang media ketika pengumuman tiga menteri Kabinet pada 12 Mei lalu, Guan Eng menjawab soalan daripada seorang pengamal media dari China, menegaskan, biarpun berbangsa Cina, beliau mahu masyarakat mengenalinya sebagai orang Malaysia.

“Kami semua di sini orang Malaysia, tanpa mengira warna kulit atau agama. Apa yang penting adalah memberi khidmat kepada rakyat,” katanya.

sumber: sinar
SUMBER : media2060

-----------------------------------------------------------------

Post a Comment

Previous Post Next Post